Deze week is het feest, nog net niet als tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap, maar wel dagelijks een deel van de dag beroerd. Ik slaap slecht, vaak gebroken nachten doordat ik lang wakker lig en uiteindelijk na een paar uur maar opsta. Om vervolgens moe te worden en weer in slaap te vallen. Op zich fijn voor dat moment, maar ik voel me niet veel fitter als ik daarna wakker word. Gelukkig heb ik nu een weekje vakantie, maar het wordt leuk als ik volgende week als weer aan het werk ga... Begin ook weer last te krijgen van mijn maag. Niet echt maagzuur, maar het voelt niet lekker. Een vol gevoel, zeker i.c.m. mijn darmen die zichzelf vol lijken te proppen maar er in verhouding weinig uit gooien (wel iedere dag, maar goed...ik voel dat ik nog niet 'leeg' ben) Ik word er een beetje misselijk van. Gisteren de hele dag hoofdpijn gehad en nu lijkt dat even mee te vallen, maar ook dat voelt niet helemaal 100%. Alles bij elkaar word ik er vooral moe en lusteloos van en bestaan mijn dagen uit veel 'hangen' op bank, bed e.d. Waar ik me ook niet fitter van ga voelen natuurlijk... Herkent iemand dit? Zijn het de klassieke kwaaltjes die horen bij deze fase van de zwangerschap? Of moet ik in een andere richting denken? Iemand heeft me aangeraden om Floradix te halen tegen het futloze gevoel, maar ik durf daar niet zo goed mee te beginnen als ik niet zeker weet of het ijzergebrek is (ik gebruik ook dagelijks multi vitaminen). Of kan dat niet zoveel kwaad als ik de dosis beperkt hou? En tenslotte: iemand tips? Die zijn namelijk héél welkom
Futloze gevoel herken ik wel. En helaas zit ik alweer een paar weken overvol, maar dat komt ook doordat mijn maag zich niet goed ontledigd (had ik vorige zwangerschap ook) Eventueel kun je via de VK je Hb en ijzer laten controleren. Pas wel op met ijzertabletten en soms Floradix, dat kan namelijk juist wat verstopping geven. Behalve toegeven aan extra behoefte aan rust, gevarieerd eten veel vezels eten (pruimen?) en tussendoor wel wat blijven bewegen, hier helaas niet veel nieuwe tips. Sterkte!
Hey, Hier ook een dikke week erg depri gevoeld, ook alleen maar op de bank hangen lekker niks doen...en bijna de hele dag slapen. Is nu gelukkig weer over, alleen het slapen doe ik nog elke middag, anders red ik het niet. Je lichaam vraagt erg veel energie momenteel. Hier ook de hb-gehalte gecontroleerd, was prima. Qua verstopping, ook mega last van gehad. Ik kreeg de tip: Eetlepel olijfolie innemen, smaakt misschien ff vies, maar hier helpt het zkr....OOk niet teveel gebruiken natuurlijk. Maar af en toe mag het. Ook de Vk gaf aan, dat het niet erg is, zit ook olie in verschillende etenswaren. Suc6 en blijf niet in je eigen zitten, maar zoek wat op... Werk hier vanaf nu maar halve dgn, en ter verveling heb ik mijzelf aangenomen, om ieder middag even buiten te wandelen ( hebben ook een hond)...en ben begonnen met stofbewerking, snoezeldoekjes etc maken....zo kom je de dag toch een beetje door.