Help!!! Uitgeteld en een koortslip!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door francis78, 3 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Wie o wie heeft de gouden tip??

Ik ben a.s donderdag uitgerekend en heb een dikke koortslip!:x
    Ben natuurlijk meteen gaan smeren met koortslipcreme, maar wie heeft DE tip om hem snel te laten verdwijnen?

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    ah balen zeg! Ik heb ook heel vaak een koortslip gehad in het verleden, maar heb dé tip helaas niet. Koortslipcreme werkt wel, maar dan moet je heel consequent smeren, maar dat doe je vast.

Ennuh, aan de ene kant hoop ik het nu voor je dat je een beetje overtijd gaat, dan is je koortslip waarschijnlijk weg. OVertijd gaan is niet leuk, ben ik nu, maar voor jou is het voor het goede doel ;)

En anders....helaas de baby geen kusje geven :(:(:(

3. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Heb er ook vaak last van. Lees graag mee of er een ideale tip komt want die heb ik tot nu toe ook nog steeds niet gevonden! Hopelijk verdwijnt die snel!

Sterkte!

4. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben ziek thuis en heb sinds gisteren een dubbele koortslip grrrr ik gebruik compeed, van die stickertjes.

Ik hoop voor je dat het snel over is.

5. ik had bij de geboorte van de oudste ook een koortslip, en ik moest echt een mondkapje voor, heb haar een paar dagen niet kunnen knuffelen, dat was echt flink balen:(

je kunt hem sneller wegkrijgen door hem uit te laten drogen, misschien met zinkzalf of bepanthen

tea tree oil heb ik ook wel eens gehoord dat dat goed werkt, nog nooit uitgeprobeerd trouwens

Ik heb hem ook wel eens met een naaldje opengeprikt en goed met alcohol schoongemaakt, maar dat moet echt heeeeel erg voorzichtig anders besmet je de boel weer

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb nog nooit een koortslip gehad, maar mijn nicht had het rond de bevalling ook. Die speciale patches kunnen het heel goed afdichten!

7. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Zovirax (ik geloof dat het zo heet) werkte bij mij best snel maar ik denk dat het er ook aan ligt hoe erg het is. Ik hoop dat het snel over is!

8. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
  9. gimena

gimena Niet meer actief

klinkt stom!!
    Tandpasta op doen..
    die mint doogt je blaasje hellemaal uit!!

10. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16

Ja dat heb ik ook weleens gehoord..

11. natasjafb

natasjafb Lid

17 mrt 2009
    52
    0
    0
    den haag
    sudocreme schijnt ook te werken. succes

12. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Wat volgens mij nog het beste werkt is alun. Weet niet of ik het goed schrijf. Maar je kunt het vinden bij de bijv kruidvat scheerspullen. Het is eigenlijk voor mannen die zich hebben gesneden met scheren dan kunnen ze dat staafje ertegen houden en stopt het bloeden. Bij een collega van mij werkt het super.

13. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Iedereen alvast enorm bedankt voor het meedenken!!
    Heb nu een compeed pleister erop geplakt, maar er zit ook genoeg bij wat te proberen is, zoals de tandpasta!
    Ik ga mijn best doen!

14. gimena

gimena Niet meer actief

me oma vertelde me dat en helpt echt goed.
    als ik nu een jeukend gevoel heb dat er 1 op gaat komen doe ik er gelijk tandpasta op!
    voel je het tintelen (droogt het uit)
    volgende dag geen koorstlip.
    en als je er 1 heb is het zo weg ;)
    probeer er niet aan te komen of pulke want zo duurt het aleen maar langer.
    met creme,s hou je de korst nat zo drogen ze niet.
    en die plakkers trek je korst er mee af.(het help niet het dekt het aleen af staat ook op het doosje)

15. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Hmm, ik heb wel gehoord over puistjes en tandpasta maar nooit op koortslip. Oma's remedies zijn vaak wel het beste. Vroeger hadden ze er waarschijnlijk niets voor.

16. gimena

gimena Niet meer actief

remedies???ik heb geen flauw idee wat dat is.hahah sorry

17. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    omg, engels. Da's mijn probleem haha. Soms kom ik niet op een nederlands woord en zeg ik automatisch het engelse. Ik weet nu nog niet wat het nederlandse is voor remedy. haha

18. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    remedie is een gewoon nederlands woord voor, zeg maar, oplossing.
    Ga mijn aquafresh er maar eens opsmeren dan! Ben benieuwd..

19. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    de Hotkiss werkt inderdaad erg goed, maar wel een pijnlijke methode!:(
    Tja, en sudocreme is overal goed voor hoor!

20. mammamia

mammamia Niet meer actief

Volgens mij mag je zelfs die zalfjes zoals zovirax niet gebruiken tijdens de zwangerschap... tzal vast niet heel ernstig zijn als je het wel gebruikt hebt, maar heb het wel es gehoord...

Heb ff snel info gezocht:

ZOVIRAX EN ZWANGERSCHAP OF BORSTVOEDING
    Er zijn geen schadelijke effecten te verwachten van Zovirax. Indien Zovirax crème wordt gebruikt, dient bij zwangerschap overleg met de arts te worden gepleegd.
    Indien u borstvoeding geeft, mag u Zovirax crème slechts gebruiken na overleg met de arts. Het is niet bekend of het werkzame bestanddeel in moedermelk voorkomt na toepassing van de crème. Voorzichtigheid is geboden bij het geven van borst voeding tijdens een koortslipaanval in verband met het risico van besmetting van de baby. Omdat het afweermechanisme van baby’s nog niet volledig is ontwikkeld, kunnen herpesinfecties bij hen meer heftig verlopen. Voorzorgsmaatregelen zoals vooraf de handen wassen en het dragen van een mondmasker tijdens het voeden, zijn hierbij van belang. Bij koortslip van de partner of familieleden gelden dezelfde regels voor de verzorging van het kind.

Deel Deze Pagina