Extreem aanhankelijk na start peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ago, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Dat je het zelden ziet wil niet zeggen dat het extreem is. Het ene kind is nu eenmaal het andere kindje niet. Het hoort erbij en ook de leidsters bevestigen dat het heel normaal is en dat er van de 10 kindjes zo 3 zijn die gewoon moeten huilen (in het begin of later).

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wat een slechte aanpak van de peuterspeelzaal. Mijn dochter begin met 22 maanden op de peuterspeelzaal (twee dagen per week is de peuterspeelzaal hier toegankelijk vanaf 1,5 jaar). Dochter deed het vanaf dag 1 super. Er is geen enkele keer gehuild bij wegbrengen. Toch werd ik op dag drie na 1,5 uur gebeld. Ze zat niet lekker in haar vel dachten ze. Ze wilden niet te veel van haar vragen nu ze zo nieuw was en of ik haar op wilde halen of niet. Ik heb haar opgehaald en ze was idd heel moe van alle indrukken. Zo kan het dus ook. Daarna nooit meer gebeld door de peuterspeelzaal overigens, ze gaat er met veel plezier heen. Zou ze met ernstige tegenzin gaan (na een paar weken nog steeds) dan zou het hier einde peuterspeelzaal zijn. Ze gaan er immers heen om plezier te maken dus ik zou helemaal niet willen dwingen.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou ja, als jij zegt dat je zoontje eenmaal op de basisschool helemaal niet meer huilt, lijkt me toch dat er op de peuterspeelzaal iets niet goed zat. Ik bedoel het niet als kritiek maar het viel me gewoon op toen ik het las.

Hier op de groep van 16 is huilen echt een uitzondering...Er is een jongetje die slecht tegen veranderingen kan en na vakanties altijd even moeite heeft maar verder niks.

4. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    #24 Skyscrapper, 16 jan 2014
    Laatst bewerkt: 16 jan 2014
    Ik herken het deels wel.
    Onze oudste( volgende week 3) is ook vorige week voor het eerst op de peuterspeelzaal gestart en vandaag mocht hij weer.
    Hij vond het in tegenstelling tot jouw dochter helemaal geweldig en vloog de juf zelfs gelijk in dr armen, dit had ze nog nooit meegemaakt :D Ik kon rustig weggaan. Eten en drinken doet hij daar (nog) niet, misschien omdat het nog te nieuw is en hij zoveel nog moet ontdekken dat hij zich daar geen tijd voor gunt.
    Ik merk wel dat hij thuis veel aanhankelijker is
    in de vorm van heel veel kusjes en knuffels geven en natuurlijk bemoedigen we dat.:D Hij was als baby en dreumes nooit een knuffelaar en /of schootkindje geweest. Ook merk ik dat hij nu heel graag met het speelgoed van de jongste (7 maanden) wil spelen.

ik zie dat je dochter 2,5 jaar is?
    mja in een half jaar kan er veel gebeuren, ik denk dat mijn oudste er toen misschien ook wel heel anders op gereageerd had (ik was toen net bevallen dus een hoop verandering)
    Als het echt niet gaat un je er idd even mee stoppen en het bv. een half jaartje afwachten?
    De stress die jij er nu door krijgt voelt zij ook aan als je haar afgeeft op de peuterspeelzaal. Dat maakt het er niet makkelijker op.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Op de basisschool heeft ie ook nog gehuild, anderhalve week maar toen was het over. Wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat hij op school heel snel kon wennen want ze gaan elke dag en dan ook nog eens twee keer per dag. Op de peuterspeelzaal ging hij twee dagen en zaten er vijf tussen vokr hij weer moest. Hij heeft dus niet kunnen wennen. Daarnaast gaven juffen en leidsters zelf aan dat ze het altijd wel een x aantal keer zien. Buiten mijn zoontje had je nog een jongetje wat lang heeft moeten huilen en de andere kindjes zaten er al langer dus daarvan weet ik het niet. Bedoel dus te zeggen als jij het toevallig nooit hebt gezien is het niet meteen 'extreem' en kan het heel goed vaker voorkomen.

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter flipt ook bij de peuterspeelzaal, en ze kan het wel een uur volhouden. Daarna heeft ze het 2 uur prima naar haar zin. Wij zijn dus wel van het volhouden, maar ik heb ook niet het idee dat ze overgevoelig is. Dat was bij mijn oudste wel, daarom ging zij pas naar de peuterspeelzaal toen ze 3 jaar was.

7. sunny03

sunny03 Actief lid

16 feb 2009
    144
    0
    0
    Mijn dochter is nu twee weken aan t gaan is 2, 5 ik moet zeggen eerste week heeft ze gehuild en nu de 2e week is het heel goed gegaan. Ik heb wel ook een aanhankelijk kind continu op de schoot volgt me overal kan niks doen of mevr staat naast me.speelde eerst vaker alleen maar dat ljjkt over continu bij mama en het steekt schijnbaar aan bij de oudste die is 4, 5 want zij draait ook om me heen en om eerlijk te zijn vind het heerlijk dat ze zo graag bij me willen zijn maar ik vindt het ook wel vermoeiend hoor.ik probeer nu wel eens te zeggen ga spelen en zet haar dan ook wel eens van me schoot af maar dat voelt ook niet prettig. Heel moeilijk hoop dat t gauw over is

Deel Deze Pagina