Bang om ongewenst zwanger te raken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Appelbanaan, Jul 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Appelbanaan

Jul 27, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Appelbanaan, Jul 27, 2012
    Last edited: Jul 27, 2012
    Hallo allemaal,

Zoals het onderwerp al vertelt ben ik bang dat ik ongewenst zwanger raken. Maar naar mijn idee is dit vrijwil onmogelijk (Omdat ik aan de pil ben en altijd een
    condoom gebruik) maar toch heb ik elke maand weer bang dat ik zwanger ben.
    Op dit moment helemaal omdat ik sinds 2 dagen geleden last heb van buikpijn
    en de eerste dag ook nog diarree had. Daarbij heb ik in die 2 dagen ook erg veel lastvan winderigheid. Dit is nu de derde dag en het is geen buikpijn meer maar een
    soort gevoel van spanning wel heb ik nog last van winderigheid. Ook deze maand zou het vrijwel onmogelijk moeten zijn dat ik zwanger ben omdat ik de pil goed
    gebruikt heb deze maand en bij het vrijen ook nog een condoom heb gebruikt.
    Daarnaast als de pil niet goed zou werken is de kans nog steeds klein dat ik zwanger zou zijn omdat ik geen seks heb gehad rond de datum van mijn eventuele
    eisprong. Kan die buikpijn ook door de stress komen die ik heb omdat ik bang ben om zwanger te raken? En wat kan ik hier aan doen? Of zou mijn buikpijn kunnen komen door te weinig slaap want ik werk in de zorg in deze vakantieperiode is het erg druk hierdoor heb ik al 7 dagen gewerkt en sta elke morgen om 06.00 op en ga pas rond 23.00 naar bed omdat ik door deze warmte slecht kan slapen. Maar wat kan ik aan dit probleen doen. Ik wordt er helemaal gek van !
    laatste paar dagen voordat mijn menstruatie moet komen zit ik zo in de spanning
    dat ik daardoor niet meer kan genieten van die dagen. Z

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Misschien kan je kijken voor een ander soort anti conceptie. bv een spiraaltje of implanon. Die werken ook als je ziek bent. Verder is er altijd een enige kans om in verwachting te raken als je sex hebt. Maar gebeurt zelden als je anti conceptie gebruikt.

Verder zou ik dit met je huisarts bespreken en met je vriend/man/ partner (?). Ik denk als je dit hebt uitgesproken en erover gepraat hebt dat het misschien makkelijker word.

3. Saga

Saga Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,472
    0
    0
    N-Nederland
    Stress doet ook veel met je lichaam. Als je elke keer denkt dat het zo is, voel je het waarschijnlijk ook.

Je doet dubbel veilig dus de kans is extreeeem klein!

4. Appelbanaan

Jul 27, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okè bedankt voor de reactie. Nu moet ik zeggen dat ik gisteravond de laatste pil heb genomen. En Woensdag die diarre heb gehad deze week geen seks gehadus daardoor zou ik niet zwanger kunnen zijn. Maar zou die buikpijn en het gevoel van spanning en de winderigheid ook kunnen komen door de angst omzwanger te zijn?

5. Appelbanaan

Jul 27, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat denk ik zelf ook wel, maar hoe krijg ik het uit mijn hoofd? Waardoor ik die stress niet meer heb?

6. an12

an12 Actief lid

Dec 3, 2011
    487
    0
    16
    Female
    huismama
    overijssel
    misschien is andere medicatie indd wel een oplossing..
    ik denk eerder dat je darmen wat van slag zijn omdat je ook aan de diaree was/bent.

wat ik je nog wel echt even wil zeggen..als jij rond de periode dat je ongesteld moet worden je zo druk maakt, kan het heel goed zijn dat door die spanningen en stress je menstruatie later komt. hou dat wel even in je achterhoofd, niet dat als je straks niet optijd ongesteld bent dat je dan helemaal van slag bent omdat je denkt zwanger te zijn.
    tuurlijk kan het wezen dat je zwanger bent, maar die kans is wel erg klein..vooral als je het gewoon goed gebruikt zoals jij doet!!

succes verder!!

7. Saga

Saga Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,472
    0
    0
    N-Nederland
    Ga praten met je dokter en leg je gevoel uit. Hij heeft miss een andere pil of iets anders waar jij je veiliger bij voelt.

