extreem groot kind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marrel, 16 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Na 2 flinke baby's (en nu nog steeds grote: Lang maar slank) terwijl wij beide niet lang zijn is onze derde wel heel extreem groot:

Geboren met 40.5 wk: 4442 gram, lengte 55cm
    Na 1 week al 4800 gram
    Na 4 weken 2 dagen 5950 gram, lengte 60 cm
    Na 5 weken 4 dagen 6500 gram

En nu met 8 weken 7240 gram, lengte 65 cm

Ik geef borstvoeding op verzoek en hij komt echt niet extreem vaak: uit een fles gekolfd drinkt hij meestal maar 120-150 ml. Verder lief en tevreden mannetje.
    Tijdens mn zwangerschap trouwens groeiechos gehad omdat hij relatief klein was ten opzichte van de andere 2. Hij groeide op de p30 tot 35 weken.

Hij valt echt volledig buiten de curve......... Iemand ervaring mee?
    Ik maak me best zorgen.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Ik herken het wel van mijn oudste.
    Was een gemiddeld babietje bij de geboorte (3050 met 36 weken), maar die maakte toch een groeispurt!
    Van kip met staakjes naar een michelinvrouwtje in 5 weken.
    Ook op borstvoeding.
    Ze is lang een bolletje gebleven.
    Ook toen ze ("laat") ging lopen.
    Rond haar 4e waren de laatste spekjes weg.
    Nu....een slanke dame met laaaaange benen (gaat mama voorbij straks).

Ter vergelijking,jongste dochter was zwaarder bij de geboorte maar groeide langzamer. Zoon was een beer (4440) maar nooit mollig.

Kortom...maak je niet druk,je doet het prima!��
    Aan de voeding ligt het niet in ieder geval.
    Blijkbaar zijn dit de type kindjes die jullie maken :D

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hij is idd groot, maar jullie misschien ook??
    En je andere kids zijn ook groot.
    Heb je het al aan het cb voorgelegd?

Ik herken het bij mij niet, dus heb verder geen tips,
    Mijn mannetje is nu net 6800 gram met 6 maanden.

Maar ik zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was, ieder kindje groeit op zijn eigen tempo, dus vraag het volgende keer op het cb!

4. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Geen zorgen maken. Hier de oudste met 38 wkn 4340 en dat steeg daarna heel snel. Hij is inmiddels 2.5 en het enige minpunt is dat hij overschat wordt

5. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik zou me niet te druk maken, bv kindjes gaan vaak tot 4 maanden heel hard en zakken daarna in de curve.

6. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Tjah...lekkere slagroom geef je! Heerlijk toch! ..mijn dochter is 13 maanden en even zwaar (nouja 7300 gram dan) dus weer extreem klein. Er zijn grote en kleine kindjes. En idd ws stabiliseerd de groei na de 4 maanden wel redelijk. Ik gaf eerste maanden ook bv maar mijn dochter ging beter groeien toen ik overstapte op fv...hier dus weer hele andere zorgen gehad. Zolang je kindje vrolijk is en geen extreme inname heeft zou ik me nergens zorgen over maken.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Hij doet het dus heel goed op de bv.
    Na 4 maanden zul je zien dat het minder hard gaat.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Komt goed hoor

Hier was onze zoon 5000 gram en 55 cm bij zijn geboorte, met 4 maanden was hij 8000 gram en 70 cm Volgde altijd de + 2 lijnen met lengte en gewicht en dat doet hij nu nog steeds. (hij is 9 jaar, 1 meter 50 en weegt 42 kilo)

Het enige wat soms rottig voor hem was dat hij overschat werd en dat hij qua lengte soms niet meer in dingen paste waar hij qua leeftijd wel leuk vond . Zat soms opgevouwen in een autootje op de draaimolen en dan mensen die om je heen staan (niet in de gaten dat wij de ouders waren) commentaar leveren dat zo'n grote jongen toch niet meer in de draaimolen hoorde (terwijl het kind 5 was)

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier groeide en kwam mijn dochter ook heel snel( bij)
    Tja je doet er weinig aan he hihihi

