Vandaag rondleiding gehad bevallingskamers

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beertje09, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Vanochtend een rondleiding gehad in de verloskamers/bevallingskamers. Kreeg het heel even spaans benauwd, apart gevoel. Een bed, anders als een standaard zk bed, een CTG apparaat, een weegschaal, een hangende lamp waar de baby onder gelegd word. Een mutsje, kaartje, zk armbandje, een rompertje en een wit pakje heel lief allemaal.

Het was een superaardige verpleegster die me de rondleiding gaf, ze vertelde erbij, en als je heeeeel veel pijn hebt, dan kunnen we je een prik geven, die de scherpe kantjes van de pijn afneemt. En als je echt niet meer kunt krijg je een ruggeprik.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    @ beertje, spannend he? moet je op medische indicatie in het zkh bevallen?

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij hebben laatst ook een rondleiding gehad in de verloskamer(martiniziekenhuis groningen). We gaan, als het goed is, poliklinisch bevallen. Ook hier was een warmte lamp boven de aankleedtafel/weegschaal. Heb geen kleertjes of zo gezien. Tegen ons zei de verpl.kundige dat het ctg-apparaat allleen wordt gebruikt als je medisch wordt. Een van 'onze eigen' vk's gaat mee om de bevalling te begeleiden. En dan houden ze de harttonen van de baby in de gaten met hun eigen doptone.

Groetjes

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    toevallig zijn wij gisteravond naar een voorlichting geweest in het ziekenhuis. ik wil thuis bevallen maar mocht het toch thuis niet kunnen is het wel fijn dat ik nou weet hoe het eruit ziet.
    en ik moet zeggen, het ziet er allemaal goed uit en zou er wel willen bevallen.
    maar zo stom, afgelopen nacht heb ik gedroomd dat ik naar de wc moest s'nachts en verloor veel bloed dus hup naar het ziekenhuis gegaan, en moest onder algele narcose een keizersnee...... gelukkig werd ik toen wakker. hoop niet dat ik er nog meer over ga dromen.

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    De verpleegster vertelde me dat het CTG apparaat sowieso wordt gebruikt, met of zonder medische indicatie.
    Ze hadden hier wel kleertjes, ik dacht alleen een mutsje maar ze liet me ook een wit rompertje en een wit pakje zien, heel schattig en een mutsje. Natuurlijk nemen wij ook wat kleertjes mee voor de baby.

Ik ga trouwens poliklinisch bevallen, heb geen medische noodzaak op dit moment, maar je weet het maar nooit, je kunt het nooit weten van te voren.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    meestal (ik dacht altijd, maar goed) is het zo dat je dan zonder alle toeters en bellen bevalt. Je bent dan ook gewoon onder begeleiding van je eigen vlos.
    Als je pijnmedicatie krijgt zal je onder begeleiding van de gyn / klinische vlos komen. Dan kun je ook aan de CTG komen etc.

Ik begon thuis, ging naar zkh voor pijnstilling en extra controle. daar werd ik overgenomen door de gyn en later de klinisch vlos. Ik kreeg ruggenprik en belandde aan de CTG en bewaking.
    Ze kreeg trouwens gewoon onze kleertjes en mutsje aan hoor.
    Hier hebben ze kraamsuites, daar lig je, beval je en als je moet blijven (zoals wij dus) mag je daar gewoon een nachtje logeren:) heerlijk!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik was achteraf ook erg blij dat we die rondleiding gedaan hadden, vooral idd door die bedden!

Hier was ook de bedoeling dat we zonder medische indicatie zouden bevallen en de ctg dus niet nodig hadden, maar het duurde te lang en het was te pijnlijk. Dus vanwege pijnmedicatie die ik graag wilde, moest ik eerst een half uur aan de ctg, voor ze het gaven en daar ben ik uiteindelijk ook aan blijven liggen trouwens. Op dat moment was ik ook 'medisch' . Maar m'n vlos heeft de bevalling (van 11 tot 11 in het ziekenhuis uiteindelijk, alleen smiddags een uurtje weggeweest) helemaal begeleid.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Na de rondleiding wist ik het zeker: ik wil thuis bevallen! Niks mis met de verloskamer, maar mijn eigen slaapkamer is 2-3 keer zo groot... Ik kreeg het dus ook spaans benauwd in de verloskamer, maar vooral omdat ik dacht: waar blijft m'n vriend als we bezig zijn, hij past er amper nog bij?!
    Gelukkig kon het zoals ik het wilde, ben lekker thuis bevallen.