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Stress slaat bij mij altijd op mijn darmen. Als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat dit bij jou ook het geval kan zijn. Of je hebt even wat verkeerd gegeten natuurlijk.

Als je én condoom én pil gebruikt is de kans dat je zwanger wordt verwaarloosbaar. Misschien kun je inderdaad een spiraaltje overwegen, zou dat eens met je huisarts overleggen. Dan hoef je in ieder geval niet meer bang te zijn dat je de pil vergeet.

Waarom ben je eigenlijk bang voor een zwangerschap? Heb je in omgeving meegemaakt dat iemand ongewenst zwanger werd? Ik ken een paar "oeps" gevallen, maar dat was te wijten aan verkeerd pilgebruik en in het andere geval gewoon helemaal niets gebruikt (tja...)

9. Appelbanaan

Jul 27, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okè, dat zou inderdaad prima kunnen. Ja dat heb ik zeker in mijn achterhoofd tot nu toe nog niet gebeurt moet ik zeggen. Als ik heel erg gestressd ben probeer ik vaak ook te gaan slapen. Omdat dit de enige manier voor mij is om te ontspannen.

10. Appelbanaan

Jul 27, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okè, ik denk ook wel dat dit bij mij het gev
    al is en bij dat idee ben ik dan wel weer een beetje gerust gesteld maar zodra ik weer iets voel in mijn lichaam begin ik weer te twijfelen. Heb jij bij je darm klachten ook last van winderigheid en af en toe boeren?

Ik ben er nog niet aan toe om zwanger te worden ben nog maar 22 jaar oud en zit nog vol in mijn studie periode. Daarbij ben ik nog maar een jaar samen met mijn vriend en wonen allebei nog thuis. En ja in mijn omgeving heb ik het 1x mee gemaakt en die gene was de eerste 5 maanden gewoon ongesteldheid.

11. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ik wilde ook niet zwanger raken tijdens mijn studie. Heb alleen de pil gebruikt en dat is tot nu toe goed gegaan. Zelfs met een keertje ziek zijn zoals overgeven enzo.

Met de "double dutch" die jullie gebruiken is de kans wel heeeel klein dat je zwanger raakt. Je kan misschien nog een zaaddodend middel erbij gebruiken als je nog iets extra's wil.
    Maak je er niet te druk om. Zelfs ALS (maar die kans lijkt me zooooo klein) je zwanger raakt dan vind je altijd wel een manier om je studie af te ronden. Ik dacht zelf ook 1 x dat het raak was (werd iets te laat ongesteld) en toen dacht ik: ach, die studie komt wel goed, en ik heb mijn vriend, ouders en andere familie en vrienden die me dan steunen.

Maak je er niet meer druk om, die stress maakt je alleen maar van slag. Je kan beter die energie in je studie stoppen ;)

12. Appelbanaan

Jul 27, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op dit moment is mijn buikpijn weg getrokken. Nadat ik naar het toilet ben geweest ik denk dat het een verstopping was. Dat geeft me een gerust gevoel. Maar steeds als weer denk van stel je voor dat ik Maandag niet ongesteld word dan. voelnik weer buikpijn komen. Dit heeft denk ik met de stress te maken? Hoeveel dagen zit er bij jou tussen de laatste pil en het begin van de menstruatie as ik vragen mag?

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Momenteel gaat er een buikgriep rond, mijn man is ook enorm aan de dunne. Dus ik denk dat dat het is :)
    Ik zou als oplossing eerder eens met een psycholoog of maatschappelijk werker praten, om te leren waar die spanning vandaan komt en hoe je die op een gezonde manier kunt leren reguleren...

14. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,155
    33
    48
    Meid ik snap ergens je gevoel wel een beetje...
    Sinds wij een kleintje hebben ben k heeel bang om weer zwanger te raken (even voor de duidelijkheid, nummer 1 was gepland ) Vind ht dan gewoon te snel ;) Maar zoals mn vriend zegt, ook die krijgen we in dat geval wel groot en we redden het dan wel.. Dat neemt mijn angst al een heel stuk weg...

Kan me voorstellen dat je situatie nu niet ideaal is...Maar mocht het gebeuren dan ga je er naar leven...

15. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ik neem altijd op zondagavond de laatste pil in. Op vrijdag wordt ik dan meestal ongesteld (helaas voor mij vandaag dus :() Het gebeurt ook wel eens dat het pas op zaterdag komt. Er zitten dus 4/5 dagen tussen. Daar maak ik me niet druk over.

