ben op 18-01-2013 uitgerekend dus het wordt een winterbaby... ik vroeg me af, als ik straks uit het ziekenhuis kom me de kleine en ze gaat in de maxicosi met voetenzak, moet ze dan ook nog een jasje of gevoerd vestje aan? want anders moet ik die nog aan gaan schaffen namelijk...
Ligt er denk ik aan hoe koud het werkelijk is. Is het een zachte winter en het is rond de 8, 9 graden, lijkt me een rompertje met lange mouwen en een vestje en lekker ingepakt in een dekentje wel genoeg, maar ligt het rond het vriespunt of vriest het, dan zou ik wel een extra laagje aantrekken. Sowieso lijkt me met een winterbaby een gevoerd vestje geen gek idee. En eind januari, dan kom je de winter (gemiddeld genomen) ook wel door met een jasje/vestje mt 56 Wij (met ons februari kindje) zorgen wel dat we iig 1 echt warm bovenstukje hebben, zodat ons kleintje straks niet in de kou hoeft te bibberen.... Maar ik heb nog geen kinderen, dus misschien zijn er al moeders met ervaring die hier anders over denken.
Wij hebben onze kleine meid 3 jaar geleden wel een jasje aangetrokken in combinatie met een voetenszak toen wij begin november naar huis mochten. Was ook het advies van verpleging van het ziekenhuis om toch een jasje aan te trekken.
Wij zijn bijna even ver, ja,ik heb wel verschillende dikke (borg) vestjes liggen. Echte jasjes zijn voor die mini's niet zo handig.
Spannende tijd! Hier is mijn eerste zoon geboren op 26 januari. Ondanks dat hij in de maxi cosi werd vervoerd moest hij een jasje aan. Wij hadden een dik jasje bij de prenatal gekocht (rib uit ons lijf) maat 56. (ik mocht hem niet meenemen uit het ziekenhuis als hij geen jasje aan zou hebben, + een mutsje en voetenzak) Dus ik zou zeer zeker een jasje aanschaffen. Als je geen peperduur jasje wilt kopen is zeeman een optie, heeft hele leuke betaalbare jasjes. Zoon 2 is geboren op 29 maart ook hij heeft het jasje nog een tijdje aangehad. Nu staat dochterlief op de planning voor 14 februari. Hier gaat het jasje weer de tas in voor het ziekenhuis (ik hoop op een thuisbevalling) Overigens krijgt zij het jasje aan die mijn zoons van dan 8 en 6 jaar ook gedragen hebben. Succes met je keuze en met je zwangerschap natuurlijk.
@tulip, ik heb idd ook een winterjasje maat 56 liggen maar dat is zo stug! miscchien moet ik dan toch maar op zoek naar een borgvestje ofzo! ik heb nl wel gewoon dunne vestjes maar geen gevoerde...
Hier bij beide jongens geen problemen gehad met het aan en uit trekken van de jas. (toch ook wel een hele dikke) Maar nu weet ik niet of dat komt omdat mijn zoons best groot waren (54 cm en 8 ponders) ???
ik heb geen idee, mn dochtertje woog 3410 en 50 cm bij 2 weken zwschap dus ook niet heel klein, maar vond het altijd net zon michelin poppetje met die jas aan hihi en deze meid wordt weer op hetzelfde gewicht geschat dus dan is maatje 56 toch echt te groot....
Onze zoon, 22 juni geboren met 25 graden buiten. moest van verpleging ook echt een jasje/dik vestje aan hoor, + mutsje en een dekentje over de benen. Had geen voetenzak in maxicosi. Dus zal het zeker doen!!! Mijn tweede.zoon komt ook rond begin januari, maar heb echt romper lange mouwen, pakje, sokje, slofjes, mutsje, dik vest en voetenzak ik maxicosi. De eerate paar dagen kan die baby moeilijk temperatuur vast houden. vaak naar nekele dagen is dat al stukken beter hoor!!
Nee hoor, ook bij kleine kindjes helemaal geen problemen gehad met het aan en uit trekken van de jas (47 cm / 2540 gr en 50 cm / 2890 gr). Ik heb zulk soort jasjes gebruikt: http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Babys//Babykleding/Jacks/90021/1 Mijn jongens kwamen in november en december. Nummer drie verwacht ik ook tussen nu en december en zal dan ook weer deze jasjes gebruiken
Wij hebben dit vest. Het is gevoerd en heeft gladde stof aan de binnenkant van de mouwen dus hopelijk trekt dat wat makkelijker aan. Wij hebben straks ook een voetenzak in de mc en een dekentje bij ons. Verder een mutsje. Bij haar eerste pakje hebben we ook nog een vestje zonder capuchon, we zien dan in het ziekenhuis wel of die ook nog nodig zal zijn, maar dan hebben we het in elk geval bij ons. Dit vestje was overigens niet duur, hebben wel een maat 62 genomen want het valt hetzelfde als haar kleertjes in maat 56 en het is wel de bedoeling dat het nog over de kleertjes heen past.
Matonneke, prenatal rib uit je lijf, was het een merk vestje ofzo?? Ik heb een superleuke van prenatal zelf voor 13,00. Vond het erg goedkoop juist.
Welke maat raden jullie aan? Ik weet niet wat het geschatte gewicht met de geboorte is.. met de 30 weken echo was het gewicht ong 1550 gram..
Jasjes vond ik ondingen voor zulke jonge babies (ik geloof dat het eerste jasje bij ons maat 80 (!) was) maar een lekker vestje is wel handig.
Ons kindje wordt de 19e januari verwacht. Ik heb geen 'jasjes', wel gevoerde vesten ( 2 ). Ik heb veel shirtjes met lange mouwen, maillotjes en gevoerde broekjes. Als we uit het ziekenhuis komen ben ik van plan de kleine een maillotje aan te doen met daarover een joggingbroekje, een romper met korte mouwen, een shirt met lange mouwen en een vestje. Daaromheen weer een wikkeldeken. Dat moet meer dan genoeg zijn... zeker voor dat stukje van ziekenhuis naar huis. Thuis laten we de boel lekker opwarmen door de oma's en de kraamzorg.
Wij hebben nog geen voetenzak in de Maxicosi. We dachten dat op te lossen met een goede wikkeldeken. Zou de lodger wrapper motion warm genoeg zijn in de winter? Of toch maar een voetenzak kopen? Hier ook een februari-meisje...
Mijn dochter is van december en had wel een winterjas toen ze het ziekenhuis mocht verlaten. Maar ja ze was dan ook met 33 weken geboren en mocht met 36 weken en krap aan 2 kg mee naar huis. Van de kinderarts heb ik begrepen dat kindjes zeker de erste maanden aangekleed moeten worden als jijzelf PLUS een extra laag.