Hallo allemaal Vandaag is mijn dochter 1 geworden en sinds een week zitten er een aantal nachten tussen...MEN!! ze gaat heerlijk onspannen slapen en wordt om 2130 huilend wakker en vanaf dan helpt niks meer! Behalve..bij ons in bed, strak tegen ons aan. Als we haar slaapkamer uitlopen wordt ze al rustiger maar op haar kamertje troosten ed is een verschrikking, tot overgeven aan toe!! Ik weet gewoon niet wat ik ermee moet! Help! Nu moet ik wel zeggen dat ze altijd een hele slechte slaapster is geweest maar dit... ze is dan gewoon tot 0100 aan het schreeuwen! Wie o wie weet raad?
Rond 1 jaar zit ook een behoorlijke sprong. Of tandjes misschien? Dochter hier 13 maanden en heeft ook afgelopen weken weer vaak tussen ons in geslapen, er komen op het moment 3 tandjes tegelijk door, ik hoor aan haar dat ze echt pijn/ongemak heeft. Ga ervan uit dat het vanzelf beter wordt, ze heeft het nu even nodig om bij ons te slapen. Oh en gefeliciteerd!
O hier hetzelfde! Al Een tijdje! Elke nacht van ong 22-00.30 wakker...wij geven haar nog voeding s'avonds ivm laag gewicht maar nu is Echt de regel meteen weer terugleggen...dan begint ze te mopperen...spenen een voor een uit bed te gooien en staan haha...ik troost haar alleen Als het overgaat in huilen En dan weer terug...hier helpt het absoluut niet om erbij te zitten (vind Ik ook zielig, alsof je een snoepje voor haar neus hangt maar ze mag er niet aankomen) bij ons in bed werkt al helemaal niet dus nu doen we consequent deze aanpak en het helpt! Vannacht was ze na Een 45/60 min weer in slaap.
Mijn zoon heeft het ook gehad wel stuk mindere mate maar ik ben nooit zijn kamer afgegaan,probeer eerst te troosten in bed lukt dat niet kroel ik.net zolang met hem tot die helemaak rustig is. Maar we verlaten de kamer niet want dan is het hek van de dam. Dus consequent blijven is het belangrijkste als ze weet dat ze bij jullie in bed mag zal ze door blijven gaan omdat ze dst door gaan hebben of je moet er geen probleem mee hebben dat ze in bed bij jullie is. Nou slaapt onze zoon ook gewoon niet naast ons,en ik wil dat liever ook niet. En tuurlijk baalde ik toen ik om 3 uur snachts op de grond zat met hem maarja dat moet maar even.. Nu gaat het over het algemeen weer goed!
Ik voed haar snachts in bed (borstvoeding) dit heeft ze echt nog nodig omdat ze wat aan moet komen. Maar snachts weet ik nooit wat ze wil. De borst werkt altijd maarja gewenning moet het niet worden. De hele nacht bij ons in bed doen we nooit..heel soms, als ze super vroeg wakker is mag ze tussen ons in slapen dan slaapt ze nog een paar uurtjes maar verder niet, anders doe ik geen oog dicht. Eerder was het: voeden en weer in bed..ze sliep dan gewoon verder... maar nu is het terugleggen van de een op andere dag ineens een groot probleem. Vannacht in het campingbed naast ons gelegd, ze ging staan en naar me kijken maar heb er niet op gereageerd...ze werd wel rustig..uiteindelijk plaat gelegd en ze sliep.. Vraag me ook af of cosleepen dan niet veel handiger is. Van een half uur troosten ed worden we allebei bloedchagerijnig *oeps*
Als je er geen bezwaar tegen hebt om bij je te laten slapen dan gewoon doen. Pas wel op met jullie hoofdkussens en dekbed. Hier slaapt zoon tussen ons in vanaf een uur of 11/12. Geen zin om uren rond te sjouwen en ook nog om 7 uur eruit om te werken. Hij is nu 20 maanden en afgelopen week 4 nachten doorgeslapen we hadden het muziekje van de babyfoon zachtjes aangelaten. Gisteravond weer mis,begon er net aan te wennen
Oh echt? Was dat voor jullie DE oplossing? (Voor die 4 nachten dan ) ben je niet bang dat hij niet meer terug wil naar zijn eigen kamer/bed? Ik heb inderdaad geen zin om een hele strijd te voeren. Vannacht heeft mn man 20 minuten getroost en we waren alle drie daarna bloedchagerijnig... Als we gaan samenslapen doen we dat iniedergeval dmv een cosleeper als ze tussen ons in ligt doe ik n.m. geen oog dicht
Wij zijn over gegaan op samen slapen, zoon een stuk rustiger en wij ook. En ook wat meer slaap met zijn allen waardoor de dagen ook beter vol te houden zijn. Ik ga er vanuit dat hij op den duur vanzelf in zijn eigen bed zal slapen (als hij er aan toe is). Laten huilen zijn we ook op deze leeftijd nog geen voorstander van.
