rugpijn

Discussion in 'Gezondheid' started by Juni, Jun 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juni

Juni Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,562
    140
    63
    Ik ben nu ongeveer 9,5 weken in mijn tweede zwangerschap (de eerste was een missed abortion met curettage bij 9 weken). Ik heb de laatste dagen erge pijnscheuten in mijn lage onderrug (links van het stuitbeen). Dit als ik bijvoorbeeld een stukje wandel, of als ik in de zetel zit en me beweeg, of als ik vooroverbuig. Kan dit al wijzen op bekkenpijn (zo vroeg in de zwangerschap)? Iemand ervaring hiermee, en eventueel tips?

groetjes
    juni

2. Djaminah

Djaminah Actief lid

May 23, 2007
    276
    1
    18
    Ik heb ook pijn links in de onderrug, maar geen idee hoe het komt :( soms lijkt het ook van voor (dus de buik) naar achter te trekken. Ik dacht eigenlijk dat het bandenpijn was, maar dat heb je natuurlijk niet in je rug...

3. Niet meer actief

hier nog 1tje die vanaf vandaag soort steken heeft in onderrug en meestal links....
    Vanochtend had ik het in mn buik en dat kan dan idd bandenpijn zijn maar het lijkt mij ook dat je dat niet in je rug voelt....
    Jullie zitten ook in begin van zwangerschap zie ik, dus zou het er dan gewoon bij horen?

4. Djaminah

Djaminah Actief lid

May 23, 2007
    276
    1
    18
    Volgens de VK hoefde ik me geen zorgen te maken, je baarmoeder is aan het groeien en verdrukt ook je andere organen. En bij mij is het ook zo dat de baarmoeder vrij hoog zit. Sinds vandaag is het alweer wat minder pijnlijk trouwens!

5. YvonneM

YvonneM Lid

May 27, 2007
    55
    0
    0
    Ik weet niet of het een oefening is die voor jullie ook werkt, maar wij hebben hem deze week op cursus geleerd en voor lage rugpijn helpt het bij mij (!) in elk geval prima. Zal proberen het uit te leggen.

Ga op je rug liggen en zet je voeten een cm of 40/50 uit elkaar (dus knieen omhoog net als bij de verloskundige maar dan niet de knieen bij elkaar maar gewoon in 1 lijn met je voet) zodat je partner op zijn knieen tussen je benen kan gaan zitten.
    Vervolgens wiebelt je partner zijn handen (met de handpalmen naar boven) onder je billen door tot hij met zijn polsen onder je billen zit. Jij ademt duidelijk diep in en vervolgens weer uit. Wanneer jij uitademt trekt hij vervolgens heel simpel langzaam zijn handen via je billen weer onder je vandaan. Gewoon met vlakke handen op jouw ademhaling. Het moet zo gaan dat wanneer jij volledig hebt uitgeblazen hij zijn handen onder je weg heeft.

Op deze manier krijg je je rug even helemaal vlak (wat je nooit alleen zal lukken anders) en kan alles even ontspannen. Ook is het voor de partners heel fijn, want het is maar een kleine moeite van een paar secondes waar veel vrouwen toch vaak wat aan hebben.

Succes en laat het even weten of het wat verlichting heeft gegeven.
    (of dat mijn uitleg niet duidelijk is, haha!)

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    hoi ik heb er ook last en en mijn vk kwam met deze oefeningen:

op een wat hardere ondergrond gaan liggen met je benen op een stoel, zodat ze in een hoek van 90 graden liggen, dan is je onderrug helemaal vlak en kun je ontspannen.

op je rug liggen en (voor zover dat nog gaat met buik) je knieen optrekken naar je buik.

en op je rug liggen en je benen optrekken(hakken bij je billen) en dat met 2 benen tegelijk naar links en naar rechts bewegen.

let wel op dat je je schouders plat houdt en niet optrekt.

misschien heb je er wat aan, ik ga het in ieder geval proberen :D

groetjes Lonneke

7. belga

belga Lid

May 16, 2007
    41
    0
    0
    verpleegkundige/planner
    Landgraaf
    hoi, ik heb vanaf dag een lage rugpijn.

Share This Page