Hallo dames, Eind april heb ik mijn laatste pil geslikt... Nu dus in rond 4, en eigenlijk is dit de eerste echte ronde dat we ook "gericht geklust" hebben.. We hebben geklust op dag 13 en dag 16 van de cyclus.. Ik gebruik geen ovu-testen, temperatuur niet en voel mijn eisprong ook niet.. Mijn eerste cyclus was 40 dagen (door ontpillen), daarna 29 dagen en toen 34... Ik verwacht/hoop eigenlijk ergens tussen die 29 en 34 uit te komen met een stabiele cyclus.. Als ik uitga van 30 dagen cyclus (wat ik in mijn banner gedaan heb) zou ik maandag mogen testen.. Nu heb ik as zaterdag een vrijgezellenfeest van een goede vriendin.. Ik wil niet het risico nemen om alcohol te drinken als ik eventueel zwanger zou zijn..Maar als ik niet zwanger ben vind ik het leuk voor haar en voor mezelf om een drankje mee te doen.. Denken jullie dat het zin heeft om zaterdagochtend al een test te wagen? Of zou dat echt te vroeg zijn? Of sowieso niet drinken? En wat kan ik het beste als mijn NOD beschouwen? Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen, alvast dank voor jullie hulp en reacties...
He Liza Als maandag je NOD is dan kun je zondag wel een testje wagen. Maar omdat je niet precies weet wanneer je ei is en niet een hele stabiele cyclus hebt, kan het ook zijn dat je NOD op een ander dag is en je misschien te vroeg bent. Dus ookal is de test dan negatief, er kan dan nog van alles mogelijk zijn! Ik zou gewoon lekker mee genieten bij een nega test. Als je de eerste 2 weken nog wat alcohol drinkt is dat geloof ik nog geen ramp, omdat je dan nog geen bloedband met je kindje hebt. Gewoon een beetje opletten dus..
Wat flora zegt. De eerste weken is er nog geen bloedband met het vruchtje dus kan een glas alcohol geen kwaad. Je zou kunnen testen zaterdagochtend maar de kans dat je te vroeg bent is zeker aanwezig.
Er is inderdaad nog geen bloedband dus volgens mij kan et niet zoveel kwaad als je zwanger blijkt te zijn. Ik heb voor mijn NOD ibuprofen en imodium geslikt omdat ik ziek was. Stom natuurlijk, maarja ik heb het aan de verloskundige gevraagd en die zei dat het niet kwaad kon omdat er nog geen bloedband was. Dus dan lijkt me dat een glas alcohol ook niet zoveel kwaad kan.
Hoi hoi Liza28 Je kunt altijd een vroege test doen volgens mij verkopen ze die bij etos of anders de k2v5. (Bij mijn dochter teste ik ook tevroeg maar heel duidelijk maar dat was de eigenmerk van DA) Kom je nog weer gezellig meekletsen op April 2012 gestopt met de pil..? Ik ga voor je duimen!!
Lekker van dat drankje genieten hoor! Dat kan geen kwaad... Ik zou niet teveel drinken, gewoon als gezonde basis, maar een glaasjes of 2/3 die avond kan prima. Ik hoop dat je al een positieve test in handen mag krijgen zaterdag! Maar hij kan negatief uitwijzen terwijl je toch ook wel zwanger kan zijn. Ik testte 4 dagen voor NOD negatief, maar 3 dagen voor NOD positief. Je zou van die twee keer 'gericht' klussen prima zwanger kunnen zijn. Wij hadden ons, toen we gericht gingen klussen, voorgenomen om het om de dag te doen tussen dag 10 en 20. Maar dat ging 'm niet worden... het schoot er bij in . Dus uiteindelijk op dag 10 en 14 geklust, waarvan ik op de 14e dag mijn eisprong dacht gevoeld te hebben. Ik was die ronde dus zwanger, maar of het van de zaadjes van de 10e of 14e dag is weet ik niet . Ik duim voor je!
Dank voor jullie reacties... Over de alcohol hoef ik me dus nog geen zorgen te maken... Twijfel nog wel of ik nu zaterdag al zal testen maar denk dat het slimmer is om te wachten.. Al heb ik wel Kruidvat 2v5 in huis.. Dus verleidelijk is het wel @Djennes Ik kom daar zeker weer eens kletsen.. Heb het de afgelopen 2 maanden een beetje los gelaten.. Vakantie en ook niet gericht geklust en bezig geweest.. Afgelopen maand dus weer wel en kan het nu dus ook weer totaal NIET loslaten.. Continu op zoek naar symptomen en zooooooo hopen dat het raak is.. Dag en nacht.. Word een beetje gek van mezelf...