Extreem hoge AMH waarde

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Emma1995, 16 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Hi,

Ik ben eigenlijk op zoek naar vrouwen die ook een hoge AMH waarde hebben. Mijn AMH is 17,24. Hopelijk start ik spoedig met het ivf-traject en ik ben dus benieuwd naar ervaringsverhalen.

Hoeveel eicellen en bevruchtingen vonden er bij jullie telkens plaats en wat was de kwaliteit van de eicellen/embryo. Kregen jullie last van overstimulatie?

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    hi meid, ik zie toevallig ook je bericht hier. Is dit uit het onderzoek bij C&C gekomen?

Heb je ook pcos? kan bijna niet anders toch met deze waarde?

Mijn amh is 4,2. Vrij hoog voor mijn leeftijd wel. Ik had met gonal-f 150 meer dan 40 follikels en ohss. 150 is de basis start waarde, maar voor mij dus echt veel te hoog.
    De ohss was vrij serieus en lang last van gehad, maar uiteindelijk net niet opgenomen hoeven worden. Heb ook geen verse tp gehad.

Uiteindelijk ook 15 cryo’s dag 5, maar vraag me soms wel eens af of die nu van echt goede kwaliteit zijn.

Je zult waarschijnlijk met een heel lage dosis moeten beginnen. Anders krijg je er veel te veel. Veel lijkt gunstig, maar is dat eigenlijk niet. Beste is echt tussen de 10 en 20.

maar het ziekenhuis zal daar ongetwijfeld ervaring mee hebben. Wel belangrijk om je amh te weten zodat je goed ingesteld kan worden

3. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Hahaha ja was er misschien wel slim om bij te zetten. Ik heb en pcos en endometriose ben echt zo een hopeloos geval. Ik ga ook echt in behandeling bij Cuypers en Cuypers en ze zeiden inderdaad dat ze daar extra rekening mee gaan houden in de mail. Ze zeiden dat ze met een op maat gemaakte schema gaan maken en medicatie zullen gebruiken met de minste kans op overstimulatie. Maar het gekke is dat ik met iui op gonal f 50 en 62,5 en 75 eenheden telkens maar 1 groot eitje had en de rest bleef allemaal klein.

ja precies ik maak me zorgen over de kwaliteit. Ik ga er met ivf voor het eerst achterkomen of er überhaupt bevruchtingen plaats vinden en of het dus toch aan de innesteling ligt. Dus dat vind ik heel spannend. 5 november heb ik een scratching voor de nk cellen en plasma cellen onderzoek.

Ik kan alleen zo weinig onderzoeken vinden over hoge amh-waarde door pcos en ivf. Wellicht moet ik in het Engels zoeken.

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ja, dat zal wel helpen als je in het Engels zoekt. Ik weet wel dat als er teveel follikels zijn dat over het algemeen de kwaliteit minder is. Daar ook wel onderzoeken over gelezen. Ik lees veel in het Engels ook. Zoek bijvoorbeeld eens op repeated implantation failure en amh en pcos. Vanuit daar kom je wel verder.

was even vergeten dat je beide hebt. Achteraf wist ik dat wel.

het hoeft overigens niet zo te zijn dat er minder cryo’s uitkomen bij extreem veel. Ik had toch 15 cryo’s dus. Maar heb zelf het idee dat de ‘onderliggende’ kwaliteit van de cryo’s minder goed is. Heb nog nooit een super, super goed embryo terug gekregen. Dat zou ik misschien wel hebben als ik er gewoon veel minder had gehad.

ze ontdooien wel steeds goed, dus het duurt nog eindeloos voordat deze batch op is. Denk er wel eens over na om bij C&C een compleet nieuwe poging te starten en die cryo’s hier maar gewoon te laten. Zal ik dan ws wel zelf moeten betalen, maar dat is geen issue.

Ik vond het met ivf toen ook heel spannend of er wel bevruchtingen plaats ging vinden en alles zou doordelen. Kneep hem echt inderdaad. Dus kan me dat heel goed voorstellen.

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Iui is echt anders dan ivf, je wordt dan plat gelegd om het zo te zeggen dus die waardes kan je niet vergelijken. Dus geen zorgen dat je dan maar 1 ei gaat krijgen.
    Ik had met 75eh al 20plus eicellen. En met 150 meer dan 45.
    Ik heb geen idee of ik ook een hoog amh had dat is nooit bepaalt, maar ik was wel heel makkelijk te stimuleren en er lag altijd veel klaar.

6. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Oké thanks ik ga daar even op zoeken. Ik heb ook lang getwijfeld of ik wel of niet een hele behandeling bij C&C ga doen. Ik werd in principe goed geholpen in me ziekenhuis. Maar toch vind ik dat ze steken hebben laten vallen. Ik heb zowel pcos als ivf en een zware ontsteking gehad. Ze hebben daarna niet meer gekeken of m’n eileiders überhaupt doorgankelijk waren en met cystes is iui eigenlijk niet de beste keuze want endo gaat woekeren door gebruik van hormonen. Ze hadden me gewoon meteen ivf moeten geven. Ik snap hun overweging, maar ik was graag erbij betrokken. Het is mijn lichaam dus vind Zo vervelend dat ik niet bij dat soort overwegingen wordt betrokken, Je wordt echt buitengesloten. Terwijl ik me altijd Zo goed inlees en echt bijna elk detail weet. Bij C&C moet ik wel zelf een deel betalen maar hoop gewoon dat zij meer kunnen en ook durven af te wijken van de protocollen. Naast e endo en pcos heb ik sterk het gevoel dat er meer aan de hand is. Ik heb pcos en heb idd lange cyclussen, maar ik heb altijd m’n ovulatie gevonden en volgens de arresten die me geopereerd hadden viel de endo mee. Een jaar na de operatie en een verbeterde cyclus die van 90 maar 30 dagen ging. Ben ik nog steeds niet zwanger. Dus ik echt dat er meer aan de hand is. Maar Nederland gaat dat minder snel onderzoeken. Het is ook een stukje gevoel, heel moeilijk uit te leggen.

Ik kan je wel
    Op de hoogte houden over hoe en wat bij C&C zodat je kakkerlakken die keuze kan maken?

Weet jij trouwens of overstimulatie sneller bij een lang of kort ivf protocol voorkomt?

7. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

OHja! Dat is natuurlijk ook zo...

Siepie85 vindt dit leuk.
  8. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Weet ik niet eigenlijk dat laatste. Ik had een soort van 1,5 protocol omdat ik niet aan de pil mag.

herken je verhaal zeker over de Nederlandse protocollen. Heb diezelfde ervaring ook. Heb goede zorg ontvangen, maar ze hebben ook steken laten vallen.

ervaring bij C&C is tot nu toe heel goed. Maar vind het best een grote stap om daar een nieuwe poging te gaan starten.

Emma1995 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina