misselijk in de avond ipv 's ochtends

Discussie in 'Gezondheid' gestart door elsa, 19 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi,

Ik lees hier veel over ochtendmisselijkheid maar minder over avondmisselijkheid. Daar heb ik enorm veel last van.

Ben heel de dag misselijk en licht in mijn hoofd,maar 's avonds, vlak na het werk en voor het eten wordt het echt te erg. Mijn maag rommelt volop, maar ben zo misselijk dat ik niet aan avondeten moet denken. Mijn wederhelft kookt omdat ik de geur van eten echt niet kan verdragen en dan probeer ik maar met frisse tegenzin zoveel mogelijk te eten. daarna zakt het wel weer wat, maar daarna begint het weer. Overdag gaat het beter, zeker omdat ik echt fan ben van een lekkere boterham, maar de avond is echt niet prettig. Ik heb ook het idee dat ik zo niet voldoende voedingsstoffen binnen krijg.

Herkent iemand dit en nog beter, heeft er iemand goede tips? of een site waar ik eea kan opzoeken?

Alvast bedankt, hopelijk gaat het snel wat beter.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat irritant zeg! Mn schoonzusje heeft dit ook gehad, dit begon na 16.00. Hier heeft ze last van gehad tot zeker 20 weken :( . Tip: t enige wat ik kan bedenken is ook 2x per week avondeten tussen de middag gaan eten?

3. lkm

lkm Actief lid

3 apr 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    heb hier dus ook last van zodra het een uur of 3 wordt en ik denk wat zal ik vanavond nu weer eten dan wordt de misselijkheid steeds erger vooral aardappels en groenten ,maar ook vlees daar krijg ik weinig van naar binnen dwing mezelf toch
    brood en beleg gaat daarintegen helemaal goed :rolleyes:

4. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Weet helemaal wat je bedoelt! heb ik precies hetzelfde, wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben.

Hopelijk heeft iemand, die het zelf heeft meegemaakt, een wondertip!

Bedankt alvast voor deze reacties.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb het ook gehad. Er zijn helaas geen wondertips voor... zorgen dat je wel voldoende eet en drinkt. Als je echt je avondeten niet kunt verdragen, neem dan ipv vlees/aardappelen etc. een salade ofzo, dat is wat lichter op de maag en zo krijg je toch wat binnen. Over je kindje hoef je je geen zorgen te maken, die neemt echt wel wat hij/zij nodig heeft.

Succes!

6. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik heb het ook heel erg gehad.
    Bij mij hielp het om kleine beetjes te eten.
    Warme prak had ik helemaal geen behoefte aan.
    Ik leefde op crackers, liga's, sultana's en brinta.
    Met 12 weken was ik er gelukkig vanaf, en kon ik alles weer eten.

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Heb er ook zoveel last van gehad. Hele dag door misselijk met het hoogtepunt in de avond, ik moest dan echt plat liggen.

Als ik al at dan was het liggend, en meestal iets lichts als brinta, vla, crackertje etc. Wanneer het overdag lukte nam ik een warme maaltijd..

Wat ik ook duidelijk heb gemerkt is dat de misselijkheid nog heviger was na een drukke dag, zorg er dus ook voor dat je voldoende rust krijgt..

Na 14/15 weken werd het minder

8. lkm

lkm Actief lid

3 apr 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    hoor van vele dag het na de 12de week minder moet gaan worden dus we houden hoop ;)

9. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Dankjewel voor al jullie reacties! Het is dus helemaal niet zo heel erg als je je warm eten niet kunt verdragen. Ik denk steeds maar "ik moet eten, want anders is het niet goed voor het kindje", gelukkig gaat het tot een uurtje of 4 wel redelijk als ik om de 2 uur iets eet.

Nou dames, nogmaals dank, ik doe m'n best en hopelijk is het over een tijdje minder.

gr. elsa

10. heidewiets

14 okt 2006
    23
    0
    0
    groepsleider
    meppel
    Hai,
    Ik heb er ook 's avonds en 's nachts meer last van: misselijkheid/ een naar gevoel in mijn buik. Ik hoef niet over te geven. Het komt ook vaak voor dat ik, ondanks dat ik gegeten heb, dit misselijke gevoel heb. Ik heb ook ergens gelezen dat je ook tijdens je zwangerschap misselijk kunt zijn omdat je te veel eet dan dat je maag kan verdragen. Hier heb ik dus last van. Ik weet zo onderhand niet meer wat mijn tax is betreft eten.
    Ook vindt ik het maar raar om 's nachts (als ik misselijk ben) een crackertje te gaan eten. En ik vond het wel erg raar dat ik n crackertje eigenlijk moest gaan eten 's nachts....
    Heidewiets

11. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik was ook avondmisselijk en nooit ochtendmisselijk... Ik heb er pilletjes voor gehad van de dok uiteindelijk. Het hield pas op met een week of 16 :(

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het is vooral voor jezelf lastig als je mss tekort voedingsstoffen binnenkrijgt, je kindje neemt gewoon wat het nodig heeft. Maar daardoor kun jij wel wat tekorten krijgen, waardoor je je mss sneller moe/futloos gaat voelen. Mss een voedingssupplement slikken voor zwanger vrouwen, om in ieder geval je vitamine/mineralen spiegel in balans te houden en overdag zo gezond mogelijk te eten? Dus voldoende volkoren producten, fruit, zuivel en vleesbeleg. Dan zal je lichaam dat beetje groente van de warme prak gerust niet zo erg missen hoor.

