Oormijt hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Miranti, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hoi hoi,

Volgens mij heeft mijn hond oormijt. Als ik zo op internet rond kijk ziet het er precies hetzelfde uit. Alleen heeft hij het maar aan 1 oor tot nu toe waarover dierenarts zei dat dat vreemd is?. Dierenarts zei dat ze me oorcleaner kunnen geven. Ik weet namelijk bijna zeker dat dat het is dus ik heb geen zin om een consult te moeten betalen waarbij ik ga horen u hond heeft oormijt.. alleen willen ze me nu alleen oor cleaner meegeven en anders moet ik op consult komen als het niet over gaat.

Iemand hier bekend met die oor cleaner? Ik ga dat zo ophalen

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Een oor cleaner werkt goed voor vieze oren om deze schoon te spoelen. En hoe weet je dat het oormijt is? Flappert ze met d'r oortje? Is het rood? Persoonlijk vind ik een oor een consult wel waard.. Maargoed dit is je eigen keuze natuurlijk:)

3. SophieW

SophieW Actief lid

11 okt 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stronghold pipetje in de nek. Werkt supergoed tegen oormijt. Kan via de balie verkocht worden, en als het geen oormijt is heb je niet het risico dat je iets gevaarlijks geeft!
    Wordt door onze dierenartsen altijd aangeraden bij oormijt!

4. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ja hij heeft wel wat jeuk eraan, ziet er exact hetzelfde uit als oormijt (wat ik zo op internet zie), is wat rood ook. Ik weet het gewoon zeker. Dusja, dan vind ik het zonde om 30euro consult te betalen. Zij dachten zo aan telefoon ook dat het oormijt is en kunnen me dus oorcleaner meegeven en daar zou het mee over moeten gaan. Ik heb wel een foto die ik zo even aan balie laat zien. Mocht het met een paar dagen erger worden zit ik zeker wel bij de dierenarts hoor! Dan doe ik niet moeilijk ;)

5. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Okee bedankt! Ga ik ook even vragen!

6. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Even een tip als je de cleaner in zn oor hebt gedaan ( laat de dierenarts het even voor doen voordat je te diep in de gehoorgang gaat met het spuitje) zet je hond dan even buiten of ga met m lopen want hij gaat waarschijnlijk erg schudden met zn oor en dan " vliegt" de oorviezigheid in de rondte! Zo jammer als je oorprut van je muren, meubels etc moet gaan poetsen....

7. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij gebruikten altijd otoclean (zo heette het geloof ik) en een gewoon pipetje in de nek tegen mijt.
    Inderdaad hond buiten zetten als je dat spul in zn oor doet, want hij gaat heerlijk schudden :D

8. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Thnx voor de tips meiden! Dat is wel een goede ja, heb ik alles voor niets gepoetst hier in huis hihi

Ik moet zo alsnog even langs gaan. Ze twijfelden of het geen ontsteking is en dat kunnen ze toch echt alleen op consult bepalen. Dus ik wacht het even af. En anders krijg ik een zalfje mee.

9. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

aan oorcleaner alleen heb je niet zoveel volgens mij, hier krijg hij ook soort antibiotica ofzo mee voor het oor

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oormijt is ook lastig te bepalen zonder dat je goed diep in zijn oor kunt kijken. En antibiotica geven ze niet mee zonder het dier te hebben gezien. Otoclean maakt alleen schoon, dit pakt geen problemen zoals oormijt of ontstekingen.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Eén van onze honden heeft oormijt gehad en heeft nu een oorontsteking, zijn verschillende dingen en daarvoor moet je toch even langsgaan denk ik...hebben voor de ontsteking Easotic meegekregen.

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb ook een hond gehad die oormijt had (dachten we!), die kreeg ook alleen oorcleaner mee want toen ik de dierenarts belde en de symptomen besprak zei hij dat het oormijt was en hoefde alleen de oorcleaner te halen.
    Bulletje kreeg er steeds meer last van en ben toen naar een andere dierenarts gegaan omdat ik dat weekend niet thuis was, hij had dus geen oormijt maar zijn hele oor ontstoken!!! (naar die 1ste dierenarts ben ik nooit mee geweest!!)
    Dezelfde symptomen als oormijt dus, hij heeft er nu wel chronische oorontsteking aan overgehouden en het is zeker 2 keren per jaar prijs dat zijn oor ontsteekt.

Ik zou dus zeker niet zelf gaan dokteren omdat je via internet ziet dat de symptomen op oormijt lijken, er zijn niet voor niks Dierenartsen die ervoor geleerd hebben. Het gaat wel om de gezondheid van je hond!

13. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik ga ook zeker niet zelf doktoren!, mijn hond is mijn alles en moet goed verzorgd worden. Daarom heb ik dus ook gebeld en de klachten en het beeld uitgelegd en ben ook nog langs geweest. Toen heb ik alsnog een afspraak gemaakt omdat ik het uiteindelijk toch niet zo vertrouwde en de dierenarts ook twijfelde. Gelukkig maar, want het is dus inderdaad geen oormijt maar een ontsteking. Wat hier de oorzaak van is is alleen niet duidelijk. Hij heeft nu een zalfje gekregen en ontstekingremmers (pilletjes).

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gelukkig dat je nu wat mee hebt. Oormijt is erg slecht te zien met het blote oog dus het leek mij al stug. Succes met je hond!

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Gelukkig dat je het hebt laten nakijken want er wordt snel oormijt geroepen maar echt in de diepte kun je zien of het oormijt is, vaak is het dus ook echt gewoon een ontsteking zoals jouw hond nu ook heeft.

Deel Deze Pagina