extreem haarverlies

Discussie in 'De lounge' gestart door babs81, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Bij mij is het ook tijdens de zwangerschap begonnen en mijn dochter is nu 2 1/2. Helaas, het valt nog steeds uit. Een jaar na de bevalling was het zo erg dat de kapper echt schrok na het wassen. Ruim 200 haren gingen mee met de wasbeurt. Het was echt erg en ik was er alleen maar mee bezig want ik heb nog eens heel weinig haar sowieso. Het lag met bergen op mijn kussen in de ochtend.

Van de zomer ging het weer goed, het valt alleen uit tijdens hormonale schommelingen dus eisprong en eerste 3 dagen ongesteldheid. Dan is het weer even rustig maar nu sinds een maand valt het weer meer uit vanwege de herfst. Je kijkt zo op mijn hoofdhuid. Pfff....en als je dan foto's van jezelf ziet toen je 20 was denk je : oh :$ Toen zat er al heel wat meer op mijn koppie.

Super balen vind ik het, maar goed. Bij mij door de dermatoloog Alopecia Androgenetica vastgesteld. Genetische haaruitval. Je haarzakjes reageren op bepaalde mannelijke hormonen die zorgen voor een versnelde haaruitval. Of het door jaren pilgebruik is of gewoons stress ik weet het niet. Slik veel B vitaminen, het kan ook met een laag ijzergehalte te maken hebben.

Dit is een veel voorkomende kwaal trouwens. Je leest er meer over op haarweb.nl

Sterkte ermee en hopelijk wordt het snel minder voor je.

Charlie

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

hier ook snif snif. tijdens zwangerschap ook nul haaruitval, had echt megaaa dik haar... en nu valt het met bosjes uit..

kom net onder de douche vandaan ,en moest net ook het putje ontharen, jak... heel de douche liep over..... en mn borstel zit ook elke keer vol, en overalllll liggen haren, dat vind ik nog het naarste, in de douche, op je kleren, tussen mn tenen (en als je dan sokken aan doet voelt dat zooo naar hihi) word er gek van!

tis begonnen toen sam 3,5 maand was en hijs nu 6 maanden, en tis nog niet verminderd...

en mijn haar is ook enorm droog. lijkt wel touw man, en krijg overal nieuwe baby haartjes, aan de ene kant fijn, want word niet kaal... maar aan de andere kant ziet het er behoorlijk gek uit, van die stekeltjes overal hahaha

naja gelukkig kunnen we hier onze frustraties delen, dat helpt al een heleboel :D

Deel Deze Pagina