extreem moe met 33 weken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door cupcakes, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Dag dames!

Ik vroeg me af waardoor het kan komen dat ik de laatste dagen extreem moe ben.

Ik slaap 's nachts redelijk goed ga meestal rond half 11 naar bed. Moet er wel 1 à 2x per nacht uit om te plassen. Maar heb van de week maandag en woensdag ook 's middags geslapen en dan minstens 3 uur.

Mn ijzer was laatst wel redelijk laag, maar niet extreem laag. En ik heb deze week ook juist goed opgelet met eten dat ik ijzerrijk voedsel at..

Maar voel me tot nu toe echt uitgeput. Zit op mn werk maar er komt weinig nuttigs uit mn handen. (gelukkig nog maar 1 weekje werken)

2. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Dta gevoel heb ik ook hoor, ben op mijn werk meer aanwezig geloof ik!

Is je iijzer misschien van heel hoog naar laag gegaan maar nog binnen de grenzen! Daar kan je je ook moe door voelen!

3. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    Heel herkenbaar!
    Ook ik had hier veel last van, heb de laatste 2 weken voor m´n verlof dan ook halve dagen gewerkt, zodat ik ´s middags kon slapen. Meestal sliep ik dan ook de hele middag en ´s nachts ook nog de hele nacht.
    Bij mij was mijn ijzergehalte laag, maar niet extreem laag (heb wel tabletten gekregen van de gyn).
    Sinds ik met verlof ben gaat t stukken beter, dan moet er opeens niet zoveel meer en kun je er makkelijker aan toegeven wanneer je moe bent door even te gaan zitten of slapen. Nog even volhouden!
    Langzamerhand begin ik nu ook steeds eerder moe te worden, maar dan komt denk ik omdat ik nu 38 weken zwanger ben en ondertussen heel wat extra mee te zeulen heb!
    groeten
    marieke

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    bedankt voor jullie reacties..

als ik het zo lees is het dus wel vrij normaal om zo moe te zijn. Ik ben blij dat ik van de week heb geregeld dat ik toch een week eerder met verlof ga (ik zou 5 weken van tevoren gaan en ga nu toch 6 weken). Nu hoef ik alleen nog t/m donderdag te werken. Ben vandaag al om 3 uur naar huis gegaan ipv 5 uur. Maar ik trok het echt niet meer.

Nog ff uitzitten dus..

Zou het kunnen dat mn ijzer nog lager is geworden? Of is die kans klein?
    Anders zou de vk dat misschien volgende keer nog een keer kunnen testen.

5. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Volgens mij kan je aan je verloskundige vragen of ze even je hb prikt en anders vraag je het aaan je ha.

Ik weet niet of je ijzer blijft zakken.

Inmiddels ben je met verlof of nog niet.... Heerlijk
    Ik kan trouwens ook niet wachten, ik moet nog 8 dagen werken, ben 14 juni klaar!

Kijk er echt naar uit!

6. gerianne

gerianne Niet meer actief

als je iets van ijzer wilt slikken moet je floradix nemen
    heb ik ook bevalt uitstekend
    en kan absoluut geen kwaad

7. Op hoeveel stond jullie hb?

8. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    ik ben ook erg moe, en mijn hb is goed. Op mijn werk ben ik ook voor mijn gevoel alleen maar aanwezig ipv dat er werk uit mijn handen komt. Terwijl er voor mijn verlof nog zoveel geregeld moet worden. (overdragen)
    ik moet nu nog 5 dagen dus hoop dat ik het vol hou.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn hb was 3 weken geleden 5.9. Volgens de verloskundige ging dat nog wel, maar ik moest wel even opletten dat ik genoeg ijzer binnen krijg, anders daalt het verder. Ik was ook erg moe de laatste 2 weken, bijna elke dag 's middags geslapen als het kon of anders eerder naar bed.

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik ben al vanaf het begin doodmoe. Zo erg dat ik echt elke middag als een klein kind naar bed moet.
    Mijn ijzer is prima.
    Laat je schildklier eens controleren anders. Heb ik ook moeten doen. Maar misschien heb ik dat alleen moeten doen omdat mijn moeheid er al vanaf t begin is geweest en nooit over is gegaan? Geen idee.

11. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Zelfde klachten alleen wat minder langer zwanger als jullie... bij 10 weken zwangerschap een bh van 7.2

afgelopen maandag weer bloed gedrukt, nu een hb van 6.9...

iets onder het gemiddelde maar niet shokerend genoeg om staal pillen te gaan nemen..

vooral veel Roosvicee ferro drinken en appelstroop op brood..Dat zou goed moeten helpen ....

Ben benieuwd :)

Deel Deze Pagina