Dat zijn wij inderdaad ook niet maar soms is er geen andere uitweg. Ik vind dat als ze huilt er wel altijd iemand bij moet zijn. Heb je hem in een cosleeper?? Hoe gaat dit? Dl rolt alle kanten op en gaat ook staan in bed
Hier ook zo'n periode gehad. Maar dan het niet in slaap willen komen in zijn eigen bedje. Hem continue bij ons in bed gelegd tot hij lekker op zijn buikje ging liggen en daarna naar eigen bed. Ik was erg bang voor gewenning want het duurde inmiddels al zo'n 4 weken, maar 1 uur werd 50 min en daarna 40 min enz.. En opeens was het over. Ik zou zeggen lekker bij je leggen als ze daar behoefte aan hebben, het stopt ook (hopelijk net als bij ons) zo weer..
Hier was toch ook echt de co sleeper hiervoor DE oplossing! Zoon is nu 3, slaap sinds hij 3 is op zn eigen kamer ( Ik heb in de tussen tijd een burn out gehad, dat was niet het moment om aan zijn slaap ritme te tornen dus we deden het pas bij een nieuw begin, na de verhuizing! ) Hij gaat nu 's avonds graag in zn eigen bed slapen en als hij 's nachts wakker is trippelt hij zelf naar ons toe en kruipt erbij. Dit is meestal pas tegen de ochtend.
Wij slapen ook samen als het nodig is. Liefste heb ik ook dat hij in zijn eigen bedje slaapt, maar ik vind de strijd aangaan 10 keer frustrerender en minder effectief dan hem bij me in bed nemen. In het begin moest ik ook erg wennen aan babylief bij me in bed, maar het went wel moet ik zeggen. Wat ook helpt is idd een cosleeper. Meer ruimte idd en daardoor voelt het ook veiliger waardoor je weer prettiger slaapt. Of het gewenning in de hand werkt? Hier totaal niet. Als baby sliep zl de eerste maanden op me, later naast me, toen de halve nacht in zijn bedje, nog weer later hele nachten en nu ligt hij alleen bij me als hij onrustig is. Kiezen, dromen, drukke dag, ziek zijn. Ik kan nu zeggen dat je er gerust op kunt vertrouwen dat kindjes naar hun eigen bedje gaan als ze er aan toe zijn. Ik heb het wel altijd gestimuleerd. Door het woordelijk uit te leggen dat ik hem in zijn eigen bedje ging leggen en door het altijd even te proberen. Het accepteren dat hij niet 'zoals alle andere kindjes' gewoon in zijn eigen kamer sliep, duurde voor mij langgggg. Dat had ik achteraf graag anders willen doen, meer van willen genieten. Want samen slapen is ook iets heel moois en belangrijk voor de hechting met je kindje.
Afgelopen nacht weer doorgeslapen door het muziekje op de babyfoon blijkbaar. Gisternacht hoorde ik het muziekje niet toen ik hem eruit haalde,misschien had mijn man hem per ongeluk uitgedrukt. Dit werkte een paar maanden geleden niet hoor. Hij slaapt al vanaf dat hij 9 maanden oud is tussen ons in dus zal het ook wel gewenning wezen. Maar goed, het is ook wel handig als je naar het werk gaat,dat je er heel aan komt Ik had op dit forum nog de tip gekregen om de oortjes op oorontsteking te laten controleren. Vervelend hè? Maar zoals je hier kan lezen ben je niet de enige! Hopelijk gaat het gauw over!
Hier blijkt onze aanpak toch echt te werken mijn dochter heeft vannacht voor het EERST in 13 maanden doorgeslapen van 8-8!!!! O mama is zo blij!! Niks van meegekregen want mama was avondje uit maar dat mag de pret niet drukken! Mega trots!
Oooh wat een geluk hebben jullie haha! Gisteravond was het weer drama. Eerste half uur krijste zich rot..ml kreeg haar niet stil mocht haar niet aanraken oid. Ik heb haar(op haar kamer) aan de borst gelegd en daarna in bed...ze was rustig en ging steeds staan...heb haar steeds weer plat gelegd, na 45 min sliep ze. Om 500 begon ze weer (tussendoor ook 2x wakker en krijsen) en toen konden we het troosten echt niet meer opbrengen. Tusen ons in sliep ze binnen een minuut. We gaan een cosleeper halen, ben er gewoon zo zat van! Geven jullie snachts ook fles of borstvoeding? Ik geef op verzoek dus ook snachts. Maar ook daar ben ik nu wel klaar mee op deze manier. En het is pas een week aan de gang! Wat je zegt theezeefje..heelhuids op je werk aankomen is ook wel prettig... ik werk op een kdv dus een fijn humeur is toch ook wel erg fijn