Extreem koude winter op komst!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door miss C, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

denk hier net zo.
    Eerst zien dan geloven. Ze kunnen tegenwoordig al moelijk een voorspelling maken voor een week. Zit ik in t shirt omdat ze lekker weer voorspeld hadden, regent het, dat soort dingen.

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik vind het prima, dan heb je er tenminste wat aan. Lekker schaatsen, sneeuwpoppen maken etc. Zo'n druilerige vieze natte winter waarin het steeds 1 of 2 graden boven nul is vind ik echt vreselijk.

Kom maar op!

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#43 Polletjepiek, 11 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2011
    't is vorig jaar echt wel winter geweest.

Even een (geheugen) OPFRISSER:p:D

2010 - Weeronline Nieuws
    </H2>
    Maar goed. op zich houd ik wel van de winter maar niet van gevaarlijke toestanden op de weg, verder: laat maar komen, kunnen we er weer lekker met de slee op uit.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

5. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Heerlijk!!!! :D

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    gaat al een aantal jaren zo dat de winters steeds extremer worden, de zomers in de lentes vallen (daarom gaan wij al jaren eind april/begin mei op vakantie) en de zomers verregenen. ik zie het best gebeuren dus en........ jippie!!!!!!!!!

heb vandaag 3 kinder skibroeken en lekkere wanten gekocht. afgelopen twee jaar was ik steeds te laat en nu had de H&M tenminste nog wat hangen.

wij zijn er dus klaar voor, ook mijn zoontjes, die vragen al twee weken wanneer ze eindelijk sneeuwballen mogen gaan rollen en een sneeuwpop maken :D

7. Superguppy

Superguppy Bekend lid

21 aug 2011
    616
    0
    0
    van de zon genieten!
    zaanstad
    Als het waar is... heb ik er nu al zin in!
    I loveeeee sneeuw!
    Ookal werk ik een takke eind van mn huis vandaan
    Zelfs op de weg kan ik ervan genieten

8. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

nou hier in zuid-limburg was het vorig jaar echt wel een hele strenge winter hoor!!
    laatste keer dat ik zo veel sneeuw bij elkaar heb gezien is toch wel heeeeeel lang geleden !!

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Achja en de afgelopen zomer zou er een enorme hittegolf komen. Nou, niets van gezien, gemerkt of gevoeld;)

10. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    als het dan winter wordt... doe het dan ook goed...!

met veeeeeeeeeel sneeuw en bevroren vijvers !

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @devilschase, hoest met de (winter)bandjes :)

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Aan de ene kant vind ik de winter zooooo fijn! Heerlijk die kou!

Maar we wonen hier echt tussen een stelletje rotblagen. Kinderen van een jaar of 7 die het al leuk vinden om rotjes recht op je af te gooien.. Laat staan hoe ze met sneeuwballen om zullen gaan. Ben bang dat ik het telefoonnummer van de politie in mijn telefoon moet gaan zetten. En daar heb ik echt een hekel aan, maar de veiligheid van mijn kids gaat voor.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Kan slecht slagen voor leuke snowboots voor een kindje van 15 maanden.

Wil toch ook op tijd erbij zijn. Voor mezelf en dochter heb ik alles wel gehaald.

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hartstikke leuk hoor, winter... Als het dan maar 20 graden is, en de sneeuw zich beperkt tot bermen en bomen...

Nee, heb er echt een hekel aan, als het gewoon flink vriest is het nog wel te doen, mits het niet ijzelt. Maar als je dikke pakken sneeuw hebt krijg je van die blubber op de weg, en gezien ik in de wintermaanden 70km per dag moet rijden voor m'n werk... No tnx.

Lijkt me daarentegen wel weer erg leuk om met m'n dochter op een slee naar buiten te gaan, al een skipakje gekocht :)

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Laatste Elfstedentocht in 1997... 't Wordt wel weer eens tijd. Alleen is mijn broer in 2011 niet ingeloot, dus ik hoop dat hij in 2012 wel mee mag doen en dat we in januari of februari van deze winter weer een toch kunnen rijden. :D Mijn vader doet sowieso mee. Laten we hopen, na al die jaren!!!! van mislukt duimen en hopen het nu EINDELIJK weer eens gaat gebeuren.

Maar, ook al gaat mijn hartje er sneller van kloppen... Ik geloof niet zo in dit soort lange termijnverwachtingen. Er is wel een cyclus van 3 wat koudere winters (dit zou weer de derde zijn) en dan weer een paar jaar minder. Maar echt heel nauwkeurig kunnen ze het toch nooit voorspellen.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    jaaaa een Elfstedentocht

Leuk!!

Ik was er trouwens bij in 1997

( niet schaatsen maar langs de kant) lekker met een Berenburgflesje op zak.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben in 97 in Bolsward gestaan. Lekker warme thee en mandarijntjes uit staan delen aan de mensen die het erg moeilijk hadden. Echt geweldig! En vooral toen we 's avonds alweer thuis waren en maar niks hoorden van onze mannen (mijn vader en oom) zouden ze het gaan halen? Waar zijn ze nu? Dat was in 1997 hè, mobiele telefoons waren nog niet zo veel voorkomend als nu! We hadden echt geen idee. Maar ineens zagen we ze in een flits op tv langskomen. Echt zo'n shot van een grote meute schaatsers. Waren ze het nou echt?? Ja, ik zag het ook!! Ze zijn al in Dokkun, ze gaan het halen!!! Krijg nog kippenvel als ik er aan denk!!! Als ie weer is, sta ik overdag weer ergens in Bolsward ofzo. Maar 's avonds in Ljouwert, als moet ik er lopend naar toe :D :D
    Er zijn weinig dingen waarvoor ik mijn zoon drie dagen bij een ander zal "stallen". Sterker nog, er is er maar één, en dat is de ELFSTEDENTOCHT.

Haha, ik kan nu maar beter gaan slapen, voordat ik weer helemaal hieperdepieperhyper ben. 't Is nog iets te vroeg in het jaar om al Elfstedenkoort te krijgen. ;) :D

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Kom maar op met die winter! Heerlijk!

De winterbanden gaan er binnenkort ook weer onder. Mij zie je niet tobben hoor.

Wel jammer dat ik dit jaar niet op wintersport kan. Volgende keer beter.

Zal de gemeente nog even een mail sturen dat ze genoeg zout inkopen ;)

19. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik vindt het dit jaar niet erg :)
    Ik ben met verlof tot half februari, 2 jaar geleden toevallig ook dezelde maanden met verlof geweest met die bergen sneeuw..
    De winterbanden liggen klaar, alleen nog even snowboots halen voor mijn meisje en ben er klaar voor.....

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit topic brengt mij trouwens wel op het idee om zoonlief een slee te geven voor Sinterklaas. Hij is in de maanden dat er sneeuw zou kunnen liggen zo tussen de 15-18 maanden. Wat denken jullie? Zo'n houten slee met rugleuning, eventueel met het tuigje van de kinderstoel erin. Wat extra kussen, warm aangekleed in een skipakje, dekentje om het af te maken... Zou dat al kunnen op die leeftijd? Hij zit al maanden heel stevig.
    Die dingen zijn duur zat zag ik al wel, dus Als ik nu een slee koop, wil ik er wel mee vooruit tot m'n kind(eren) het huis uit gaan, dus ik zie zo'n speciale baby of peuterslee niet zo zitten.

Voor mijn kleinkinderen ben ik eventueel bereid een nieuwe aan te schaffen... Hoewel het natuurlijk wel übercool is als ze op dezelfde slee kunnen als waar papa op heeft gezeten.

Deel Deze Pagina