Zoals het onderwerp al zegt ben ik extreem vermoeid!! Het lijkt wel of ik steeds vermoeider word vanaf het begin van de zwangerschap was ik al vermoeid maar die vermoeidheid kon ik nog wel mee omgaan. Maar het is nu zo extreem geworden, ik slaap 10 uur per nacht, en als ik wakker word wil ik niets anders dan slapen. Ik hoef maar iets te doen en ben weer totaal uitgeput en moet weer op de bank gaan liggen om weer bij te komen, en dat gaat de hele dag door.. Ik probeer wel in beweging te blijven maar het is oh zo moeilijk.. Hoop dat ik snel door de eerste trimester ben en dat ik dan hopelijk opknap. wand zoals het nu is verveel ik me kapot!! heb dan een breiwerkje naast de bank gelegd, maar heb daar zelfs al niet de energie meer voor. Zijn er meer die zo extreem vermoeid zijn?? En wat doen jullie om de dag door te komen??
Herkenbaar!! Zo heftig als jou heb ik het dan niet...als ik savonds van mijn werk kom dan wil ik eigenlijk liever niet meer van de bank afkomen!! Overdag gaat het nog wel...En de weekenden dan ben ik helemaal niet vooruit te branden...alsof mijn lichaam er dan helemaal aan toe geeft om moe te zijn ofzo!! en ja als ik smorgen wakker word dan ben ik ook echt nog niet wakker...dan wil ik het liefst nog wel een paar uurtjes blijven liggen!! Sporten doe ik helemaal niet meer sinds die moeheid...Ik hoop dat ik er ook met een paar weekjes vanaf ben! Om de tijd door te komen kijk ik veel film en series enzo.... Maar zo te zien moet je lichaam nu 3x zo hard aan het werk...aangezien er 2 beebjes aan het groeien zijn wat leuk zeg!! Gefeliciteerd!!
Ik was tijdens mijn zw.schap ook zooo moe. Ik sliep soms 13 uur en dan nog een middagdutje. Vanaf 14-16 kwam mijn energie weer terug gelukkig.
Ook ik ben ontzettend moe. Slaap het liefste de hele dag. Maar ja dat kan helaas niet heb ook nog een zoontje van 1,5 rond lopen die zijn aandacht nodig heeft en daarnaast werk ik ook nog 32 uur...
Ik ook zooooo moe! Ga elke middag( als ik niet werk) even slapen als mijn zoontje ook gaat slapen, hoop dat het snel over is.... Vorige zwangerschap helemaal niet gehad..... Eraan toegeven is het beste denk ik..... ( vind het alleen zo lullig voor manlief, want er komt ook niets uit m'n handen...)
Ik ben nog steeds wel moe, maar VEEEL minder dan in het begin! vanaf een week of 12/13 is het stukken minder geworden! hopelijk voor jou/jullie ook! sterkte ermee en probeer er maar aan toe te geven zoveel als het kan!
ik heb daar ook heel veel last van. maar de gyn zegt geef je eigen er gewoon aan toe ga er niet tegen vechten als je moe bent ga ff lekker liggen of zitten anders heb je juist meer kans op een vroeg geboorte. en mijn gyn zegt dat het meestal tot de 20 weken is en daarna wel geleidelijk weg gaat dus laten we hopen. Succes dames
Had dit met mijn 1ste zwangerschap ook! De andere 2 zwangerschappen juist enorm energiek! 1ste was een jongen! Andere 2 meiden! Misschien dat het bij mij daar aaan lag!
Hier 1e weken ook moe en lamlendig. Kon me echt nergens op concentreren. Geen tv, geen boek, helemaal niks, leek wel of mijn hoofd volgepropt zat met watten! Was al blij als ik dagelijkse dingen in huis voor elkaar kreeg. Gelukkig kwam er na zo'n 3 á 4 maand wel verandering in, heel geleidelijk. Daarna best veel energie, maar nu in laatste trimester weer sneller vermoeid. Ene dag heb ik meer energie om dingen te doen dan andere dag. Laat het over je heen komen, heeft geen enkele zin om er tegen te vechten, meeste vrouwen krijgen wel weer meer energie. Trouwens, hele zwangerschap moet je gewoon over je heen laten komen, kwaaltjes komen en gaan, je kan er niets aan doen. En bedenk, het is tijdelijk!
