Bas heeft sinds het weekend spruw. Ik heb gisteren gewoon de huisartsenpost gebeld. Ik zag het niet zo zitten om nog een dag met een huilende baby te zitten. En daarbij bij onze eigen dokter had ik weer langs moeten komen en hier kreeg ik nu gewoon het recept en kon ik het bij de apotheek gaan halen. Vrijdag dacht ik al wat witte puntjes te zien op zijn tong, maar dacht dat het gewoon melk was maar zaterdag zaten er nog meer en zondag nog meer. Ik kreeg het er ook niet afgepoetst. Hij zat ook steeds met zijn handen in zijn mond en begon veel te kwijlen (wij dachten al aan tandjes). Steeds was hij echt jengelig. Hij had geen koorts, maar zijn temperatuur was hoger dan normaal. Normaal zit hij op 36,8 en nu op 37,8. Is niet heel hoog, maar wel hóger voor Bas. Ik dacht dat het alleen bij BV voorkwam en niet bij FV. Maar door een verminderde weerstand kunnen bacterien hun gang gaan. Bas is sinds vorige week verkouden. Tja en daar heb je het al. Nu hebben we Daktarin gekregen en moet het met een weekje over zijn. Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met spruw maar dan met FV? Ervaringen met BV mag ook Groetjes, Linda
Ja, mijn zoontje heeft ook meerdere keren spruw gehad. De eerste keer gaf ik nog bv, maar ik ben toen gaan kolven en langzaam overgegaan op de fv. Het duurde wel een tijdje voor het weg was, of het kwam in ieder geval steeds terug. K had er verder weinig last van. Hij dronk de fles goed, geen verhoging, niet meer huilen oid. Dus alleen die uitslag eigenlijk. Succes! En nog een tip: maak de kuur echt helemaal af. Wij hadden trouwens geen daktarin, maar die andere (minder heftige) kuur: Nystatine Labaz of zoiets. Misschien dat het daarom steeds terugkwam...
Levi heeft toen hij een week of 7 a 8 was ook spruw gehad. Ik had het dan met bv waardoor ik ook aangestoken werd. Eerst een ander goedje gehad wat niet hielp maar met daktarin was het echt binnen een week weg.
Jille heeft het ook lang gehad. We kregen twee keer een kuurtje van de huisarts: Nystatine, maar dat hielp niks. Op internet iets gevonden over een thee; Pau d'arco. Daar moet je dus thee van trekken en dat met een doordrenkt gaasje langs de binnenkant van de mond halen, overal waar de spruw zit. Het was binnen een week weg. De thee kun je kopen bij de reform-winkel. En wat wij ook deden is de fles en spenen (ook fopspeen) na elke voeding goed afwassen en steriliseren. Ook monddoekjes op 60 graden wassen. Succes! Ik dacht trouwens ook dat het alleen met bv kon voorkomen, maar Jille krijgt ook fv.
heey heey hier heeft lorenzo ook een tijdje spruw gehad en ik geef hem vanaf het begin flesvoeding ik kreeg toen ook daktarin, en was met 3dagen helemaal spruw vrij je moet het wel blijven gebruiken, anders komt het snel terug dus als het b.v. na 3dagen weg is, dan nog 3dagen ff door geven
HIer ook wel eens spruw gehad met fv Dakatrin gehad en was eigelijk zo weer over, wel nog een paar dagen door gegaan en alle spullen die wij gebruikte na gebruik direct in de was gegooit