Welke draagzak?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Lies30, 14 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Graag zou ik jullie mening willen over draagzakken. We zijn aan het kijken om er eentje aan te schaffen en willen natuurlijk eentje die comfortabel, makkelijk en veilig is. Onze zoon is nu ruim 6weken en al >5kg.
    Testen momenteel eentje uit van Bondolino via een vriendin.

Welke gebruiken jullie?

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik gebruik nu veel meer draagdoeken maar heb ook een bondolino gekocht omdat je die makkelijk kan uitwisselen, zit heel zacht en knoopt super snel en simpel. Zie ons die meer gebruiken als mijn zoon van tien weken op de rug kan. Doe ik al wel.met doeken nog niet met de bondolino. Heb ook eerst een bopa 4g gekocht , deze heeft alleen gespen en is van stugger materiaal. Lastiger omdoen en stellen. Hoog rugpand en voetsteuntjes, dus die gaat vast uit de kast als hij wat ouder is. Lees van de bondolino nog wel eens dat bij lange kindjes rugdragen niet genoeg steunt en heb een lange Jan hier.

Nu vindt zoon de bondolino acceptabel, maar hij kan niet genoeg zien,zit nog vrij diep in de drager, met een draagdoek heeft hij veel meer te bekijken doordat hij zijn hoofd alle kanten op kan bewegen en dan niet tegen schouderbanden aankijkt.

Hoe vind je zelf de bondolino?

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb de kodaki Flip baby, deze is gemaakt van draagdoeken stof het zitje is te verstellen van broekmaat 50/56 tot maat 74 ongeveer

Ik vind hem heerlijk dragen en makkelijk in gebruik en makkelijk af te stellen,

Ik heb ook de Fidella fushion full buckle, eigenlijk het zelfde commentaar op als de kodaki, gemaakt van draagdoekenstof en te verstellen maar dan van 62 tot 98, mijn zoontje heeft nu 68 en dochter van 2,5 86, beide kunnen erin ( dochter loopt altijd zelf maar soms een steek van jaloezie op het klein zijn en dan wil ze er ng even in haha) het is een heerlijke drager en easy om te verstellen, enige nadeel is dat een rolletje voor de nek maken niet echt kan, maar ons zoontje van 6 maand houd zijn hoofd zelf goed recht dus echt nodig is het niet

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier een Storchenwiege babycarrier. Gemaakt van draagdoekenstof en daardoor heel soepel. Bij de middelste (oudste niet gedragen) veel gebruikt, maar uiteindelijk overgestapt naar de doeken omdat ik rugdragen met deze drager niet fijn vond; ik kreeg mijn zoontje niet hoog genoeg op mijn rug naar mijn zin.

Nu dus gewend aan doeken en de jongste gaat daarom eigenlijk standaard in een doek..., maar als je doeken niets vindt wel een prettige drager omdat hij dus zo soepel is en vanaf de geboorte zonder insert te gebruiken.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb een stokke mycarrier en ben er super blij mee en tevreden over. Hebben ook een rekbare doek en die is ook fijn.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Qua ergonomie zijn de meningen verdeeld bij deze drager

Ik vind deze hoewel hij de M houding al een beetje te pakken heeft gekregen nog wel een verhard rugpand hebben en daarmee niet ergonomisch, en omdat de prijs zo goed als het zelfde is zou ik persoonlijk dan een wel ergonomische drager kopen

Maargoed zoals ik al zei zijn er de meningen over verdeeld en uiteindelijk dragen we allemaal liefde ;)

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wat vind je van de Bondolino? Ik heb 'm ook en ben er erg blij mee!

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb meitai's, doeken en een Tula. Toch wel echt fan van Tula ❤❤

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Deze is idd niet het meest geschikt als je een goede ergonomische wilt. Je hebt bijv al een Mucibi draagzak voor 50e. Goedkoper en ergonomisch.

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier een tula, maar die zat hier wel pas echt goed vanaf maat 74

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

klopt tula standaard past pas goed vanaf maat 74, je hebt er wel inserts bij die je kunt kopen maar daarmee maak je ook weer een verhard rugpand en dus niet ergonomisch.

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik had een Boba 3g een tijdje geleden om mijn neefje in te dragen. Verder geen ervaring met andere draagzakken maar deze vond ik heerlijk! Paste vanaf maat 62/68 tot maat 80/86.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zou voornamelijk letten op dat ie echt ergonomisch is. Dit kan je zien aan de beentjes en heupen, die moeten in een zogenaamde M houding te plaatsen zijn.

Ik gebruik zelf met name doeken momenteel maar heb ook een manduca. Die vind ik erg fijn voor langere wandelingen. Ik heb voor de manduca gekozen omdat deze ook op de rug en heup gedragen kan worden en hij gelijk vanaf de geboorte te genruiken is.

14. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier een bondolino waar we zeer tevreden mee zijn. Ik probeer nu soms op de rug te dragen, maar dat vind ik nog lastig (maar dat zou het met een doek ook zijn denk ik).

Kunnen er allebei prima mee overweg en man loopt er ook graag mee

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb mijn zoon gedragen in een rekbare doek tot dat niet meer ging. Nu gebruik ik de stokke mycarrier als rugdrager. Erg blij mee!

16. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Hier een tula vanaf een maand of 6. Had een klein kindje zat toen nog in maat 68 en gebruik hem nog steeds nu maatje 86.

17. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier ook de storchenwiege babycarrier. Bevalt goed! Al direct vanaf de geboorte te gebruiken, te verstellen als de baby groter is.

18. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Wat veel verschillende merken! Gros ervan kende ik niet, op Stokke na.
    Bedankt voor alle reacties iig!

De Bondolino Poplin vind ik echt makkelijk in gebruik, met het verkleinkoord zit onze zoon van 7wkn goed. Hij wil wel alles zien dus is eventjes mekkeren en dan in slaap vallen :D

19. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Ik ben ook erg blij met de Storchenwiege. Zoontje (2 maanden) doet eigenlijk al zijn slaapjes in de draagzak. Nog niet geprobeerd om op de rug te dragen, omdat ik het nog gezelliger vind om zoontje op de buik te dragen.

20. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.484
    113
    hier een boba 4 g, kan vanaf baby tot peuter gebruikt worden, bij mijn 7 maanden oude baby kan hij lekker aan de voorkant tegen me aan, en mijn peuter (bijna 3) kan goed op mijn rug.

Deel Deze Pagina