Hee meiden, Sinds juli 2013 ben ik gestopt met de pil en willen wij zwanger raken van ons eerste kindje. Tot nu toe is dit helaas nog niet gelukt. Mijn cyclus is heel onregelmatig en varieert van 32 tot 44 dagen. Nu ben ik sinds 9 februari niet meer ongesteld geworden en heb ik dus voor 't eerst een extreem lange cyclus. Ik heb 3 urine testen gedaan waarvan een bij de huisarts maar deze waren helaas alle drie negatief. Wel zat hier steeds minimaal 1 week tussen. Nu heb ik zondag en maandag kleine beetjes bruin bloedverlies gehad wat maandag middag gestopt is. Net weer wat bruin bloed verloren maar totaal geen menstruatie klachten. Ik voel m'n menstruatie vaak 3 dagen van te voren al aankomen en heb de eerste dag/twee dagen altijd veel pijn. Nu dus nergens last van... Omdat het nu zo lang duurt ben ik vorige week naar de huisarts geweest waar ik dus een urine test heb gedaan en ze hebben bloed geprikt om te kijken of er afwijkingen waren in m'n hormoonhuishouding. Uit de bloedtest kwam niks bijzonders, tenminste dit kreeg ik als antwoord toen ik voor de uitslag belde maar de assistent kon mij verder niet uitleggen wat dit voor mij betekent. Ook is mij niet duidelijk geworden of ze evt getest hebben op zwangerschap, maar dit zouden ze dan ook vast aan m'n hormonen moeten zien?! M'n huisarts en huisarts in opleiding gaan nu bespreken of ze me wel of niet gaan doorverwijzen naar de gyn... Vreselijk frustrerend allemaal, zeker omdat we pas 22 en 23 jaar zijn... Iemand hier ervaring mee? Zou het nou kunnen dat ik een late eisprong heb gehad en alsnog zwanger ben en dus innestelingsbloed verlies? Geen idee hoeveel dat kan zijn... Ik hoop dat er wat ervaringen/tips uitgewisseld kunnen worden... In ieder geval bedankt voor de moeite! Groetjes
Heeft mijn vriendinnetje ook gehad. Dacht dat ze ongesteld werd had elke keer wat bruin bloed verlies 1 week lang getest elke keer negatief bloed 2e weel licht streepje alleen bruinbloedverlies werd iets erger toch weer bloed laten prikken waarde was zo weinig dat ze nog maar een week zwanger zou zijn dit kon volgens haar niet omdat ze al 2 weken over tijd was. Ze dacht aan miskraam in vroegstadium alleen haar testen werden iets donkerder 3 dagen later bloed laten prikken en ja hoor.... harstikke zwanger ik wil je geen valse hoop geven maar zij had zich ook verrekend ook haar ei was waarschijnlijk een week later. Hoop voor jou dat het toch nog zo is
Oke, bedankt voor je reactie! Heeft ze dan positief getest met 2 weken over tijd of later? Ik zit dan nu namelijk op dag 65 van m'n cyclus... Als ik uitga van m'n langste cyclus ben ik al 21 dagen overtijd en heb ik met 14 dagen overtijd m'n laatste urine test gedaan.. Maar het kan natuurlijk ook dat ik nog later m'n eisprong heb gehad.... Heeft zij veel bruin bloedverlies gehad? Sorry voor alle vragen, al dat gedoe en lange wachten maakt me een beetje onzeker... Ook omdat ik niet echt duidelijke antwoorden krijg van de huisarts...
Maakt niet uit van die vragen zou er zelf ook erg onzeker van worden ja zij met 2 en een halve week over tijd. Maar zij was er ook van overtuigd dat het niet niet kon zijn dat ze later zwanger was geworden. Toen zij d8 dat ze overtijd was toen was ze nog niet zwanger dat bruine bloed verlies was waarschijnlijk innesteling s bloeding. Volgens mij was het wel aardig wat zij had zich dus ook hartstikke verrekend.
Oke vervelend zeg. Nou, ik ben benieuwd! Even afwachten of m'n menstruatie nog komt voor 't weekend, maar dat betwijfel ik... En anders maar weer 'n testje proberen! Vandaag krijg ik, als het goed is, te horen of ik doorverwezen wordt naar de gyn...
Ik heb 1,5 jaar lang na het stoppen met de pil dit soort cyclussen gehad. Met wel meer dan 100 dagen ertussen. 1 x heb ik daarin een miskraam gehad. Ook veel later dan een cyclus zou moeten zijn. Na de 1,5 jaar ging het wat beter met de cyclussen. Ze waren toen tussen 27 en 35 dagen. Ik was na die 1,5 jaar na ruim een jaar zwanger van mijn dochter. Nog wel 2 miskramen in die periode ervoor gehad. Wat het is? Geen idee. Ontpillen?? Ik hoop voor je dat je gewoon zwanger bent, maar ga er niet teveel vanuit. Dan valt het zo tegen.
Hmm oke, wat vervelend zeg! Gelukkig is het uiteindelijk wel gelukt, je geduld wordt wel aardig op de proef gesteld zo... Ik ga er ook zeker niet vanuit, ik had me er al bij neer gelegd dat het geen zwangerschap was en hoopte dat m'n menstruatie weer kwam zodat we weer verder kunnen... Alleen m'n menstruatie komt maar niet en dat bruinverlies ken ik niet... Vandaar dat er nu weer vraagtekens zijn...
Cyclus dag 67 vandaag... Nog steeds niet ongesteld maar wel af en toe 'n klein beetje bruinverlies... Verder alleen last van gevoelige borsten/tepels, wat misselijk en moe. Zou ik het weekend kunnen testen? of langer wachten?