Weet iemand op het forum of je ook nog met ZwangerFit kunt starten als je al voorbij de 20wk bent? Het staat niet op de site van de sportschool in mijn dorp vanaf wanneer je nog kunt starten, alleen dat het vanaf 16wk kan. Mijn vlk zei met 16wk dat ik moest opschieten met opgeven voor cursus, ongeacht welke, maar mijn nicht zei dat de meeste cursussen en trainingen pas rond de 26wk starten. Reden dat ik het nu pas wil gaan doen is dat ik eerst wekelijks met een zwangere vriendin ging zwemmen, zij is 24wk en ze vindt het fysiek te zwaar worden nu. Ik was voorheen een vrij fanatiek sporter en doe sinds we gestopt zijn met zwemmen (alleen vind ik er niets aan) nu niet meer dan af en toe een klein stukje fietsen of naar de supermarkt lopen. Ik heb de sportschool een mail gestuurd maar heb er nog geen antwoord op ivm kerstvakantie/sluiting, ben benieuwd of iemand ervaringen heeft.
Ja hoor, kan prima! Je moet alleen oppassen met bijv buikspieroefeningen. Rechte buikspieren mag je nu niet meer trainen. Tegen mij is gezegd dat je tot de zesde maand nog je conditie kunt gaan opbouwen, daarna moet je gewoon je conditie op peil gaan houden, dus dan basisdingen doen en niet heel gek gaan doen
kan nog prima hoor. ik ben met 27 weken gestart. nu tussen kerst en oud en nieuw even pauze gehad. volgende week gaan we weer verder. het is bij ons 10x vooraf.. maar weet dus niet of ik dat ga redden. verder houden ze er goed rekening mee hoor, als het niet meer gaat, dan doe je gewoon rustig aan. wat betreft de buikspieren, die worden juist niet getraind innd. alleen de onderste buikspieren. niet de platte buikspieren
Kan indd makkelijk hoor! Je loopt dan misschien alleen iets voor qua zwangerschap op de rest van de groep...
Hier kan je beginnen vanaf 12 weken. Het zijn doorlopende groepen dus alle zwangerschapsduren en ontzwangerende samen.
Hoi, Ik heb vandaag de sportschool gebeld, ik kan a.s. woensdag al instromen. Het was helemaal geen probleem om "nu pas" te starten zeggen ze. Ik ben blij dat ik weer wat beweging ga krijgen!