Ik was in mijn eerste trimester ook steeds erg moe. Vanaf 12-14 weken kreeg ik weer meer energie (was ook niet meer misselijk). Nu ik het derde trimester in ben gegaan, is sinds een week (ongeveer) de energie geleidelijk weer aan het afnemen... Het kan natuurlijk per persoon verschillen, maar ook per fase in de zwangerschap
Zoooo herkenbaar!! Van vermoeidheid ook nog het meest last van al.. heb een geluk dat ik kassierster ben en dus kan neerzetten, maar dan nog! Ik voel me in heel men lijf zo uitgeput! Ik vind het zelfs al een opgave als ik me buk, om me weer recht te zetten... en ik kom dan thuis vant werk en val gelijk in slaap :-o ... het huishouden staat er ook naar :-/ en schaam me dan ook zo tegenover men ventje .. hoop da die vermoeidheid ook hier rap over is ...
Hier ook zo moe. Bij de eerste helemaal niet gehad. Ben soms overdag zo moe dat ik me gewoon slecht kan concentreren op mijn werk. En dan s'nachts steeds wakker worden om te plassen en niet meer in slaap kunnen vallen. achja
Ook ik was het eerste trimester zeer moe. Na het werk onmiddellijk in slaap vallen op de bank etc... Het tweede trimester ging het me veel beter af, kon weer meer doen, na het werk terug tot 22-23u wakker blijven, gezellig met het ventje tv kijken etc.... Tot vorige week. Het laatste trimester komt eraan en daarmee gaat ook mijn energie weer steil bergaf . En voorlopig lijkt het nog erger dan het eerste trimester. Nu heb ik precies geen enkele minuut energie, nergens geen zin in. Alleen maar slapen We moeten er iets voor over hebben... Succes!
Van begin tot einde moe geweest en dan ook extreem moe. Nou was/ben ik dat buiten een zwangerschap om ook al( heb pcos) alleen wel een stuk minder. Ik viel regelmatig in slaap in de auto( stilstaand in file) en bij cliënte kon ik mijn ogen ook bijna niet open houden. Was vervelend, maar dit was het enige dus prijs mezelf gelukkig.
Ik ben ook dood- en doodmoe, slaap ook 10 uur per nacht. Sta dan wel uitgerust op, maar na de lunch zou ik het liefst even willen slapen. Als ik thuis ben, ga ik tegelijk met mijn zoontje een uurtje of 2 slapen, maar op mijn werk gaat dat natuurlijk niet. De gyn zei dat het logisch is. Ik ben dubbel zo moe omdat het een tweeling is en dan ook nog eens extra moe omdat er al een kleintje rondloopt dat aandacht vraagt. Kan pas uitrusten als hij in bed ligt en dat is eigenlijk te laat. Bij Timo ging het rond de 12 weken beter, maar nu merk ik nog helemaal niets. Hopelijk duurt dit niet te lang, want ik trek het niet heel erg meer...
het is ook een hele omslag voor je lichaam ik ben nog steeds zo moe als in het begin goed naar je lichaam luisteren en wel klein stukje lopen of fietsen elke dag anders dat afspreken met familielid of vriend of die paar keer met je een ommetje wil doen
Hier ook heel de zwangerschap al moe, en met vlagen extreem moe. Slik extra vit b 12 en ijzer maar energie is me al maanden onbekent helaas. Werk al sinds eind mei ochtendjes en moet mijn weekenden heel goed plannen... Kan niet wachten tot mn verlof over 2,5 week! Kan ik lekker zelf mn tijd indelen en slapen wanneer ik wil! En nu helpt de warmte ook niet echt mee... Maar ja alles voor t kleine leven in mn buik
Ja had ik ook zo vreselijk, zo moe, ik wist niet mijn ene been voor het andere te zetten. Ben ook een paar weken thuis gebleven van mijn werk (nachtdiensten in de zorg) ik viel namelijk als een blok in slaap....kon gewoon niet meer.
Ja, ik was ook zo ontzettend moe. Sinds week 16 is het wel heel langzaam iets minder geworden, samen met de misselijkheid. Ik slaap nog steeds regelmatig het klokje rond 's nachts en ik doe vaak overdag ook nog wel een dutje. Maar ik kan weer wat meer dingen doen en ik heb ook niet meer dat ik bijvoorbeeld de trap niet op kan vanwege de vermoeidheid. Dat had ik in de eerste 12 weken wel regelmatig.
Hier ook zo moe, iets minder dan jij knutselmiep. Maar hier heb ik nog een kleine van 7 maanden, dus elke ochtend er om 6:30 uit. We leggen haar nu vaak weer terug, meestal slaapt ze dan nog een uurtje. Anders trek ik het echt niet. Ik hoop echt dat het over een paar weken beter gaat!