Extreem Lange cyclussen

Discussion in 'Zwanger worden' started by qwerty123, Dec 17, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Wanneer ga je daar heen? Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Lisanne1811 likes this.
  2. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    19 februari ga ik daar heen, kon niet eerder helaas. Ik heb ook een topic geopend 'indroogstreepje?', als je verder nieuwsgierig bent :) kan je ook mijn streep zien haha.

3. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb gereageerd in het andere topic.

Lisanne1811 likes this.
  4. Layali01

Layali01 Bekend lid

Aug 31, 2017
    729
    645
    93
    Female
    @Lisanne1811 jeetje ook al zulke lange cyclussen.. echt vervelend ik let ook erg op mijn voeding maar ik merk niet echt dat het beter wordt. Is dit de eerste uitschieter na een lange tijd ?

Ik heb zojuist getest en hij is witter dan wit, ik heb mijzelf in elk geval een boel testjes bespaard de afgelopen 3 weken. Naja ik ben ook blij dat we 1 feb naar de gynaecoloog mogen. Ik had ook niet verwacht hoor dat ik nu zwanger ben want ik voel letterlijk niks behalve een beetje opgeblazen. Het is wel de langste cyclus tot nu toe.

5. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Bij mij is dit de eerste uitschieter sinds jaaaaren. Ik zie dat jij nog maar net weet dat je PCOS hebt, ik weet het al sinds mijn 16e of 17e, maar ben er pas in 2016 achtergekomen dat voeding iets uitmaakt. Wat doe jij tot nu toe? Ik heb misschien wel tips voor je, maar we kunnen dan misschien een PCOS clubje aanmaken ofzo?

Volgens mij ben ik trouwens net ongesteld geworden :/ even kijken of het doorzet, anders snap ik er helemaal niks meer van haha.

Layali01 likes this.
  6. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Wat vreselijk balen. Fijn dat je naar de Gynaecoloog kan gaan. Vind je het spannend?

Layali01 likes this.
  7. Layali01

Layali01 Bekend lid

Aug 31, 2017
    729
    645
    93
    Female
    Dan heb je het wel mooi onder controle gehad als dit pas de eerste uitschieter was na jaren. Ik heb eerst een veganistische dieet geprobeerd omdat ik er veel over had gelezen en gezien op YouTube. Ik werd na 1.5 week veganistische eten ongesteld op cyclusdag 52 dus dat was wel korter dan die daarvoor. Nu eet ik wel vlees en vis maar 80% minder en helemaal geen zuivel meer. Ik ben meer groente fruit peulvruchten noten en zaden gaan eten. Ik eet en drink ook bewust bepaalde producten die goed zijn voor de hormonen zoals muntthee , fenegriekzaadjes, lijnzaad maanzaad hennepzaad kaneel etc. Jaa een pcos clubje lijkt me super handig en dan inderdaad tips delen van hoe te leven met pcos. We hebben nu dan een kinderwens maar als die vervult is en we zijn dan niet aan het proberen dan wil ik niet meer aan de pil en proberen door middel van voeding en mediteren etc om mijn menstruatie te reguleren.

Een heel boekwerk haha, maar vervelend dat je ongesteld bent geworden. Aan de andere kant als je zolang wacht dan is het ook weer fijn dan kinnen we weer opnieuw beginnen. Ik heb nu ook zoiets van kom maar door met die menstruatie haha

Xxx

8. Layali01

Layali01 Bekend lid

Aug 31, 2017
    729
    645
    93
    Female
    Ja ik ben echt nerveus, als het goed is gaan we met clomid starten. Ze wilden al begin december starten toen we de diagnose kregen maar ik vond het toen best wel hard aankomen, en wilde eerst even alles verwerken. We zijn toen ook 2 weken weggeweest en nu hebben we zoiets van we gaan ervoor.

Je blijft toch wel onzekerheden hebben daarlijk slaat het niet aan, maar goed we moeten er gewoon voor gaan en we zien vanzelf wel hoe het loopt..

Hoe is het met jou?

9. Layali01

Layali01 Bekend lid

Aug 31, 2017
    729
    645
    93
    Female
    @Lisanne1811 ik heb net je topic gelezen over je test met indroogstreepje. Echt apart hoor hij is inderdaad echt duidelijk. Heeft je menstruatie nog doorgezet? Pcos is echt heel irritant maar het is “fijn” dat er hier ook andere vrouwen zijn die hetzelfde meemaken en zo kun je dingen met elkaar delen en van elkaar leren.
    Ik hoop zo erg dat wij snel een mooie dikke positieve test mogen krijgen!

Liefs

Lisanne1811 likes this.
  10. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    @Layali01 ja ik ben echt ongesteld geworden. Ken je de website PCOS diet support? Die vind ik heel fijn en behulpzaam. Verder heb je op YouTube ook veel kanalen van vrouwen met PCOS, ook die natuurlijk zwanger zijn geworden. Ik ben 3 weken begonnen met DCI slikken dus op zich positief dat ik dan nu ongesteld ben geworden, dan lijkt dat ook effect te hebben. Heel veel succes bij de gynaecoloog!