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik kan je niet geruststellen wat betreft baby's (maar een aantal anderen kunnen dat wel gelukkig), maar ik was vroeger altijd één van de langste kinderen van de klas. Toen ik 12 was, was ik 1.64m. Ik ben uiteindelijk maar 1.66m geworden, dus het zegt niet zoveel. Ik was (kilo's zijn er inmiddels wel weer bij) lang en dun, maar als baby mollig met flinke onderkin. Ik was in mijn pubertijd zelfs zo dun (terwijl ik alles wat los en vast zat wegsnaaide) dat de huisarts vroeg of ik wel genoeg at. Het komt dus wel in orde.
    Geniet lekker van je grote baby.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Mijn oudste 2 waren ook groot en zwaar. 10 pond en 56 cm bij de geboorte, mijn oudste is best lang dik/stevig gebleven, maar is nu met 8 jaar precies gemiddeld qua lengte en zit net onder het gemiddelde qua gewicht.
    Mijn middelste was met 1 jaar al wat gemiddelder, maar zit er nu net iets boven qua lengte, lengte en gewicht mooi in verhouding.
    Mijn jongste was maar 3700 gram en 52 cm en zit juist boven de gemiddelde lengte nu, het hoeft dus echt helemaal niks te zeggen.

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier niet zo extreem, maar dl zat ook grotendeels op borstvoeding en groeide erg flink, zat bijna het hele eerste jaar op +2 (bij tijden even erboven). Die groei vlakte ietsjepietsje af in het tweede jaar, maar blijft dus wel vrij stabiel. Iedereen riep in het begin dat ze zo groot was etc etc maar dat valt dus allemaal erg mee.

Als je in de groeicurve zijn groei volgt, kom je dan tot extreme hoogtes? :)
    Dan zou je altijd eens na kunnen vragen bij huisarts/kinderarts hoe dat zit?

13. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Het is niet een beetje buiten de curve:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      45,7 KB
      Weergaven:
      7
  14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Dit is niet de curve van borstvoeding.com?
    Die Die zou eigenlijk beter kunnen gebruiken...
    Maar ik begreep dat die niet werkt momenteel?

15. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Meis als je je zo druk maakt, neem even contact op met het cb!!
    Maar nogmaals ieder kindje groeit op zijn eigen manier.
    Ook geef jij BV en kindjes met bv groeien eenmaal harder als fv kindjes!

Mijn zoontje heeft fv, maar hij was al niet groot bij zijn geboorte,
    en jou zoontje was al wat groter met zijn geboorte

En ook wat eerder door andere hier word gezegt dat ze met 4 maanden minder hard gaan groeien!

Je andere kindjes zijn ook groot zag ik!

16. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Volgens mij groeit hij via zijn eigen lijntje. Maar als jij je druk maakt gewoon even contact opnemen.
    Een extra controle kan nooit kwaad. Is er geen inloopuurtje bij je CB?

17. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt goed hoor ;)
    Hier 4550 bij geboorte en 55cm. Hij is nu lang en slank. Het ene kind is de andere niet toch. Je kan hem moeilijk op dieet zetten.

18. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Onze oudste was 10 pond bij de geboorte en 55 cm. Die nam ook grote sprongen in het gewicht. cb zei tegen mij dat ze een eigen lijn volgt. Oh fv trouwens. Ze is nu nog steeds groot en lang.

19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Groei kan ik niet beoordelen, ik zie alleen de curve van het gewicht. Als hij ook lang is kan dat best natuurlijk. Gewicht liep bij dl ook flink op de eerste maanden (tonnetje rond was ze). En ging weer zakken toen ze ging kruipen/lopen.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Die curve betekent niet 'zo moet het' he, het is puur een grafiek gebaseerd op waarnemingen. Borstvoedingscurve ziet er ook weer anders uit. Grote kans dat zijn groei wat minder hard zal gaan rond 4 mnd.
    Mijn oudste zat heel lang bovenin de curve en rond haar 1ste verjaardag zakte ze ineens naar het gemiddelde en sindsdien volgt ze die lijn.

Deel Deze Pagina