Stress kan rare dingen met je lichaam doen en dus ook met je ongesteldheid. Ik ben een jaar geleden afgestudeerd. Het weekend voor de inleverdeadline was zooooo vreselijk stressen om alles af te krijgen en alle papieren op orde te brengen. Op de dag dat ik het in leverde viel de spanning weg en werd ik 's middags ongesteld, terwijl ik 5 dagen daarvoor mijn laatste menstruatiedag had gehad. Dat was raar zeg! Maar het had net zo goed ervoor kunnen zorgen dat het uitgebleven was door de stress (als ik dan ongesteld had moeten worden in die week).

Het lijkt misschien alsof vrouwen vaak zwanger raken door de pil heen. Dit gebeurt ook wel, maar veel en veel vaker niet dan wel. Alleen, dat soort verhalen worden altijd breed uitgemeten op internet en ook in de kennissenkring en ver daar buiten (heb je het al gehoord, die en die is zwanger, zo door de pil heen). Je hoort nooit: ik ben aan de pil en raad eens, ik ben niet zwanger! ;)
    Zeker omdat jullie een condoom erbij gebruiken is de kans klein. De kans is groter dat je door een auto wordt aangereden, bij wijze van. Zet die angst van je af, je doet het al superveilig.

16. Appelbanaan

Jul 27, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ben al een stukje gerust gesteld. En het is ook zo ik ken genoeg stelletjes, die alleen de pil als anticonceptie gebruiken en daar gebeurt ook nooit wat mee. En Emma86 dat het bij jou 4/5 duurt geeft me ook een beter gevoel want ik stop op woensdagavond en word pas maandagmorgen ongesteld. Nemen jullie de pil altijd op een vast tijdstip bijv. 22.00 of nemen jullie hem weleenw bijv. 3 á 4 uur later of eerder omdat het bijv. beter uit komt met werk of uitgaan.

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Volgens mij is geen anticonceptiemiddel 100% veilig behalve onthouding. Dus als je echt zo bang bent om zwanger te worden (zelfs met pil en condoom) dan is het misschien verstandiger om rond die periode geen seks te hebben. Dan weet je zeker dat je niet zwanger bent en veroorzaak je voor jezelf geen stress. Die stress veroorzaakt misschien weer dat je menstruatie uitblijft of later begint waardoor je nog meer stress krijgt, dat is voor jezelf niet prettig!

Realiseer je wel dat hier mensen op het forum zitten die jarenlang proberen om zwanger te worden of verschillende soorten miskramen hebben gehad, dan is zoiets als dit wel pijnlijk om te lezen terwijl je het in zo'n situatie iets meer in de hand hebt.

Begrijp me goed, ik bedoel het zeker niet lullig:) maar kan me voorstellen dat het voor bepaalde mensen pijnlijk is om dit te lezen in deze categorie.

Wel denk ik dat de kans erg klein is dat je in deze situatie zwanger bent hoor! Wellicht is het inderdaad wel prettig als je hier eens met iemand over praat. Ik kan me voorstellen dat een studie al genoeg stress oplevert en dat je daar niet teveel extra stress bij kunt hebben!

Succes in iedergeval! xxx

18. Appelbanaan

Jul 27, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met onthouding bedoel je geen seks rond de eventuele eisprong wat.met de pil niet mogelijk is. Ja snap dat ik er mensen mee kan kwetsen, wat zeker niet de bedoelinh.is. Maar ik wist even niet waar ik terrecht kon met dit probeem. Mijn excuss voor de gene die ik pijn doe met dit forum.

19. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ik neem de pil wanneer ik naar bed ga. Vaak is dat ergens tussen 9.00 en 11.30 uur maar het wordt ook wel eens 2.00 uur. Ik heb ook een periode gehad dat ik het soms vergat en dan nam ik hem pas 's ochtends... of 2 tegelijk die avond erop... :)
    Niet zo handig maar elke dag op exact hetzelfde tijdstip lijkt me ietwat onmogelijk.

20. onzekerbloempje

onzekerbloempje Niet meer actief

hoi
    ik gebruikte buiten mijn 2 zwangerschappen en nu nog steeds altijd condoom en pil is erg veilig hoor.
    jij hebt dus angsten om zwanger te raken,misschien kan je naar de huisarts en je angsten voorleggen.
    succes en sterkte

Share This Page