Extreem droge babyhuid

Discussie in 'Verzorging' gestart door Es1984, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es1984

Es1984 Lid

13 jan 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste lezers,

Onze dochter van ruim 3 maanden kampt met een extreem droge (gevoelige) babyhuid. Op het consultatiebureau zei de kinderarts dat het een schimmelinfectie betrof (armen en benen). Op haar advies Miconazol gaan smeren sinds 2 weken nu. Tot heden geen enkele verbetering, eerder verslechterd, het heeft zich uitgebreid van ellebogen en knietjes naar volledige armpjes en benen. Rompje en gezichtje tot heden niet. Ook advies bij de huisarts gevraagd, die vindt het geen schimmelinfectie, maar meer een extreem droge huid. Ik smeer nu Miconazol + Sebamed babycreme.
    Beiden dus geen effect. Aangezien er 2 artsen zijn die wat anders zeggen weet ik even niet wat te doen.

Wie heeft tips voor een extreem droge/gevoelige babyhuid?
    Ik overweeg Zarq, las ik ergens iets over, of producten van La Roche?

Het is overigens echt geen eczeem, hebben beide artsen benadrukt.
    Ze heeft er ook geen last van, maar het voelt als crepepapier.
    Ze gaat 2x per week onder de douche en dan gebruiken we vaak olie.

Alle tips zijn welkom!

Bedankt,

Esther

2. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi ,

Mijn zoontje heeft dan wel eczeem, maar ook een extreem droge huid. Ik gebruik daarvoor La Roche-Posay Lipikar Baume Ap en dat helpt heel goed.

Ik heb ook een hele vette creme voorgeschreven gekregen van de dokter Ureum 10% in vaseline-cetomacrogolcreme, wat ook super werkt.

Misschien het proberen waard!

En inderdaad niet te vaak in bad doen en na het badderen droog deppen ipv droog wrijven.:)

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Olie door het badje doen, bijvoorbeeld soja-olie met emulgator, te halen bij de apotheek. Insmeren met cetomacrogolcreme, of nog iets vetter vaseline lanette. Allebei lichte cremes die goed intrekken. Nog vetter is vaseline paraffine, dat blijft een beetje vettig, maar dat maakt ook niet zo uit, als het maar droger wordt!

En laat je anders gewoon doorverwijzen naar een dermatoloog voor een definitief oordeel en advies.

Ps voor cetomacrogol kunnen ze wel gevoelig worden na verloop van tijd, daardoor zijn wij overgegaan naar lanette, en later nog de paraffine.

4. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier helpt Vaseline Lanette Creme. Die is verkrijgbaar bij de apotheek. Mijn zoontje had eczeem en nu nog steeds extreem droge huid, maar met de creme gaat het altijd beter.

5. tuc

tuc Niet meer actief

hier ook de lanette of cetamocrogol.

6. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Lanettecreme ook bij mijn zoontje goed geholpen. Moet af en toe weer bijsmeren, zo'n 3 keer per week. Maar het is gelukkig spul zonder hormoon!

7. Es1984

Es1984 Lid

13 jan 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoor nu inderdaad veel over Lanette, ga ik zeker eens proberen! Bedankt voor de tips, to be continued ... ;)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kan samenhangen met allergie. Bij ons hielp wasmiddel zonder parfum, geen wasverzachter, hypoallergeen dieet en smeren, smeren, smeren,
    niet met merkspul of iets met een luchtje, maar van de apotheek, lanetta unguentum werkte hier het beste.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vond lanette creme en cetomacrogol niet fijn.
    Heb heel goede smeerervaring met vaseline/paraffine. Dat koop je bij de apotheek, met of zonder recept. Hielp erg goed bij de extreem droge huid van zoonlief, die af en toe ook onder het eczeem zat. Als het heel erg was, moest ik hem 's avonds heel dik insmeren, dan een romper met lange mouwen aandoen, en diezelfde romper meerdere nachten gebruiken als 'pyjama'. Die werd dan namelijk ook vettig.

Verder niet te vaak in bad (2 keer per week is genoeg), beetje balneumolie in het badje, goed droogdeppen. Wasmiddel zonder parfum inderdaad, en ook geen wasverzachten.

Zoon heeft nog steeds een heel droge huid, gelukkig bijna nooit meer eczeem plekjes. Nu smeer ik hem ook wel met de body butter die ik voor mezelf ook gebruik, werkt prima! maar dat zou ik met een baby niet doen.

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier ook periode gehad. Zarqa is heel fijn! Vaselinecetomacrogol wel gebruikt maar weinig. Smeert niet fijn. Heb dan liever een olie.

11. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Ik smeer iedere dag minstens één keer met weleda iedere dag olie, preventief. Mijn dochtertje heeft ook een droog huidje en makkelijk geïrriteerde plekjes. Hiermee houdt ze een heel mooi gaaf en zacht huidje!

12. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo'n velletje...Uiteindelijk heel veel baat gehad bij de producten van Avene, verkrijgbaar bij de apotheek. (Volgens mij vooral Medique apotheken, ze kunnen je daar ook goed adviseren) En laatst op advies van de Dermatoloog een creme gehaald van Locobase. Ook bij de apotheek, deze is gebaseerd op het eigen huidvet. Daar heb ik zelfs de hardnekkigste plekjes mee weg gekregen. Succes!

13. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Wij gebruiken karite boter uit west afrika. Dat zit vol voedende stoffen, is vettig maar sluit de huid niet af. We gebruiken de ongedefinieerde. Daar is niets aan toe gevoegd. Als je wilt mag je me wel en pb sturen voor de site waar ik deze altijd bestel.

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier voor een extreem droog huidje Balneum extra vettende badolie gebruikt, werkte heel erg goed. Ik hoefde niet extra te smeren, gewoon een scheutje in het badwater. Met een grote wattenschijf verdeelde ik het water goed over het lijfje en na het badje niet droogwrijven, maar droogdeppen met een hydrofiel en dat lekker in een badcape wikkelen..

15. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Mijn dochter van 2 maanden heeft een heel droge, gevoelige huid in haar gezichtje. Bij haar smeer ik 2-3 keer per dag Purelan op haar gezichtje. Sindsdien is haar huid veel rustiger, egaler van kleur en veel minder droog. Het is eigenlijk hypoallergene tepelcreme, maar helpt ook heel goed tegen een droge huid.

16. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Groninger badlotion! Mijn beiden kids hebben eczeem en dochter hele droge eczeem. Zalfjes hielp bij haar niks. Toen de badlotion op advies van de ka.

Zarqa is fijn spul. Gebruikte ik bij mijn zoontje en louise widmer doucheolie.

17. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    La Roche-Posay heeft producten wat echt heerlijk is bij een droge baby huid (en eczeem). Ze hebben een wasgel wat zeepvrij is en geen parabenen bevat en een lotion/creme die lekker snel intrekt. Verder nog iets voor als het heel schraal is. Het wordt ook aangeraden door dermatologen. Ik ben het op advies van de apotheek gaan gebruiken. Kreeg eerst een proefmonster en was er zeer tevreden over. Heeft alleen een beetje aparte geur. Ik kan het iedereen adviseren.

18. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    vooral geen zwitsal producten gebruiken!
    ik had zwitsal badolie, vreselijk! het leek wel of ze ging vervvellen!
    heb nu balneum badolie extra vettend, en die is super! na 2 keer badderen had ze weer een lekker zacht babyhuidje!

Deel Deze Pagina