ojee wat moet ik nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ALeV84, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    De discussie is hier al zo vaak gevoerd en ik dacht dat het nooit op ons van toepassing zou worden. Mijn dochtertje van 8 maanden is de laatste tijd heel onrustig. Overdag slaapt ze heel moeilijk in. Vandaag heeft ze ook nauwelijks geslapen. Net nu ik zoon van psz moet ophalen valt ze in slaap. Moet ik haar gelijk wakker maken. Zoon ophalen duurt hooguit een kwartiertje en wakker zal ze niet worden maar ik vind het zo moeilijk om haar alleen te laten. Op psz doen andere moeders dit ook en ik vond het eigenlijk niet kunnen. Maar nu dochtertje eindelijk slaapt vind ik het ook zielig om haar gelijk wakker te maken

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Inderdaad wel zielig maar ik zou het nog steeds niet doen.
    Wat als er onderweg iets met jou gebeurd? Niemand die weet dat er nog een kleintje ergens alleen ligt!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Heel voorzichtig in kinderwagen zetten en dan meteen vertrekken? Ik zou d'r niet alleen thuis laten... Misschien kan ze zo nog in de kinderwagen verder slapen?

4. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Kan een hoop gebeuren in 15 minuten :)

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar, aan het begin durfde ik bijna niet eens naar de vuilnisbakken te lopen op de hoek van de straat ;).

Of ik zou d'r meenemen of duidelijke afspraken maken met de buren als die thuis zijn dat als jij na een kwartier niet terugbent zij kunnen 'ingrijpen'. Maar ja, dat is ook weer zo wat. Zo'n gedoe.

6. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Heb je geen buren waar je even de babyfoon kan droppen? Dat doe ik dan namelijk, echt ideaal!

7. ptriies

ptriies Lid

15 jun 2012
    63
    0
    0
    Almere
    Ik zou echt nooit mn kind alleen laten! Al is het maar voor 1 kwartier en slaapt ze altijd gewoon door. Er kan zoveel gebeuren, en als er iets gebeurd dan vergeef je het jezelf nooit.

8. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    ik heb het ook heel vaak, maar ik maak haar toch gewoon wakker (ook al vind ik het heeeel zielig:() Als mijn buurvrouw toevallig thuis is kan ik wel de babyfoon bij haar brengen, maar meestal is die niet thuis.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Nee, zou mn kind nooit alleen laten. Als ik ga tanken laat ik hem wel even alleen in de auto (auto gaat wel op slot) en blijf naar de auto kijken, terwijl ik binnen ben. Maar dit is in 10,5 mnd tijd 2 keer voor gekomen.

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik heb haar wakker gemaakt en heb daar best spijt van. Ze was helemaal ocerstuur omdat ze alweer geen rust had. Krijsen krijsen dat is wat ze de hele avond heeft gedaan. Inslapen lukte ook weer niet en daar werd ze ook overstuur van. Dus tja als je extra oplettend bent op al het gebeuren in huis dan lijkt me snel kind ophalen toch slimmer dan een baby wakker maken die het al zo moeilijk heeft met in slaap komen. Gelukkig is dit maar tijdelijk hoor: een sprongetje. Normaal slaapt ze heel goed en dan is het niet zo heel erg om haar van slaap te rukken.

11. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik zeg dit maar ik kan haar toch niet laten hoor. Ik had dit een keer gedaan bij zoon en werd er helemaal benauwd van. Moeilijk hoor dit :(

12. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Jij moet doen waar jij je goed bij voelt en als dat is dat je haar laat slapen en niet wakker maakt is dat je goed recht. Ik vind dit soort dingen ook altijd moeilijk en iedereen heeft er wel een mening over maar doe vooral waar jij je goed bij voelt. Mijn man had het er van de week over dat je een babyfoon app kan downloaden voor op je I phone die je dan dus overal mee naar toe kan nemen...in zulke gevallen misschien wel handig.
    Succes!!

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Maar brand hoor je niet op een babyphone .... en als je per ongeluk het gas van je fornuis hebt aan laten staan hoor je dat ook niet. En wat als er ingebroken wordt? Dat hoor je dan missch nog wel maar dan moet je nog een kwartier naar huis als je geen buurvrouw/buurman hebt die thuis is?

14. adi

adi Niet meer actief

Is het geen idee dat je haar rondom de ophaaltijd in de kinderwagen in slaap laat vallen (desnoods even rondlopen totdat ze slaapt)? Dan kun je zo vertrekken om de oudste op te halen.

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier doen heel veel moeders dat. Ik kan dat dus echt niet!! Ik sleep dus regelmatig een oververmoeide beeb mee naar de psz. Zoontje gaat 3 dagdelen.
    Beeb slaapt overdag echt zo slecht, en is dus balen als hij eindelijk slaapt over te leggen..maar ik doe het wel..

De buurvrouw doet t ook..ik vind het niks. Je kan zelf wel een ongeluk krijgen (nou wonen wij in een soort van gehucht ;) en ons kent ons dus dat zou wel goedkomen), maar ik kan gewoon mijn kids echt niet alleen laten.

Wat ik nu probeer, maar ja, ik denk dat een kindje van 8 mnd niet meer in de kinderwagenbak slaapt, is op de dagen van de psz hem ipv in bed, in de wagen leggen. Ook dat lukt niet vaak hoor..soms heb ik geluk en snurkt hij er in.

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dan tank ik bij een tankstation waar ik met pasje kan tanken, ik kan ze ook echt niet in de auto laten hoor, doodeng!! Als ik niet kan tanken met mijn pasje, gaan ze mee betalen...pff.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik doe het wel, met de babyfoon even bij de buurvrouw. Die me dan aan kijkt alsof ik een overbezorgde moeder ben.
    Mijn dochter heeft heeeeeeeeeeeeel veel gehuild en doet dat gelijk weer als ze niet genoeg rust krijgt, dus tja.
    Ik ben trouwens 10 minuten weg, 3 min heen lopen, even vragen of het goed ging, en 3 min terug lopen. Ik nam haar eerst ook altijd mee, maar dan is de rest van de dag gewoon verziekt voor ons allemaal. Dus nu maar zo.

18. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

zal ik nou nooit doen.

stel dat je oversteekt en je wordt aangereden je bent niet meer in staat iets te zeggen;)

of er is kortsluiting... huis in de fik... de rest kun je zelf wel verzinnen.

ik persoonlijk vind het onverantwoord en daade moeder die het doen slechte mama's . je laat je kind niet alleen in huis achter punt. (maar dat is mijn mening he)

19. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Ik doe het wel, maar neem altijd (nou ja, 1x in de week) een briefje in mijn jaszak mee. ('mijn zoontje ...geboortedatum....ligt thuis te slapen ...adres....telefoonnummers in geval van nood')

Je moet doen waar jij je goed bij voelt! En het is maar een korte periode! Voor je het weet verandert het slaapritme weer en ben je er vanaf.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat kan wel.. Als je ook nog een andere iphone heb om thuis te laten liggen :p

Deel Deze Pagina