Gebruiken jullie behalve het smeren en badolie ook speciale wasmiddelen en wasverzachter? Ik heb een tijd Neutral gebruikt zonder wasverzachter en ben nu een tijdje alweer over op normale waspoeder en wasverzachter omdat m'n was nu weer buiten hangt. Ze heeft nu een ontzettend droge huid, allemaal schilfertjes, maar het lijkt verder niet geïrriteerd ofzo. Zal dit hierdoor komen?
Buiten hangen haalt de allergenen van het wasmiddel en de wasverzachter niet uit je was hoor. Met buiten hangen kunnen er in het pollenseizoen (dus ook nu ) wel veel nieuwe allergenen inkomen. Wat heel jammer is, want ik ben ook een echten buitenhangfan.
Ik heb het misschien verkeerd opgeschreven. Ik ben niet op normaal wasmiddel over omdat ik het buiten hang. Ik dacht eigenlijk dat het nu wel kon met haar huidje en het is een stuk goedkoper. Ik ben weer verzachter gaan gebruiken omdat ik het buiten hang. Daarvoor gebruikte ik alleen Neutral waspoeder en geen wasverzachter. In de droger wordt het toch wel zacht, maar nu ik het buiten hang wil ik het wel weer graag gebruiken.
Giovanna had ook zon droge huid. Wij doen haar nu om de dag in bad en we gebruiken Zarqua creme! Ideaal! Het heeft hier echt heel erg goed geholpen!
Misschien kun je dan beter haar spulletjes apart wassen zonder wasverzachter? Want dat is echt een grote boosdoener bij huidproblemen, zoals droge huid, schilfers, eczeem enzo. Als je de wasmachine na het programma nog even laat spoelen en centrifugeren met een scheut azijn dan wordt de was ook een stuk zachter, zonder het wasverzachtersprobleem.
Dit ga ik proberen, bedankt voor de tip. En anders morgen maar ff neutral wasverzachter halen. Ze heeft het namelijk sinds ik weer wv gebruik.
Koelzalf via de apotheek. Is vetter dan Lanette. De huidarts zei dat het ook beter werkt. Verder zou ik op zoek gaan naar de oorzaak, misschien een allergie?
Ik smeer Rosalie in met vaseline intensive care bodylotion voor de droge huid. Deze is overigens ook hypoallergeen en parfum vrij. En niet vet!
Mijn zoontje heeft sinds enkele dagen hele kleine bultjes op zijn buik, niet overal. Zijn buikje is rood gevlekt en voelt ruw aan. Is dit droogte? Warmte? Of iets anders?