Eerste keer ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Voila, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Voila

Voila Niet meer actief

Vanaf gister gestart met ovulatietesten. Ik heb er net weer 1 gedaan en hij is overduidelijk donkerder dan gister. Ik vind alleen de controle streep zo licht en is nu dus redelijk het zelfde als de test uitslag. Kan ik nu aannemen dat ik nu al mn eisprong heb of kan de test nog donkerder.

2. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik zou nu als ik jouw was elke dag of om de dag klussen. Kan elk moment raak zijn.

Als de test de volgende dag lichter is, dat betekent dat je eisprong is geweest. Sommige mensen pakken te HG beter dan een ander. Maar het is duidelijk dat je NU vruchtbaar ben. Zelfs na eisprong kun je zwanger worden, maar na 12 uren ofzo niet meer.

3. Voila

Voila Niet meer actief

Oke... ik zal mn best doen haha.
    Maar vaak zie ik ovulatietesten voorbij komen waarbij de controle streep zo donker is. Daarom denk ik nu, het heeft niet veel kleur nodig om even donker te zijn als deze controle streep.. dus daarom twijfel ik.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik denk dat als je vanavond nog eens test deze duidelijker is ;)

5. Voila

Voila Niet meer actief

Ja goede tip, zal hem vanavond nog eens doen.

Ik had echt verwacht dat jullie zouden zeggen; duurt nog wel dag of 5 voordat hij echt positief is... en dan mag ik nu al aan de bak vanavond haha :p

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou dat kan ook idd...;) even afwachten gewoon en zeker om de dag sex hebben dan mis je geen ei, en lang genoeg doorgaan. Want als je test knalt springt je ei binnen 48 uur dus niet te snel stoppen met sexen:D

Veel plezier!

7. Voila

Voila Niet meer actief

Thanks!!

Dit betekent toch wel dat ik echt een vruchtbaar persoon ben? haha wil niet dom overkomen maar ik ben nu een half jaar gestopt met mn pil, en sommige mensen die 1 pil vergeten zijn gelijk zwanger.
    Dus ik had nu een beetje het gevoel dat ik niet vruchtbaar zou zijn. Maak me waarschijnlijk veels te druk om niks.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou een ovu test geeft nooit 100% zekerheid op een daadwerkelijke eisprong. Maar als jij netjes 14 dagen erna ongi wordt kun je er toch wel vanuit gaan ;)

En dat je een eisprong hebt zegt volgens mij niet perse dat je vruchtbaar bent in de zin van...dan moet het lukken ;)

Maar joh je moet normaal 1 jaar uitrekken om zwanger te worden, klinkt lang maar dat is wel het gemiddelde.

Het is zo'n wonder wat er allemaal daarbinnen moet gebeuren dat je gewoon ontzettend veel geluk hebt als het lukt.

Je zou ook kunnen gaan tempen eventueel ;) dan zie je wel of je echt een ei hebt gehad ;)

9. Voila

Voila Niet meer actief

Het vrouwenlichaam zit ingewikkeld in elkaar.
    Ben benieuwd wat de testjes gaan doen komende dagen :)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja vertel mij wat....

Succes je ei komt er iig aan....

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Deze zijn nog niet positief. De teststreep moet minstens even donker zijn als de controlestreep. Dan pas heb je een positieve ovutest.

Gezien je cyclussen van 34 tot 39 dagen zou ik zeker nog doortesten. Je zit nu op dag 15.

Stel dat je nu een cyclus hebt van 36 dagen, dan vindt je eisprong plaats tussen dag 18 en dag 26 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.
    Bij een gemiddelde luteale fase van 14 dagen zou je eisprong dan dus rond dag 22 plaatsvinden.

Mocht je echter weer een cyclus van 34 dagen hebben, dan dus eisprong tussen dag 16 en dag 24 van je cyclus. Met een gemiddelde van dag 20.

Kortom:
    Zeker nog door blijven testen en..................plezier blijven maken in bed!

12. Voila

Voila Niet meer actief

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
    Handig om te weten!
    Ik ga door met testen en het voor de zekerheid vanavond even gezellig maken

13. Biirdy

Biirdy Actief lid

21 nov 2013
    290
    0
    16
    De controlestreep is inderdaad niet hele donker.
    Maar ik denk wel dat je ei er aan komt zo te zien, ze zijn niet voor niks bijna even duidelijk. Probeer het inderdaad vanavond nog eens, waarschijnlijk is hij dan wel weer duidelijker en als hij lichter is heb je je ei al gehad.
    Inderdaad om de dag klussen, dan mis je je ei zowiezo niet!
    En dat die streepjes niet zo donker zijn heeft niks met je vruchtbaarheid te maken hoor, maak je niet druk!
    Misschien drink je iets te veel? Daardoor kan het streepje ook wat minder duidelijk zijn.
    Succes!

14. Voila

Voila Niet meer actief

Net een tweede test voor vandaag gedaan en die is nu weer een stuk lichter(net als die van 12/1)
    Wel raar want ik ga er niet van uit dat die van vanochtend positief was en nu dat ik mn eisprong heb gehad. Voel niks, het is nog redelijk vroeg in mn cyclus.. Heb ook niet veel gedronken vandaag en mn plas was goed geconcentreerd.
    Morgen maar weer testen....

15. Voila

Voila Niet meer actief

12/1
    13/1 om 11:00
    13/1 om 18:00

16. Biirdy

Biirdy Actief lid

21 nov 2013
    290
    0
    16
    Dan heb je je ei toch nog niet gehad. Gewoon lekker doorgaan met testen! Ik heb afgelopen week ook weer ovulatietesten gebruikt in het begin ook een beetje wazig qua streepjes, dan weer wat lichter dan donkerder. Maar eindelijk bij de 7de test veel duidelijker en gister bij mn 8ste test toch echt de knaller gehad! Mijn cyclus is nu wat langer ivm eerdere miskraam. Ik had de hoop al opgegeven na de eerste paar ovulatietesten maar ben blij dat ik dat dus niet heb gedaan. Dus lekker door gaan! Je krijgt vast ook nog een knaller!

17. Voila

Voila Niet meer actief

Denk ook dat mn ei er nog aan moet komen! Die middelste is niet zo'n knaller vergeleken met de andere

Deel Deze Pagina