hallo dames, Gyano is al sinds 2 weken constant voor het slapen gaan aan het huilen als hij weet dat hij naar bed moet (overdag of sávonds). ook als ik hem vasthoud totdat hij slaapt en leg hem dan in bed of box... dan wordt hij binnen een korte tijd weer wakker en gaat huilen. als hij 10uur op 1 dag slaapt (24uur) dan is het veel! ik wordt hier helemaal gestoord van hebben jullie tips waardoor hij eens zonder huilritueel normaal kan gaan slapen? want ik zie dat hij doodmoe is maar wil gewoon niet alleen gaan slapen groetjes van Ramona
hmm inbakeren? dan voelen ze zich veilig en vallen makkelijker in slaap want nu zit ie in een cirkeltje moe.. dus huilen.. dus nog moeier.. dus nog meer huilen etc
inbakeren doe ik sinds 1 week, hij slaapt s'nachts 5 uur achter elkaar door maar als ik hem ingebakerd in bed leg huilt hij nog meer als een kwartier en zweet zich helemaal kapot... na 3 pogingen dan slaapt ie eindelijk. het lijkt net of ie niet zonder lichaams contact kan
Hmm mja ik leg dr ook niet meer onder de dekens als ze ingebakerd is anders krijgt ze het idd snikheet maar ik lees mee ook oh misschien het hoofdeinde ietsje hoger maken? dmv klosjes onder de pootjes.. of een opgerolde handdoek op het matrasje?
Ik herken je verhaal. Mijn zoon slaapt soms goed ingebakerd in, maar vaak duurt het tcoh wel 15-30 minuten. soms nog protest tegen de doeken. Eenmaal in slaap, slaapt hij goed door, en is hij rustig. Zonder de doeken beweegt hij alle kanten op. Ik heb geaccepteerd dat het onrustig inslapen erbij hoort. Hij moet er aan wennen om alleen in slaap te komen. Ik kom regelmatig even bij de wieg staan, leg mijn hand op zijn borst of hoofdje. Praat niet tegen hem, maar alleen dit al maakt hem rustig. Na een aantal keren dit gedaan te hebben valt hij in slaap. Hij is nog maar net op de wereld, en denk dat ik nog niet kan verwachten dat hij meteen in slaap valt. Soms laat ik hem wat piepen, maar zodra het huilen wordt waar hij overstuur van wordt, ga ik wel meteen naar hem toe. Laten huilen werlt averrechts bij hem, en vind ik niet nodig. Hij ligt denk ik het liefste de hele dag bij mij. Maar ik wil hem wel helpen om zijn rust te gaan vinden, alleen in zijn bedje. En ik moet zeggen het gaat steeds beter. Succes!
ik deed m onder t matrasje als lars onrustig was legde ik hem in zijn bedje en bleef m over zijn buik of rug strelen tot hij rustig was (meest 5 a 10 min) wel contact, maar je hoeft ze niet meer te verleggen als ze rustig zijn of slapen
heeft er iemand tips om die kleine rustig te krijgen voor het slapen , want ik ben nu 3uur bezig en hij blijft maar huilen! we wiegen hem maar in slaap en leggen hem in bed, maar na 10 minuten begint hij weer opnieuw ik wil eindelijk slapen groetjes van Ramona
ach meissie toch dat is niet fijn! Dat hij weer wakker wordt nadat je hem in slaap hebt gewiegd is vrij logisch van jouw warmte naar dat koude bed.. probeer hem rustig te krijgen zing of neurie zachtjhes voor hem en leg hem dan wakker! in bedje. blijf erbij aai over zijn bolletje en loop dan weg. en dan is het een kwestie van even doorbijten want op een gegeven moment gaat ie vast wel slapen. ga de eerste keer na 5 minuten terug om te troosten dan na 10 minuten en dan na een kwartier. wij hebben dit ook heel erg gehad met Dano. maar als jullie doorzteten gaat het alleen maar beter. dat huilen gaat door merg en been. maar ook jullie moeten kunnen slapen. succes!
