Zoon staat stil met groeien

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamsie2010, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Mijn oudste zoon is afgelopen week gemeten op school en hij is 101 cm hiervan schrok ik wel want dat betekent dat hij in 2 jaar 2 cm is gegroeid verder ziet hij bleek en is erg moe Hij slaap van 19.00 tot 7.00 en s middags slaapt hij ook nog van 12 tot 15 als hij de kans krijgt want hij moet ook gewoon naar school. En het lopen van huis naar school gaat ook moeizaam ong 800 meter hij doet er 20 minuten over
    Ik zit nu alleen te twijfelen moet ik hier iets mee?

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    2cm in 2 jaar betekent dat zijn groeicurve enorm is afgebogen. Er is wel goed gemeten?
    Ik zou een afspraak met de arts maken.

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ja er is wel goed gemeten na een paar keer te hebben gedaan kwam er toch echt dit uit. Zou het niet onzinnig zijn om hiervoor naar de dokter te gaan? Ik voel me altijd gauw bezwaard

4. Storm

Storm Niet meer actief

Het feit dat hij zo moe is, bleek ziet en over 800 meter lopen 20 minuten doet, naast het feit dat zijn groei schijnbaar heel langzaam gaat, zou voor mij reden genoeg zijn om eens een arts te consulteren.
    Ik zou me niet bezwaard voelen.
    Hebben ze er op school verder niets over gezegd? Ik neem aan dat je bij de schoolarts geweest bent?

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik zou ook naar de huisarts/kinderarts gaan. Eet hij wel goed en hoe is zijn ontlasting? Misschien een tekort aan iets zoals ijzer of een intolerantie?

Ik zou het helemaal na laten kijken en niet te lang wachten.

Charlie

6. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    De schoolarts vond het wel raar dat hij zo weinig is gegroeid maar zei verder U bent ook niet groot (1.67) maar ik weet wel dat ik totdat ik 13 was heel hard ben gegroeid.
    Dan maak ik toch maar een afspraak
    Kan een intolerantie nu opeens te voorschijn komen dan?

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Nee hoeft niet een intolerantie te zijn maar als hij niet goed groeit kan het zijn dat de spijsvertering niet optimaal is. Maar als je zegt dat hij prima eet en verder geen buikklachten heeft?

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Natuurlijk moet je langs een arts gaan. Sterk afbuigende groei bij kinderen is altijd iets wat gecheckt moet worden. Dat betekent niet dat je gelijk in de stress moet schieten, het hoeft zeker niets raar te betekenen, maar laat het wel even nakijken.

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Natuurlijk, persoonlijk zou ik me waarschijnlijk eerder al afgevraagd hebben waarom mijn kind al 2 jaar dezelfde kleding past. Succes! Hopelijk kan de dokter jullie verder helpen!

10. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik heb het al eens gevraagd aan de dokter alleen werd ik toen afgescheept met u bent ook klein dus.. En toen dacht ik het zal wel maar na vorige week was ik er niet helemaal zeker van dus morgen ga ik bellen voor een afspraak en ga ik standvastig zijn

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.188
    16.522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gezien zijn moeheid en slechte conditie zou ik naar de huisarts gaan.Het zou zomaar de Ziekte van pfeiffer kunnen zijn of een ijzertekort.
    Aan dat eerste kun je niets doen maar aan een ijzertekort kun je wel iets doen.Bij een gebrek aan ijzer neem je onvoldoende voedingsstoffen op uit de voeding en daardoor kun je dus een slechte groei/ontwikkeling waarnemen.
    Zeker naar de huisarts.

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik vind dat absoluut niet onzinnig. Zeker niet in combinatie met zijn vermoeidheid. 2cm in 2 jaar is gewoon erg weinig. Hier was zoon een keer in 9 maanden maar 3cm gegroeid. Zijn groeicurve boog toen al aardig af.
    hoe oud is je zoon? Gezien hij op school is gemeten en 2 jaar niet, ga ik ervan uit dat hij 6 is? Dan zal hij sowieso helemaal onder aan de curve zitten met 101 cm. Zoon is nu 111 en zit tussen middenlijn en de -1 lijn.

13. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik ben naar de huisarts gegaan en die vond alles bij elkaar ook niet kloppen dus mijn zoon is doorverwezen naar de kinderarts dus hopelijk kunnen weer dat snel terecht.
    Hij zit idd onderaan de curve ook met z'n gewicht maar dat was eerst niet hij is in het begin tot dat hij 9 maanden was goed gegroeid daarna werd het minder alleen toen viel het me niet zo op

14. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Hopelijk kunnen ze je zoon helpen. Zo moe, weinig energie, 20 minuten lopen over 800 meter, zo veel slapen en weinig groei: iets klopt er niet!

Hopelijk is een een tekort wat makkelijk aan te vullen is en niet iets ernstigs! Maar absoluut het nakijken waard.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.188
    16.522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Goed dat je bent gegaan want dit hoort niet op deze leeftijd.
    Vaak is er een logische verklaring zoals ik al eerder beschreef.
    Succes!!

16. adi

adi Niet meer actief

Maar is hij niet door het cb gemeten en gewogen tot zijn 4de? Viel het hen ook niet op?

Hoe oud is hij en wanneer is ie voor het laatst bij het cb geweest?

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Goed dat je gegaan bent en hopelijk kunnen jullie snel terecht!

Als met 9 maanden zijn groeilijn al afboog, vind ik het slecht dat het cb jullie nog niet eerder hebben doorgestuurd.
    Hier werd zoon met die leeftijd doorgestuurd ivm afbuigende groeilijn.

Deel Deze Pagina