6 wk zwanger, vandaag negatief getest..wie kan me helpen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nana2008, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana2008

Nana2008 Lid

4 dec 2012
    13
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo meiden,

Vorige week een test gedaan van Clearblue, die gaf aan 1-2. Ook nog een kruidvat test gedaan en die gaf een vette plus. Wij hartstikke blij natuurlijk. Afgelopen donderdag een echo gehad bij de gyn. ivm nestelingsplaats van het vruchtje. Die zat mooi boven in, je zag een vruchtzakje, verder niks. Geen hartactie, maar ja toen was ik ook nog maar 5wk en 4 dagen.
    Vandaag een test gedaan van CB omdat m'n zwangerschapssymptomen af namen. Weer gaf hij zwanger 1-2 aan, maar die van de kruidvat negatief. Ik voel niks meer, geen krampje, geen gevoelige borsten, geen afscheiding, niks.....Ik ben zo bang en zo verdrietig. Hoe kom ik dit weekend door, wat kan ik verwachten? Waarom is die test nu negatief en geeft CB nog steeds 1-2 aan?

2. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Kan je helaas niet helpen, maandag even je VK bellen voor nog een echo..
    Maar hou er rekening mee dat het mis kan zijn, kan ook goed zijn maar toch...

3. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Dit kan idd allebei de kanten op gaan.
    Waarom gebruik je eigelijk twee verschillende testen? Of heb je dat gedaan omdat ie nog steeds 1-2 aangaf?
    Ik zou ook maandag je vk even bellen en je verhaal doen.
    Bij mijn eerste mk waren de klachten ook meteen weg en bij mijn laatste mk was ik nog steeds zo misselijk en moe, dus dat wil ook niet altijd wat zeggen.

4. Nana2008

Nana2008 Lid

4 dec 2012
    13
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb nog geen bloed verloren, ik heb hele lichte ongi krampjes, maar niet noemenswaardig..is dat het begin?

Inderdaad ander merk gebruikt ivm weergave van de CB..mijn HCG waarde zou moeten stijgen en niet dalen volgens mij..wauw ik voel me rot zeg!

Ook rot voor je die miskramen...

5. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi, wat vervelend nou!! Het klinkt niet echt goed als ik eerlijk ben. :(
    Heel veel sterkte met de onzekere periode waar je nu in zit.

6. sterkekinderwen

sterkekinderwen Niet meer actief

Als je 5 weken bent, dan moet de CB toch aangeven 3+ ??
    Was bij mij in elk geval wel zo. Dus ben bang dat het niet goed zit, maar zoals hierboven al beschreven : bellen voor nog een echo, dan heb je zekerheid.

7. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

jeetje jij zult je niet lekker voelen momenteel. Ik hoop zeker dat je onrust niet bevestigd wordt. er is toch ook een dokterspost en een dienstdoende gyn. spoed hoeft toch niet alleen maar lichamelijk te zijn,
    sterkte!!

8. Nana2008

Nana2008 Lid

4 dec 2012
    13
    0
    0
    Rotterdam
    Vandaag nog een keer getest, nu weer negatief. Vannacht wat krampen gehad, nog geen drupje bloedverlies. Wat kan ik verwachten? Komt zo'n miskraam vanzelf? Moet ik gecuretteerd worden? Hoe werkt zoiets?

Oja en nog een vraag, kan je HCG afnemen en toch nog zwanger zijn?

9. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Volgens mij kan je niet zwanger zijn zonder dat hormoon, dus als het minder word is het denk ik niet goed..
    Of het vanzelf loskomt of curretage kun je het beste overleggen met je VK, al hoop ik voor je dat alles nog goed zit..
    Bij mij kwam het vanzelf los, maar ik kan me voorstellen dat als het foute boel is, je het zo snel mogelijk weg wilt hebben dmv curretage..
    Ik blijf voor je duimen!

10. sterkekinderwen

sterkekinderwen Niet meer actief

Simpelweg : NEE, je HCG kan niet afnemen als je nog zwanger bent.
    Dat hormoon verdubbelt zich over het algemeen iedere 48 tot 72 uur.
    De hoeveelheid hCG bereikt zijn piek tijdens de eerste 8 tot 11 weken van de zwangerschap en zal dan langzaam teruglopen tijdens de rest van de zwangerschap. Een hCG waarde van minder dan 5mIU/ml wordt gezien als een negatieve uitslag voor zwangerschap. Alles boven de 25mlU/ml wordt gezien als een positieve uitslag voor zwangerschap.
    Een miskraam hoeft niet altijd vanzelf op gang te komen, vaak zie je ook dat een curretage nodig is.
    Bel gewoon je verloskundige of gyn, of desnoods de dienstdoende huisarts, dan heb je zekerheid.

11. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb ik ook gehad. Eerst positief getest, weekje later negatief getest. Nog anderhalf week later ongesteld geworden en vruchtje verloren! Werd bij mij helaas wel een miskraam. sterkte

Deel Deze Pagina