Overigens was ik ook in de avond misselijk. Ik nam om half 5 een cracker met kaas waardoor ik opknapte en kreeg dan nog redelijk wat van mijn warme hap naar binnen, maar zeker niet zoveel als normaal...

13. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Heb ik ook gehad, en nog steeds wel! Bij mij slaat de misselijkheid om in honger en dan weer in een wee gevoel op de maag. Het helpt bij mij om op tijd wat te eten, zodat mijn maag niet helemaal leeg raakt. Meestal eet ik dan wat lichts of wat fruit. En van avondeten zijn er bepaalde dingen die ik echt niet meer lekker vind (tomatensaus bah!), en dat kook ik dus niet meer. Is wel lastig boodschappen doen trouwens, als je nergens meer zin in hebt :)

14. baloulou

baloulou Lid

23 apr 2007
    12
    0
    0
    spijkenisse
    vervelend is dat he?
    Ik heb er de hele dag last van.
    Ik leef ook voornamelijk op brod en beschuit.
    Hopleijk gaat het gauw over.

15. Azra

Azra Actief lid

15 feb 2007
    206
    0
    0
    ik ben ook alleen in de avonden misselijk, hoop ook dat het snel over is. Dit is echt geen leuk gevoel meer..

16. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Het hielp me trouwens wel iets als ik zo rond 15.00-16.00 uur iets zwaars nam (gehaktballen :oops: ).. op een gegeven moment kwamen die ballen me wel mijn neus uit maar toen was de misselijkheid ook weg..

17. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hai,

Het gaat nu wat beter als ik mijn maag niet leeg laat raken. Nog steeds word ik super onpasselijk van luchten van het avondeten,maar als ik dan vantevoren een bouillon pak dan gaat het enigzins.

Ik merk wel dat ik onvoldoende voedingsstoffen binnenkrijg, ben ook al 2,5 kilo afgevallen. Dat vind ik geen prettig idee. Gelukkig heb ik a.s. vrijdag de eerste afspraak bij de vk, dan kan ik advies vragen. Dit is niet echt prettig.

Voor de anderen ook veel suc6 en als ik vrijdag nog een gouden tip krijg horen jullie het direct!

18. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik had hier ook erg last van.

De tips zag ik hier al tussen staan:

kleine beetjes eten de hele dag door. Dus zorgen dat je maag niet te leeg raakt. Bij mij viel bouillon heel erg tegen, ik moest vooral geen warme dingen proberen want dan werd ik ook misselijk.

Als ik een goed patroon aanhield voelde ik me wel beter en kon ik ook het avondeten goed verdragen. Met dit warme weer is het misschien ook lekker om wat vaker een maaltijdsalade te maken (met koude pasta) dit vult goed maar staat niet zo snel tegen omdat het niet zo machtig en warm is..

bij mij is het nu gelukkig helemaal over!

19. Niet meer actief

Hoi Elsa,

Ik kan er over meespreken hoor...
    Ben de hele dag door misselijk en die misselijkheid neemt in de middag en avond sterk toe. Bij mij helpt kleine beetjes eten niet. Heb al vanalles geprobeerd eigenlijk, maar tot nu toe nog niet het wondermiddel gevonden. Ik moet mezelf ook echt dwingen om te eten, ga helemaal over mijn nek van alle etensluchten s'avonds en moet soms gewoon kokhalzen als ik naar mijn bord kijk (ook al paar keer moeten overgeven, dat het gewoon echt niet ging). Volgens mij is het niet zo'n ramp als je de rest van de dag maar voldoende goede voedingsstoffen binnen krijgt (boterhammen en fruit) en voldoende drinkt (en aanvullende vitaminen voor zwangere vrouwen). Ik ben inmiddels ook al drie kilo afgevallen, maar volgens de vk kan dit geen kwaad, neemt het kindje toch wel wat het nodig heeft. Ik troost me met de gedachte dat het waarschijnlijk steeds beter zal gaan. Mocht ik DE tip vinden, laat ik het je natuurlijk meteen weten!

Liefs, Indigo

20. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hai,

vandaag eerste afspraak bij de vk gehad en ze zei idd ook dat het op zich niet zoveel kwaad kan als je 's avonds niet altijd warm eet. compenseer door overdag steeds kleine beetjes te eten en ik merk de laatste dagen als ik mijn maag NIET leeg laat raken dat het af en toe redelijk gaat.

De avond blijft een strijd, maar overdag gaat het redelijk. om de 2 uur een cracker,liga of boterham en 's avonds een salade met een klein stukje vlees. maar ja, dan moet ik ook weer niet te lang naar het vlees kijken, want dan ga ik weer over m'n nek.....hahahahaha..........

Vanavond met mijn vriend op het terras gezeten, toch maar geprobeerd een hapje te eten. Normaal ben ik een enorme lekkerbek en eet ik echt alles, nu heb ik bijna een vol bord weer mee terug gegeven. Zonde! de komende weken toch maar even niet meer doen.

Suc6 voor alle misselijken onder ons :D :D :D

Deel Deze Pagina