9. Polletjepiek

De verloskamers hier in het Martiniziekenhuis zijn heel groot, vind ik. Ook staat er een zitje met bedstoel en tafeltje. Dus daar zou m'n vriend even kunnen gaan zitten/liggen als hij dat wil.

Groetjes Saskia

10. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik had bij mijn 1e, en nu ook bij mijn 2e geen keus. Ik moet in het ziekenhuis bevallen.
    Ook ik heb zo'n rondleiding gedaan.....vreselijk vond ik het toen! Gelukkig weet ik nu wat ik kan verwachten en ach het komt wel goed!

11. Bri

Bri Niet meer actief

Het is ook per zkh verschillend. Dit was in het OLVG; prima ziekenhuis met heel goede reputatie. Maar de verloskamers zijn wat verouderd. Gingen ze overigens nog wel verbouwen, misschien zijn ze inmiddels wat plezieriger.

12. Polletjepiek

Het martiniziekenhuis in groningen is wel een splinternieuw ziekenhuis. Dus dat zal ook zeker een bijdrage leveren aan het feit dat de verloskamers daar gemoderniseerd zijn. Weet niet hoe het voorheen was.

13. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Hi hi hi, nou een rondleiding door de verloskamers hoef ik inmiddels niet meer. Heb helaas 4 nachten op een verloskamer door mogen brengen i.v.m. een dreigende vroeggeboorte bij 31 weken. (pfieuw, wat een stress) Gelukkig zit ons kindje nog in m'n buik en ben ik weer thuis. Maar ik weet inmiddels wel erg goed hoe de verloskamer van het UMCG en het AMC er uit zien. In het begin even raar om daar te liggen maar je went er erg snel aan. Best goed te doen.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Mieke74, wat een spanning... gelukkig zit je kleintje nog waar die zitten moet! Houden zo, zou ik zeggen.

Maarre... als ze je daar 4 dagen hebben gehad, lag je dan niet gewoon op de afdeling in plaats van in een verloskamer? Ik dacht dat je daar alleen voor het 'echte werk' kwam (laatste stukje ontsluiting en persen). Maar misschien is dat wel anders bij UMCG en AMC (jakkes, nog 2 zkh'n ook, ben blij voor je dat het nu goed gaat. en je bent weer een week verder; die heeft je kindje zo hard nodig)

15. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    In het UMCG belandde ik op de verloskamer omdat daar ook de echo en ctg apparatuur stond. Ik moest worden overgeplaatst omdat er geen plek was op de neonatologie afdeling voor m'n kindje ....mocht ie geboren worden. Ik werd dus 'snachts nog overgeplaatst naar het AMC (dichstbijzijnde ziekenhuis waar wel plek was....zucht). Ook daar moest ik op de verloskamer wegens de apparatuur die ze nodig hadden en voor mocht de bevalling door zetten. Vervolgens was er geen plek op de zwangeren afdeling en ben ik na 3 nachten overgeplaatst naar de kraamafdeling....héél fijn als je nog niet wilt dat je kindje geboren gaat worden.

Ben inderdaad héél blij dat ik vandaag op de 32 weken zit...mag nu in ieder ziekenhuis bevallen mocht het nodig zijn.

Denk wel dat ik nu eerst even genoeg heb gezien van de verloskamers e.d. Daar ben ik in ieder geval goed op voorbereid, hi hi.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    over de grootte van de kamers: Ik zou inprincipe in zwijndrecht bevallen, maar heb de info avond in dordrecht gezien. Maar wat in dordrecht de grootste verloskamer is, is in zwijndrecht de kleinste! Dus het verscheelt echt ontzettend.

Deel Deze Pagina