Extreem last van brandend maagzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Star87, 21 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    En hoe lang mag je eigenlijk rennies of omeprazol slikken? Zit pas op de 17wkn dus moet nog even :eek:

2. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Rennies volgens mij de hele zwangerschap, omeprazol weet ik niet maar dat kunje navragen bij de apotheek. Omeprazol heb ik idd zonder recept gekregen. En het werkt echt super! Slik om de dag een capsule en ik heb geen brandend maagzuur meer gehad! Zo fijn!!

vlinderCN vindt dit leuk.
  3. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik slik al héél lang omeprazol, al ver voor de zwangerschap. Ook wegens brandend maagzuur en werkt super! Wel via de huisarts trouwens.
    Omeprazol kan geen kwaad, maar het 'zusje' Pantoprazol geven ze liever niet omdat daar nog te weinig onderzoek naar is gedaan in de zwangerschap.

vlinderCN vindt dit leuk.
  4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Zijn rennies wel te prefereren boven omeprazol? Want in principe werken rennies nog wel redelijk, 2 per dag nu.
    Ik had wel iets gelezen van kans op nierstenen bij rennie gebruik?

5. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Bij mij werkte rennies gewoonweg niet, antagel ook niet meer dus vandaar ben ik overgestapt op omeprazol.
    Ik heb hier een link voor je gevonden die het verschil aangeeft tussen rennies en omeprazol. Misschien dat je vanuit die informatie kunt kijken wat je fijn vind.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/173415-verschil-tussen-omeprazol-en-rennie-bij-brandend-maagzuur.html

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Oke dank je wel! Ik ga toch ook binnenkort maar even aan HA vragen voor zekerheid.. ook geen zin in nierstenen, maar bijwerkingen van omeprazol klinken ook niet tof.

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    HA geeft aan beter rennies als die nog helpen en omeprazol pas op laatst vd zwangerschap als t echt niet meer gaat. Zal toch wat minder onschuldig zijn dan rennie..

8. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hier eerst rennies en toen antagel.
    Het hielp gewoon niet voldoende, of maar een uurtje en dan was t weer terug.
    Werd er snachts meerdere keren wakker van dus ik ben bezweken en heb omeprazol 10mg gehaald bij kruidvat. Neem er nu 1 per dag en gek genoeg helpt dit enorm goed ook is het maar een lage dosering!

9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Ja ik stap ook over hoor als rennie niet meer werkt. Vanaf wanneer had jij het?
    En 34wkn al..woepwoep!

10. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja 34 weken!! Van bedrust af, heerlijk! Lekker nestelen nu en alles voorbereiden. Gaat met jou ook alles goed??

Ik had al vroeg maagzuur zelfs in 1e trimester. Maar werd pas erger sinds een week of 20 en sinds 24 weken antagel maar dat is niet voldoende voor mij.
    Kruidvat heeft van eigen merk 10 mg capsules dat vond ik wel fijn zo'n lage dosering. Gisteren was ik m vergeten te nemen maar toch geen maagzuur gehad snachts. Dus net of het helpt de cirkel even te doorbreken.

11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Oh ja ook al vroeg dus bleh... ik dacht dat je die omeprazol ook niet elke dag hoeft te nemen maar goed voorlopig probeer ik het nog zo.
    Redelijk hier, nog steeds niet helemaal lekker (misselijk en knettermoe) en spannend ook nog steeds, voelde paar dgn niks (hoeft nu nog niet maar toch)... over 2wkn de 20wkn

12. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Oh nog steeds vollop in de kwaaltjes dus. Toch te hopen dat die binnenkort gaan afnemen. Ohhh die vermoeidheid ook, echt intens hè. Dat je gewoon smorgens moe opstaat en je nergens energie voor kan opbrengen.

Ohja heel eng als je dan weer enkele dagen niets voelt... Als baby dan weer anders gaat liggen ofzo. Zit je placenta voor? Dan kruipen ze daar nog wel eens achter ook. Mijn baby wel. Voelde eerst al heel vroeg wat dacht ik, toen weken niks en pas met n week of 20 duidelijk. En pas vanaf 26 dagelijks. Brrrr haha.
    Hopelijk heb je n goeie 20w echo.

13. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Ja ook voorkant dus daar houd ik me ook maar aan vast. Dank je wel en jij geniet van je "vrijheid" ;)

Kangerootje vindt dit leuk.
  14. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Ik ben nu ook over op omeprazol 10mg pd en kan ineens weer redelijk eten en ook minder misselijk! Zal over paar wkn wel over moeten op 20mg pd maar probeer het zo lang mogelijk met 10...
    Best een duur spul trouwens nog van kv huismerk, euro per dag voor de 20. Is apotheek nog duurder?

Deel Deze Pagina