Extreem Lange cyclussen

Discussion in 'Zwanger worden' started by qwerty123, Dec 17, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Layali01

Layali01 Bekend lid

Aug 31, 2017
    729
    645
    93
    Female
    Ik zit vandaag ook op cd 67 .. word er echt moe van

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Misschien kan je dinsdag je huisarts even bellen. Soms geven ze een pilletje dat de menstruatie opwekt om het systeem even te "herstarten". Ik weet niet wanneer ze dat wel en wanneer niet doen, maar het is mss de moeite waard om te overleggen?

3. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Vreselijk he. Niet fijn. Heb je idee dat je ovulatie al is geweest?

Layali01 likes this.
  4. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

Dec 8, 2017
    2,917
    1,093
    113
    Female
    Ben je toevallig pas met de pil gestopt? Ik had toen ook een paar x langere cyclussen. Zie mijn onderschrift.

Layali01 likes this.
  5. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Dat doen ze liever niet als je zwanger wilt Worden. Want misschien is de ovulatie al geweest en voorkom je zo misschien een innesteling. Maar Zal er eens over denken. Bedankt voor het mee denken.

6. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Nee heb al 3 jaar geen pil. Ben wel een jaar geleden bevallen.

7. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Ik heb ook lange en onregelmatige cyclussen. Al sinds ik gestopt ben met de pil 4 jaar geleden. Wel snel zwanger geworden.
    Ik merk dat stress bij mij veel invloed heeft, bewust of onbewust. Afgelopen maand veel stress en tegenslag gehad wat resulteert in nog steeds geen eisprong en dat op dag 36.. Ik voel dit aan mijn lichaam en ik temperatuur, zodat ik in elk geval iets weet waar ik zit met mijn cyclus. (Na mijn eisprong schiet mijn OT van 36.4 naar 37.0).
    Erg vervelend, ik ben er inmiddels wel aan gewend maar het blijft iets waar ik me aan irriteer.

qwerty123 and MinnieM like this.
  8. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

Dec 8, 2017
    2,917
    1,093
    113
    Female
    Ik temperatuur ook. Ik kan het echt adviseren voor mensen met een lange cyclus. Je ziet bij mij wel echt 2 fases waarbij de 1e fase gewoon soms net wat langer duurt.

qwerty123 likes this.
  9. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Zou kunnen dat dit bij mij ook mee speelt hoor. Pff Zal het proberen wat Los te laten. Maar kan het kwaad zo Lange cyclussen?

10. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Ga ik vanaf volgende ronde eens proberen. Meer hebben dat gezegd. Hopenlijk heb ik dan Meer inzicht en Ben ik er wat minder mee bezig.

11. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Weet ik niet, het hoeft in elk geval niks te betekenen op het gebied van zwanger worden, ik was heel snel zwanger. Loslaten is idd een goed idee, hoewel het bij mij toch vaak iets onbewusts is wat ik dan ‘doe’.. dus ‘het gewoon even loslaten’ werkt bij mij niet zo.
    Ik ben hiervoor nu wel bij een orthomoleculair arts, omdat het bij mij waarschijnlijk door een disbalans in mijn hormonen veroorzaakt wordt, en hormonen hebben zo’n grote invloed op allerlei processen in je lichaam dat ik dit toch wel graag goed wil hebben..

qwerty123 likes this.
  12. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Zou ik zeker ook doen. Ik temperatuur ook, en echt niet zo nauwkeurig als ooit aangeraden wordt (met wekker zetten enzo) gewoon dagelijks als ik opsta en in de badkamer kom. Toch kan ik heel duidelijk de stijging na mijn eisprong zien. Het deel tot de eisprong is idd het deel dat varieert, daarna is het standaard 14 dagen.

13. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

Dec 8, 2017
    2,917
    1,093
    113
    Female
    Dit heb ik dus ook. Ik sta op in de ochtend loop naar de badkamer en meet het op. Zo heurt het niet ;), maar blijkbaar blijft mijn temp vrij constant in de ochtend. Ik zie duidelijke tweedeling. Voor ei ongeveer 36.7 na ei 37.

