Extreem koude winter op komst!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door miss C, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Het belooft opnieuw een koude winter te worden. Dat zegt weerman Dennis Wilt van Meteoconsult vanavond in een uitzending van EenVandaag. Volgens de langetermijnvoorspellingen wordt de komende winter kouder dan gemiddeld.

Ook in het buitenland kondigen langetermijnvoorspellers een extreem koude winter aan. Weerkundige James Madden voorspelt voor Groot Britannië temperaturen van -23 graden Celsius. “Dat zou best eens kunnen”, aldus Dennis Wilt. Hij wijst er op dat hoe verder de voorspellingen in de toekomst liggen, hoe onzekerder ze zijn. Maar inmiddels nemen verschillende bedrijven de langetermijnvoorspellingen wel serieus. Zo stemmen energiemaatschappijen hun stroom- en gasinkopen er al op af.

Ook gemeenten bereiden zich nu al voor op een strenge winter. Zo heeft Rotterdam een miljoen kilo extra strooizout besteld, om tekorten als vorig jaar te voorkomen, laat woordvoerder Gisèla van Welsenis van Roteb weten aan EenVandaag.

De eerste echte kou wordt volgens de voorspellingen begin november verwacht.

EenVandaag :: Koude winter op komst

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He Bah :p

3. siena

siena Actief lid

31 mrt 2011
    403
    0
    0
    Bah!.. Ik vond het vorig jaar al erg, glijdend met mn auto naar mn werk.. Ik kijk er erg tegenop.. :(

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik háát winter en kou.

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Joepieeeeeeeeee!! Sorry maar ik ben dus echt een winter freak dus ik ben er wel blij mee! Vind het alleen minder om er mee de weg op te moeten als het glad is, maar echte kou, sneeuw enz heerlijk!!

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik vindt de winter opzich een heel mooi seizoen, vooral de gezelligheid die erbij hoort. Maar ik kan me wel indenken dat we een strenge winter krijgen, heb hier de verwarming nu al aangehad..

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Tja het is niet zo moeilijk om te voorspellen dat het begin november koud zal worden en dat het in de winter ook heel erg koud is.
    En die voorspelde temperatuur is verre van nauwkeurig.
    Ik til er niet te zwaar aan.

8. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hier ook eentje :D

Vond afgelopen winter 'n beetje tegengevallen, omdat het zo kort was met witte perikelen....

Alleen moet ons huis goed geïsoleerd moeten worden....:(

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik ben dol op de winter, maar dit zou iets te veel van het goede zijn.. Ben eerste week van Januari uitgerekend.. Bij Lenn was het op moment van bevallen -18 graden ('s nachts).. Hartstikke glad op de weg en is zeker 20 minuten rijden met de auto naar het zh.. ná de bevalling mag het pas:D

10. sab1988

sab1988 Niet meer actief

bahh KOUU!
    Al vind ik de sfeer van de winter altijd wel gezellig.
    Hoop wel fatsoenlijk naar me werk te kunnen zonder slippartijen en sneeuw

11. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Indd, eerst bevallen... lijkt me niet om met die dikke buik buiten te moeten glijden! (en niet echt verantwoord!) maargoed, zoontje moet toch naar school en weer worden opgehaald!

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Bahh heb een hekel aan kou en aan de winter.

Maar er is hoop.
    Er wordt ook jaren geroepen dat elk jaar de heetste zomer wordt voorspeld.
    En die (vindt ik ) zijn er ook niet echt geweedt :p

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ben meer van: eerst zien en dan geloven...

De zomer viel namelijk ook al bar tegen dit jaar.

Van mij hoeft die kou trouwens niet. Ben een koukleum en sneeuw vind ik niks. Voor kinderen vind ik het wel leuk, maar voor de rest zorgt sneeuw en ijs alleen maar voor ongemakken. De winter mag voor mij wel overgeslagen worden.

14. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Normaal zou ik hier ontzettend van balen, haat kou!
    Maar dit jaar lekker met de kleine de hele winter knus op de bank!
    Over 3 weekjes verlof en dan 1 maart pas weer werken!!!!
    Dus geen geglibber met de auto naar t werk....
    :D:D

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier huis ook nog isoleren.. als goed is.. word dat eind deze maand gedaan.. en dan mag het van mij koud worden.. als het goed is moet het in huis enorm schelen in elk geval dan als de muren gedaan zijn

16. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    maar de voorspelling..

ouwe wijven praat zegt goed notenjaar.. strenge winter.. dus dat zou kloppen

maar ze kunnen nog niet eens de voorspellingen doen voor overmorgen.. dus tja... we zien het wel

17. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Inderdaad, eerst zien dan geloven. De zomer zou ook heul droog worden... ;)

18. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Dat heb ik hier dus ook,ben 27 december uitgerekend dus ja zie een extreem koude winter niet echt zitten met veel gladheid enzo....moet er niet aan denken met mijn dikke hoogzwanegre buik over de grond te gaan door gladheid en laat staan in de auto te moeten stappen (als dat nog past tegen die tijd) want ik heb ook een naar schoolgaande zoon.
    Hopelijk vriest het dan wel weer zo hard dat mijn man vorstvrij krijgt,kan hij hem lekker gaan brengen en halen

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben er klaar voor. Alleen nog snowboots voor mijn zoon vinden. Verder hebben we gelukkig om de hoek een supermarkt en de school ook op 1 minuut fietsen. ( lopen 3 minuten)

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    ik hou absoluut niet van de winter :(

Deel Deze Pagina