Extreem lange cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Flowertje2, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowertje2

6 feb 2014
    47
    0
    6
    Vrouw
    Ik heb al heel mijn leven al een lange cyclus van ongeveer +-100 dagen, dat is dus om de 3,4 maanden ongesteld.
    Ik heb mij wel rond mijn 16de laten onderzoeken door een gynaecoloog en die kon niks raars opmerken aan mijn baarmoeder en eierstokken.

Toen heb ik het er maar bij gelaten omdat ik toen toch erg jong was en niet zwanger wou raken.
    Nu ben ik 25 en heb een kinderwens, en nu maak ik mij enorm zorgen of het wel gaat lukken om zwanger te raken.

Ik lees veel op het forum over PCOS en ben nu bang dat ik dat ook heb. Ook al konden ze niks vinden toen, en bij mijn laatste vaginale echo in 2009 vanwege een vroege zwangerschap wat uitliep op een miskraam, hebben ze ook niks bijzonders gezegd.
    Ik heb verder geen symptomen als overbeharing of acne en ben gewoon slank.

Maar normaal is het niet om zolang te wachten op mijn cyclus en af te vragen of ik wel een eisprong heb, ik wordt er zo ongeduldig van.
    Zeker als ik in mijn omgeving hoor dat sommige zo makkelijk zwanger raken, daar raak ik zo gefrustreerd van!

Ik ga wel volgende week een afspraak maken met mijn huisarts om te kijken of hij mij verder kan helpen.

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey, wat vervelend!

Het hoeft niet zo te zijn dat je een extrreem lange cyclus hebt; je kan ook "gewoon" maar een paar normale cyclussen in een jaar hebben.

Meeste huisartsen verwijzen pas door als je een jaar bezig bent zonder resultaat.

Succes!

3. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@flowertje.. ik snap je ongerustheid.. heel erg vervelend, gelukkig heb je al een afspraak gemaakt bij je huisarts, als het je niet lekker zit zou ik vragen om een verwijsbriefje zodat ze alsnog opnieuw met een echo kunnen kijken en PCOS kunnen uitsluiten.

Ik heb ook PCOS.. ben heel slank, geen overbeharing, geen acne ..
    Ik hoop echt dat het bij jou niet het geval is !!.. sowieso kunnen ze met hormonen eventueel je cyclussen regelen.

heel erg veel succes !

4. Flowertje2

6 feb 2014
    47
    0
    6
    Vrouw
    Ik dacht ook aan hormonen, maar is dat niet schadelijk als je zwanger bent en dat bv niet weet?
    Maar ik hoor verder wel wat de arts te zeggen heeft, en hopelijk stuurt hij mij door naar een gynaecoloog.

Deel Deze Pagina