hai, Ik heb ongeveer het zelfde gehad. Dilano zwaaide oom zo met z'n armpjes en echt inbakeren in doeken wou die absoluut niet. En toen heb ik een bakerzak gekocht (puckababy heet het nou) en daar liggen ze niet vast in maar in een slaapzak zonder arms gaten. En sliep er heel goed door. http://www.puckababy.nl of http://www.bakerzak.nl En als je ze te duur vind moet je maar eens op marktplaats.nl kijken. Dilano is nu uit de bakerzak...... Groetjes
pfff Gyano ligt nu in een pacco bakerzak en je raad het nooit hij schreeuwd nog steeds alles bij elkaar! ik wordt hier zoooooo moe van ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.... grtz Ramona
ik herken je verhaal hoor. ik heb vol goede hoop ook een bakerzak gekocht, bij mijn dochtertje werkte het ook niet. jammer want ik vond ze best duur. zehoud er niet van om in haar vrijheid belemmert te worde. een oplossing of tip heb ik niet voor je. je zit nu in een cirkeltje en daar moet je zien uit te komen. bij amy ging het ineens wat beter ( soms nog steeds een drama hoor zoals vandaag) ik laat dr even huilen (krijsen) maar haal dr op n gegeven moment wel uit bed en probeer haar in de kinderwagen of de siptoel in slaap te wiegen zoat ze toch nog wat slaap krijgt. dan is ze fitter als ze wakker word voor de fles, bij de volgende voeding gaat het meestal wel goed dan, als ik haar bij t eerste gaapje direct wakker in bed leg. snachts is idd wat moeilijker dat heb ik gelukkig nooit gehad. je kan proberen een kruikje in zijn bedje te leggen voorverwarmen zodat de overgang niet zo groot is? ik weet niet zeg maar wat
Wij hebben Jasper toen hij een paar maanden oud was ook in een bakerzak gelegd, omdat hij zo met zijn armpjes bewoog. Het heeft hem wel rustiger gemaakt, maar heeft toch ook nog wel een tijdje geduurd voordat hij minder lang huilde voor hij in slaap viel. Het is echter steeds minder geworden. Hij heeft nog steeds regelmatig dat hij even huilt als hij in bed wordt gelegd, maar dat is vaak maar kort. Nu is het soms ook dat hij alleen even wat moppert of even kletst. Misschien is het een idee om het boek 'lekker slapen zonder huilen' van Elisabeth Pantley te kopen (marktplaats of zo) Daarin staan allerlei tips en ideeën on je kindje beter te laten slapen. Je zou bijvoorbeeld kunnen proberen om rustgevende muziek (natuurgeluiden of speciale muziek voor baby's ) bij zijn bedje aan te zetten om te kijken of dat hem kalmeert en rustig laat inslapen. Wens je sterkte, want het is niet leuk om elke keer zo'n strijd te leveren en je kindje te moeten horen huilen. Hoop dat je er iets op vindt.
Ik heb altijd gehoord om ze juist niet slapend in bed te leggen, want als ze dan wakker worden en ze merken dat je er niet meer bent, raken ze in paniek. Ik heb Hugo altijd wakker in bed gelegd en hij huilde ook wel eens, maar niet krijsen en niet heel erg lang. Dit beantwoord je vraag dan wel niet helemaal, maar niet slapend in bed leggen is misschien 'n gedeelte van 't probleem. Heel veel succes ermee, ik ben blij dat Hugo nooit veel moeite heeft gehad met slapen, ik kan me voorstellen dat je er ene beetje gek van wordt...
ja dat ben ik met je eens dat je ze niet slapend op bed moet leggen, want dan schrikken ze inderdaad, dan weten ze niet waar ze zijn. ik leg amy altijd wakker inbed. maar ja snachts moet je toch wat om het circeltje wat te doorbreken? misschien heb je geluk en slaapt ie door
hij is al van 10uur wakker en heb zeker 6 pogingen gedaan...hij ligt nu nog steeds te huilen de enige manier dat hij slaapt is als ik hem aan de borst leg...met andere woorden moet ik de hele dag met mijn borst bloot in de kamer zitten om zelf een beetje rust te krijgen... mijn hele huis is een puinzooi en ik ben doodop!maar ja ik probeer het nog vol te houden
honger heeft ie niet echt... hij drinkt dat 2 minuutjes en valt dan in slaap... hij wil gewoon bij me zijn... want als ik met hem 1 uur blijf liggen of zitten dan slaapt meneer lekker door maar zodra ik de kamer verlaat en hij wordt of is wakker dan is de hel los ik vind het zo zielig voor hem dat ie geen rust heeft , dat ik overdag meestal een paar uur met hem in bed slaap..
en als je hem gewoon de volle 3 uur of 4 uur laten slapen bij je en dan overnieuw begtin met voeden en dan wakker ( bij de 1e gaap) in bed leggen werkt dat ook niet? en anders moet je zsm een draagdoek kopen!