Hey meiden, Ik heb ineens heel veel zeer pijnlijke spataders op mijn been gekregen. Dit ondanks slank postuur, niet veel aangekomen, gezond eten, regelmatig bewegen, benen omhoog als ik zit etc. Ze zeggen dat ze na de bevalling vaak weggaan (of een paar maanden na de bevalling). Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Ik heb 1 mega spatader gekregen tijdens mn zwangerschap. Dochter is nu 4,5 maanden oud maar hij zit dr nog steeds.. vraag me ook af of dit wel vanzelf weg trekt..
Ik heb ze helaas ook nog, maar bij ons is het een familiekwaal. Ik begin er alleen last van te krijgen.
Oh wat naar! Ik had ze nooit en zit nu ineens onder! Afgezien van hoe het eruit ziet, doen ze erg pijn. ben na het slapen een kwartier bezig met masseren, bewegen, zitten, staan, masseren etc voordat ik een paar stappen kan zetten en dan nog doet het veel pijn.
Helaas gaan ze uit zichzelf niet meer weg en zwangerschap kan een oorzaak zijn waardoor je ze nu wel hebt. Er zijn wel allerlei behandelingen tegen spataderen, mocht het echt te pijnlijk worden of je wilt ze weg hebben vanuit een cosmetisch oogpunt.