Typicalme likes this.
  14. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Als je cyclus gewoonlijk langer dan 41 dagen duurt, is de kans op zwangerschap verminderd. Dat is de regel die artsen aanhouden. Maar omdat jij maar enkele lange cycli hebt heeft het waarschijnlijk meer met een disbalans te maken doordat je met borstvoeding bent gestopt, en niet met een probleem richting pcos ofzo.
    Bij vrijwel iedereen is de lutheale fase (na de eisprong) altijd even lang, de fase voor de eisprong kan variëren. Er zijn tal van dieetadviezen en middelen die je cyclus zou verkorten, zoals teunisbloemolie. Ik weet niet of het werkt maar je zou er naar kunnen kijken.

qwerty123 likes this.
  15. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

Dec 8, 2017
    2,917
    1,093
    113
    Female
    Teunisbloemolie heeft mij dus wel geholpen na mijn 2 uitschieters....

qwerty123 likes this.
  16. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Precies! Ik ook, voor de eisprong zit ik rond de 36.4 en na de eisprong zit ik ineens rond de 37.0. Heel duidelijk verschil, ondanks dat ik het ‘ niet zo nauw zie’ met meten ;)

17. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook moeilijk om het Los te laten. Het gaat toch om je lijf en dat je graag zwanger wil Worden. Misschien moet ik er toch eens met de huisarts over praten als het volgende ronde weer zo is. Zit nu op dag 66

18. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

Dec 8, 2017
    2,917
    1,093
    113
    Female
    Bij werkt dat loslaten ook niet zo makkelijk. Ik moet ook bekennen dat ik die opmerking zo'n dooddoener vindt.

Een huisarts (vervanger) zei dat ooit tegen mij. Ik heb me toen echt moeten inhouden om vriendelijk te blijven. Ik had toen beter verwacht van een vrouwelijke arts. Ze zal zelf wel makkelijk zwanger zijn geraakt, anders maak je zo'n opmerking niet.

Bij mij helpt het wel om wat yoga oefeningen te doen, op mijn voeding/supplementen letten etc. Het helpt me dus om er mee bezig te zijn door goed voor mezelf te zorgen. Maar goed, ik heb graag controle en een plan van aanpak. Dat biedt mij dan rust... juist dat ik er "iets" aan doe.

19. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    #39 Typicalme, Jan 2, 2018
    Last edited: Jan 2, 2018
    Bij mij kunnen hele gekke dingen ervoor zorgen dat er een knopje omgaat en ik het dus ineens ff loslaat.
    Ik kwam er al een jaar voor onze kinderwens achter dat ik lange cyclussen had. Toen ben ik dus al bij artsen geweest en mezelf gek gemaakt dat ik onvruchtbaar zou zijn ;) Toen we zover waren dat we zwanger wilde worden was ik zo blij als ik ongesteld werd, ik was dus net zo blij dat ik ongesteld werd als dat ik het niet werd, want dan zou ik zwanger zijn. En ongesteld worden betekende inmiddels voor mij dat mijn lichaam goed functioneerde. Hierdoor kon ik het kennelijk loslaten en werden mijn cyclussen korter. Maar ik heb hier dus geen controle over, heel raar.
    Maar misschien steld het je gerust dat ik heel snel zwanger was, ondanks langere en onregelmatige cyclussen. Wel mbv ovulatietesten maar die worden volgens mij door heel veel vrouwen gebruikt ;)

Nu moet ik zeggen dat diezelfde angst van ‘het zal wel niet lukken’ nu bij de wens voor een 2e kindje ook weer komt, haha, ondanks dat we bij ons eerste kindje helemaal geen problemen hebben ervaren. Maar dat zal meer aan mijn pessimisme liggen ;)

qwerty123 likes this.
  20. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Haha ja ik heb gewoon al een dochter dus zwanger Worden kan ik wel. Maar toch denk je van Oei zou er iets niet goed zijn. Ik had 3 weken geleden een positieve ovulatie test maar denk dat er geen ei is gesprongen. Anders zou ik nu toch zwanger of ongesteld zijn. Heb erna ook geen ovulatie testen Meer gedaan aangezien ik dacht dat ik me ei gevonden had. Ik Wacht rustig af.. Maar wel fijn om te lezen dat ik niet de enige Ben en dat andere ook gewoon zwanger Worden. Bedankt voor je reactie.

Share This Page