Fotoshoot

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Hoi allemaal,

2 weken geleden hebben wij een fotoshoot gedaan met onze dochter.
    Nu hebben we de foto's gezien en als we ze digitaal willen betalen we 75 euro. We moeten wel, anders was de shoot voor niks geweest natuurlijk.
    Al met al een dure grap, maar heb je er wel voor over!

Alleen... Ik vind de foto's niet mooi! Ons meisje was nog wat ziejig en op elke foto staat ze stomverbaast te kijken. Wel grappig, maar niet voor alle foto's.

Had me er zo op verheugd maar ben nu.wel teleurgesteld.
    Meer mensen die dit hebben gehad & is het denken jullie mogelijk om overnieuw te doen? Vind t anders sonde van het geld :(

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik had laatst ook een shoot van onze zoon waar sommige foto's tegen vielen. Ik kon de foto's nemen die wij wel leuk vonden met korting of een nieuwe shoot. Heb voor t laatste gekozen..

Ik zal het aan de fotograag voorleggen. Succes..

3. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik snap het niet helemaal, je schrijft dat je de foto's hebt gezien en daarna betaalt te hebben.
    Dan had je toen toch ook al kunnen zien dat je ze niet mooi vond en dan beslissen om ze niet te betalen toch... of mis ik iets.

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als je niet tevreden bent, moet je zeker overleggen met de fotograaf of het over kan, ja. Ik zou niet weten waarom je er geld aan uit zou geven aan iets waar je niet blij mee bent...

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ne we moeten nog betalen;) Maar als we dat niet doen, hebben we 0 foto's dus ook geen lelijke:p En dan hebben we dus een shoot betaald en er niks voor gekregen. (Nu ook niet, vind ze lelijk en hbben ze nog niet gekocht). Maar vind t zonde om niks te kopen, want dan was de shoot voor niks, maar 75euro voor lelijke fotos vind ik ook geen leuk idee:)

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Als je al betaald hebt is er weinig aan te doen..voor het zelfde geld heb je de foto's al afgedrukt of gekopieerd. (In zijn ogen)

Zo niet..dan zou ik het zeker overleggen en zeggen dat je alleen de leukste foto's wil.

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ga morgen gelijk mailen.. Kan het niet dan bestel iker los wel eenpaar als dat kan! Zoek ik de meest fatsoenlijke uit:D

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Janee stiekem via I-net afdrukken oid kan niet. Dan kun je die 75 alsnog betalen. Plus haar logo staat groot door je gezicht, niet erg mooi:p

9. Coortje

Coortje Niet meer actief

je betaalt voor de shoot en dan ook nog per foto??

Ik heb gelukkig een goede fotograaf waar je 1 bedrag betaalt en dan zit alles er bij in!! En ben altijd tevreden...

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Jaa wist ik ook niet. Was een verjaardagskado. Maar mail dr morgen gelijk even, want wil wel een beetje tevreden kunnen zijn natuurlijk!

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar zoiets bespreek je toch vooraf?! Wij hebben 3 jaar terug een fotoshoot gedaan. Bij de een betaalde je voor de shoot en foto's los. De ander een compleet pakket met dvd. Ik vind 75 euro voor een dvd met alle foto's niet zo gek. Het is een vak apart kindjes goed op de foto te krijgen jammer dat het niet goed gelukt is. Ik weet alleen niet of je daar achteraf nog wat aan kan doen maar als je niet tevreden bent zou ik de foto's niet nemen.

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Tsja, ik weet niet wat er allemaal geregeld was omdat het een kado was:D Vind het wel prijzig hoor, alles samen is dan ruim 150 euro als ik ze nabestel. En voor minder mooie fotos vind ik dat niet echt het geld waard. Jammer wel, want nu is mn kadootje niet gelukt zoals de bedoeling was hihi. Maargoed, like I said; ga morgen ff mailen. :) En anders maar overleggen met vriendlief over wat hij ermee aan wil:D Iig bedankt voor t reageren allemaal!

Ik kom er.nog op terug:D

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Ben je toevallig bij Tineke geweest??

14. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Of ze betaald 75 voor alle foto's

Of ze koopt er een paar los..
    Of lees ik nu verkeerd?

Kinderen zijn altijd moeilijk te schieten... Er zullen altijd een paar foto's tussen zitten waar van je zelf denkt hmmmzzz...
    Normaal is max 15 bewerkte foto's normaal om te krijgen.

15. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik vind 150,- een boel geld hoor voor wat foto's!
    ook al is het niet makkelijk kindjes op de foto te krijgen
    wij doen elk jaar een shoot voor ons meisje, heb er nu 2 gedaan en betaalde 50,- per keer. dat is inclusief dvd
    deze meid doet het wel voor de hobby maar dat zie je niet aan de foto's!
    en dan krijg je ong 20 bewerkte foto's

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Als je professioneel fotograaf ben is zo'n bedrag gewoon standaard. Er gaat best wat tijd in zitten om de foto's met hoge kwaliteit af te leveren, en de apparatuur is ook echt niet gratis.En de fotograaf moet ook nog iets eraan over houden om van te leven, en moet nog genoeg afdragen aan belastingen e.d. Dus nee dit is een normaal bedrag mits die fotograaf kwaliteit levert..
    ;)

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Persoonlijk vind ik het ook niet echt duur...kinderfotografie is heel moeilijk!en er komen veel kosten bij kijken...

18. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Ik had een fotoshoot bij de V&D gehad met Roy vorig jaar.. En toen moesten we als we de foto's digitaal wilden EERST de hele collectie kopen a 250e ! En dan nog eens 50e voor de digitale versie! Echt te gek voor woorden.. Heb uiteindelijk maar 4foto's gekocht, en was daarvoor al 110e kwijt.. Belachelijk gewoon..

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Blond, dat is toch logisch?
    Een fotograaf moet er van leven, en als de klant dus foto's digitaal wil kan de fotograaf wel fluiten naar de nabestellingen. Dus nee zo gek is het niet. Maar ja vraagt toch van te voren hoeveel alles kost? Dan kan je ook besluiten om het niet te doen haha

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    duur of niet dat is ieder zijn/haar keus.

Ik zou dus niet betalen voor lelijke foto's.
    Daar doe je dan nooit meer iets mee en dan is het ook nog zonde van het geld voor de afdruk.
    Samen een afspraak maken om het over te doen zou kunnen maar dit is ze niet verplicht denk ik zo.

Deel Deze Pagina