9 maand; huilen uit frustratie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door novanne, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novanne

novanne Niet meer actief

Hallo

Mijn dochtertje is geen hele snelle qua ontwikkeling van de grove motoriek. huilen kan ze echter als de beste. Ze huilt, vind ik, heel snel. Als ze op haar rug ligt of op haar buik mag ik heeeeel blij zijn als ze het tien minuten vol houdt zonder te huilen ( en dan is het ook echt brullen!). Zitten (ik meot haar neerzetten) vind ze wel leuk en houdt ze lang vol.
    Ik denk dat het ook wat frustratie is want ze kan nog niet tijgeren/kruipen en ook nog niet zelf gaan zitten.
    Mijn vraag; herkennen jullie dit? En hoe lang laten jullie je kleintje huilen on de box/speelkleed. Soms weet ik ook neit of ze me nu uittest of dat ze egens last van heeft etc etc. Als ik haar laat huilen voel ik me schuldig maar als ik haar meteen oppak ben ik bang dat ze 'misbruik" van me maakt. En om haar nu de hele tijd te laten zitten, is ook niet goed, toch?

groetjes
    Anne

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva doet het ook, ze kan zich vaak heel lang vermaken in haar eentje in de box, maar soms is niets goed... ik laat haar altijd heel even brullen en ga dan naar haar toe en zeg dat ze gewoon normaal moet doen ;) en help haar dan een speeltje pakken ofzo.

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Sowieso denk ik niet dat ze je uittest. Baby's willen (denk ik allemaal?!) laten zien wat ze kunnen. Als ze het nog niet kunnen (bv kruipen) en huilen op het boxkleed, zal ik ze niet laten huilen. Als ze het namelijk wel kunnen, willen ze niks anders dan datgene wat ze kunnen. Jou kindje voelt zich waarschijnlijk niet prettig op dat kleed, dus waarom iets laten doen wat ze niet fijn vindt? Zo denk ik erover. Merel loopt nu bv. langs alle dingen die in huis staan en sinds ze dat kan doet ze ook niks anders dan dat. Lopen, lopen, lopen. Jou kindje kan dat nog niet en misschien wel gefrustreerd omdát ze het nog niet kan. Maar je kan die dingen niet pushen! Het komt als ze er aantoe zijn....

Deel Deze Pagina