Layali01 likes this.
  11. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Oeps ik zie deze nu pas! Je hebt al superveel aangepast zo te horen! Ik eet ook veganistisch maar dat zou ik ook doen als ik geen PCOS had. Het helpt wel iig. Ik vond het aan het begin heel moeilijk om mijn eetpatroon zo te veranderen maar nu gaat het me redelijk goed af. Wat ook nog kan helpen is de manier van eten bereiden. Gebakken eten is minder goed dan gestoomd of gekookt. En veel vet is ook niet goed (behalve avocado's en noten enzo). En suiker eet ik ook niet meer. Verder probeer ik glutenvrij naar dat vind ik ook nog lastig. Ik heb wel alle pasta vervangen door bijvoorbeeld kikkererwtenpasta. Ik zal even een clubje maken :)

qwerty123 and Layali01 like this.
  12. Layali01

Layali01 Bekend lid

Aug 31, 2017
    729
    645
    93
    Female
    Dank je! Oh DCI heb ik nog niet over gehoord , ik ga mij daar even in verdiepen. In elk geval goed dat je cyclus weer opnieuw is begonnen nu, dan heb je weer een frisse start met nieuwe kansen.

Wat goed dat je veganistisch eet ik heb het ongeveer een maand gedaan en ik voelde me echt lekker. Ik eet nu grotendeels eigenlijk ook veganistisch maar ik denk dat ik 1 x per week wel bijv stukje kip eet of stukje vlees maar hopelijk kan ik dat weer uit Mn dieet halen. Ik heb inderdaad ook heel veel op YouTube gekeken en heeft echt geholpen. Ik eet trouwens 100% glutenvrij omdat ik glutenintolerant ben dus dat is dan ook weer “fijn” haha. En suiker vermijd ik ook echt 90%. Qua bakken en koken kan ik nog wek verbeteringen maken. Frituren doen we nooit eigenlijk.

Hoe en waar kan ik het clubje vinden trouwens?

Cd 82 hier , en nog geen menstruatie te bekennen pfff

13. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Ik
    Knap misschien kan mij dat ook helpen ook al heb ik niet de diagnose PCOS.

Lisanne1811 likes this.
  14. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Ja nu is het zo definitive dat je hulp krijgt. Maar wat zou het mooi zijn als Hier door jullie droom in vervulling kan gaan :). Ik heb momenteel lage rugpijn en gezwolle borsten. Er is in iedergeval iets hormonaals aan de gang. We wachten af....

Layali01 likes this.
  15. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Welkom bij de club zou ik zeggen :) denk je wel dat je PCOS hebt of weet je het niet?

Layali01 likes this.
  16. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Geen idee weet niet hoe je dat Merkt. Heb onregelmatige cyclus. Ook positieve ovulatie test gehad 4 December. Mja zou je nu toch zwanger of ongesteld Moeten zijn . Veel menstruatie pijn/tussen tijds bloeden soms. Geen idee

17. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Je hebt PCOS als je twee van de volgende drie symptomen hebt: onregelmatige cyclus, verhoogde mannelijke hormonen, cystes op je eierstokken.

Ik had toen ik de diagnose kreeg alleen de eerste twee, of ik nu wel cystes heb weet ik niet. Je kunt erachter komen door bloed te laten prikken en ik kreeg ook een echo bij de gynaecoloog.

Layali01 likes this.
  18. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    OK kan ik eens doen. Denk dat ik nog even afwacht.

Lisanne1811 likes this.
  19. Fien01

Fien01 Lid

May 15, 2017
    97
    29
    18
    Female
    Hoi allemaal, ik kom hier even mee kletsen! Sinds april vorig jaar gestopt met de pil. Lange en onregelmatige cyclussen, langste was 84 dagen :eek:
    Zit momenteel op dag 33 van mn cyclus. Heb afgelopen cyclus ovulatietesten gedaan, had vorige week op 10 januari eindelijk een positieve test.
    Dus enorm hopen dat het deze keer raak is geweest. Kan 24 januari testen denk ik.
    Voel me sinds gisteren enorm beroerd, hoofdpijn, zere borsten en duizelig/licht gevoel. Ga natuurlijk van alles in mn hoofd halen, maar zeg steeds tegen mezelf dat het vast een griepje is.
    Wel was mijn temperatuur vanmorgen 37,6 terwijl hij normaal sochtends rond de 36,4 is..
    ga lekker duimen de komende twee weken :)

qwerty123 and Layali01 like this.
  20. Layali01

Layali01 Bekend lid

Aug 31, 2017
    729
    645
    93
    Female
    Welkom @Fien01 we zijn ongeveer tegelijk gestopt met de pil. Wel fijn dat je je ei hebt kunnen vinden en hopelijk heb eind deze maand een mooie positieve test

Share This Page