Zit er doorheen, slaap gebrek.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Littlejoy, Jul 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

Dec 29, 2012
    438
    0
    0
    Ik wil helemaal niet klagen want ben tenslotte zwanger van een lief meisje.
    Maar ik slaap al weken hooguit 4 uur.
    Ik kon dit heel lang volhouden maar het is nu klaar.
    Morgen moet ik voor controle naar de verloskundige en ga dit bespreken.
    Mijn dochter heeft nu nog 3 weken vakantie dus slapen overdag zit er niet in.
    Man werkt ook gewoon overdag.
    Heeft iemand tips? En wie herkent dit?
    Ben nu 33 weken.

2. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    ja herken het ontzettend!. heb een baby van 9 maanden die al weken tanden aan het krijgen is (echt de een na de ander) en daardoor om 5 uur standaard wakker word en daarop mijn tripjes naar het toilet! dit houd in dat ik steeds maar 2 tot 3 uur aan een stuk slaap. daarnaast kom ik zeer moeilijk in slaap en slaapt de kleine overdag maar 2x 45min en echt niet langer dus loont het zich niet voor mij om te gaan liggen en een dutje doen. ik probeer de kleine 2x in de week een ochtend weg te brengen zodat ik dan wat slaap kan in halen en voor mij werkt dat redelijk. ook probeer ik als de kleine slaapt om dan bewust te relaxen. en niet te veel energie te verspillen aan onbelangrijke dingen.

hoop dat je je snel beter voelt x

3. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Hier ook slaapgebrek helaas
    maar tevens ook van de warmte last.
    smiddags slapen lukt ook niet.

4. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

Feb 5, 2011
    824
    0
    16
    Hoi,
    Ik heb het afgelopen week ook gehad dat ik eigenlijk max 2 uur per dag sliep. Heb gisteren van de vk een slaaptablet gehad. Werkte perfect althans heb nu 4 uur geslapen maar wel echt diep en voel me stukken beter! Volgens mij heette het temazepan.
    Leg het idd even aan je vk voor n vraag anders om een tabletje! Mijn vk had ook nog een andere tip dat was 2 paracetamol nemen daar ontspant je lichaam van en is de kans ook groter dat e lekker slaapt!
    Succes!

5. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

Dec 29, 2012
    438
    0
    0
    Slaapmedicatie krijg je volgens mij alleen als je tegen het einde aan loopt. Met 33 weken zullen ze dat niet snel aanbieden denk ik.
    Bedankt trouwens voor de reacties.

6. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

Nov 15, 2009
    311
    0
    0
    Zo herkenbaar! Ik leef met je mee. Hier ook kind met schoolvakantie en hoogzwanger...slaap al weken niet goed, ben best een wrak. Verder ook al hele zwangerschap kotsmisselijk en bloedarmoede...pffff... Kijk uit naar de bevalling.
    Ik probeer mijn dochter zoveel mogelijk 'onder te brengen' bij familie of BSO zodat iK af en toe ook wat rust heb. Ben nu ook voor haar niet leuk en daar voel je je dan ook weer super schuldig over :)
    Maar pak je rust, al slaap je niet. Even tijdschriftje lezen, in bad etc. toch wat ontspanning zeg maar..
    Wens je veel sterkte want weet precies hoe je je voelt en dat is goed $£#><:(

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oeh dat lijkt me echt vreselijk pittig hoor....hoop dat de tandjes snel doorgebroken zijn en je baby snel weer wat gaat slapen..

8. Magda

Magda Bekend lid

May 29, 2012
    524
    28
    28
    Ik sliep ook zo slecht in de zwangerschap. Soms stond mijn man om 6:00 uur en ik zat beneden op hem te wachten met de koffie. Er is helaas niks aan te doen. Sterkte!!!

9. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

Dec 29, 2012
    438
    0
    0
    Dank je meiden. Ik merk ook dat mijn voorraad serotonine opraakt. Oftewel, ik word er down van.
    Bleehhhh.
    Hopelijk morgen een betere dag.

10. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Ik zou ook ff morgen iets vragen om te kunnen slapen. Het wordt de komende dagen alleen maar warmer en straks moet je ook nog eens bevallen dus ik zou ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk kunt rusten!

Ik heb eerder last van het tegenovergestelde (ik val echt overal in slaap) maar ik doe er niet echt iets speciaals voor. Behalve dat ik wel veel ontspan momentjes heb en dan gaat het bij mij hard. Dus inderdaad lekker in bad gaan of een tijdschrift lezen. Ik probeer 's avonds ook zo laat mogelijk naar bed te gaan zodat ik goed moe ben.

Sterkte!

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hey meid,
    wat vervelend zeg! hier bijna 35 weken zwanger en ook slecht slapen. Hier zwanger vd 1e, dus nog geen ander kleintje die me ook nog eens bezig houd.
    Ik moet er snachts een stuk of 4 of 5x uit om te plassen, en daarbij heb ik last van mijn buik midden in de nacht, alsof ik een skippy-bal ben. Ik lig ook niet meer lekker. En de warmte he, daar word je ook doodmoe van!
    Hier duik ik smiddags verplicht op de bank, slapen of niet. Geen tv aan, geen boekjes, niks, gewoon liggen.
    Als ik jou was zou ik ook wat ontspanning zoeken in andere dingen, lekker met je dochtertje poedelen in een fris badje, uitgebreid douchen/in bad, een voetenbad nemen, o.i.d.

Heel erg veel sterkte!

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Wat vervelend zeg, is er niet iemand waar je dochtertje kan logeren zodat jij je rust kan pakken?
    Slaap je niet,dan rust je toch zeggen ze...
    In het ziekenhuis ( had pre eclampsie) kreeg ik steeds twee paracetamol. Vrij onschuldig,maar ik kon wat meer ontspannen en sliep wat beter.
    Wat mij ook weleens hielp is... geen tv meer kijken, evt nog wat lezen ( voor t slap gaan, overdag kon tv soms wel)
    Een banaan eten en een beker melk hielp me ook nog weleens om wat beger te slapen. ( dat was ook mn recept als ik nachtdienst had)

Share This Page