Pffff wat ben ik dat beu zeg! Ik zal bij het begin beginnen, 19 april viel het mij en een vriendin op dat meneer zwalkte, net alsof hij te veel op had! Ergens wel grappig, maar begon toen wel zorgen te maken, ik dacht als t maandag nog zo is, of erger wordt dan bel ik de HAP of anders de huisarts. 21 april huilbuien van een uur aan een stuk, zo snel als ze op kwamen zo snel het over was. Mijn vader over gehad, die is apotheker en zei kijk de avond en nacht aan en bel morgen de huisarts of cb (aangezien ik er die middag toch heen moest)! Die nacht was een hel, huilen, ontroostbaar echt hartverscheurend! 22 april met de arts van het cb overlegd aangezien ik daar al om 1 uur terrecht kon en bij de huisarts pas 4 uur, had om 8.15 gebeld (schandalig maar goed)! Net voor we naar het cb gaan lopen (2 min hiervandaan), pats klapt het ene oortje open, echt vieze troep eruit! Eenmaal bij het cb, werd ook gezegd dat het andere oor ook nog vol zat en antibiotica niet meer kon helpen, gewoon goed schoonmaken en uitzieken, na een week nog niet over dan naar de huisarts! Meneer slikte paracetamol alsof t snoepjes waren, zoveel last dat hij had! 24 april pats het andere oor gaat open, eindelijk dacht ik! Het zal wel minder gaan worden... 25 april heb ik mijn werk afgebeld en hem thuis gehouden, van het KDV, het voelde nog niet goed. Sinds die dag kon hij wel weer normaler lopen maar zat liever alleen maar bij mama te knuffelen! 28 april kon ik voor het eerst weer een nacht doorslapen, man dat was heerlijk sinds 19 april! 29 april contact gehad met de cb arts, aangezien de huisarts op vakantie was, als het vrijdag nog was dan de dienstdoende huisarts bellen, aangezien de oortjes nog steeds liepen! Gelukkig leek hij er weinig last van te hebben hooguit het schoonmaken beu zijn! 03 mei de dienstdoende huisarts gebeld omdat nog 1 oor liep, andere was over gelukkig! Toch maar antibiotica oogdruppels! Die zou moeten helpen! Ook vaseline omdat zijn oortje kapot /schraal werd van het schoonmaken steeds! 07 mei komt de 2de hoektand doorgeprikt, zou dat het dan kunnen zijn dacht ik nog? 10 mei kuur afgelopen en het lijkt redelijk over te zijn. Maar nog niet weg denk ik! 12 mei uitgerekend vandaag klapt het eerste oor weer opnieuw open (andere oor dan hij die antibiotica voor had)! Man man balen! Baal zo erg, weer de huilbuien gehad vanavond, ow en vanmorgen trof ik hem in zijn bed aan, heel zijn mouw en schouder onder die troep, echt vreselijk veel bah! Dit is toch geen doen meer zo! Ben er echt helemaal klaar mee! Hij hoort nu ook slecht merk ik, soms bewust hor, door de leeftijd denk ik (hahaha), maar ook dagelijkse dingen hoort hij niet goed, zeker niet als hij buiten bereik van 2 meter is ofzo! Morgen ga ik zoiezo de huisarts bellen, en overleggen maar heb er weinig vertrouwen in, aangezien die man nou niet echt top werk verricht vind ik en mijn vader ook (ja zoek al een andere binnen de praktijk maar daar moet hij toestemming voor geven ofzoiets dus even overleggen morgen)! Dankje voor het lezen alvast, en hoor graag wat jullie hiervan vinden? En ook graag wat jullie denken dat er nu gaat gebeuren! Het is de eerste keer maar dit is toch wel heel extreem? Of overdrijf ik nu? (hormonen helpen niet echt)!
Lijkt mij idd wel redelijk extreem, dus ik zou een verwijzing voor de KNO willen. Die kunnen veel beter zien wat er allemaal aan de hand is en hebben vee meer kennis over wat er dan aan gedaan kan worden. Dit lijkt me echt een te heftig geval voor de huisarts. KNO duurt vaak wel een aantal weken voor je er terecht kunt, dus houd daar rekening mee!
Hebben die geen spoed diensten zoals de kinderartsen enzo? Moet zeggen dat het ziekenhuis hier, redelijk vlot is met dit soort afspraken! Oude ziekenhuis in Tilburg 6-7 wkn wachttijd en hier kon het de dag erna al! Scheelt veel vind ik haha!
Zou kunnen, maar dan moet je huisarts mogelijk zelf contact leggen met de KNO en een afspraak voor je regelen. Maar ook dan is het vaak nog wel erg afhankelijk van wat ze aan afspraken al hebben staan en of je daar uberhaupt nog tussen past.
He gossie wat zielig. Ik vind de ontstekingen ook vrij heftig. Ik ben alleen bang dat je nu nog een keer ab krijgt, maar dan voor het andere oor. De oren moeten toch eerst genezen voordat er evt. buisjes gezet kunnen worden. Intussen zou ik wel proberen een verwijzing voor de KNO arts te krijgen i.v.m. het slechte horen. Spray je trouwens zijn neus ook met zoutoplossing? Dat houdt de buis van Eustachius beter open, waardoor er minder kans op middenoorontstekingen is. Beterschap gewenst!
Ja het is voor het eerst dit, ja de neus is gewoon schoon, geen snot enzo! Wel gespoeld hor in de eerste week maar erna was het niet meer nodig! Ja nog een antibiotica kuur zit ik echt op te wachten dan heb ik toch nog niet de oorzaak alleen het gevolg opgelost?
zoutoplossing heeft op die leeftijd niet zoveel nut va 1jaar is er een neusspray verkrijbaar bij de apotheek met 0,25 mg xilometazoline(als ik het goed schrijf) die werkt zoveel beter! bij de ene apotheek krijg je het zo mee en de ander wil een recepje van de ha
Als er nog een bacterie zit, is antibiotica wel handig en dan wordt de oorzaak aangepakt. Zou dan wel voor een orale kuur kiezen, druppelen is niet altijd genoeg, zeker als het in het binnenoor zit, druppelen is dan juist niet goed. Neusspray blijven gebruiken, heeft niets met snot te maken, maar houdt het allemaal wat meer open waardoor de oren ook wat meer 'frisse lucht' krijgen. Ben helaas ervaringsdeskundige (zelf veel oorontstekingen gehad)
Gewone zoutoplossing is ook prima hoor! Die met xylometazoline mag je maar een week ofzo gebruiken, zoutoplossing zoveel als je wil.
Als er nog een bacterie zit, is antibiotica wel handig en dan wordt de oorzaak aangepakt. Zou dan wel voor een tabletten kuur kiezen, druppelen is niet altijd genoeg, zeker als het in het binnenoor zit, druppelen is dan juist niet goed. Neusspray blijven gebruiken, heeft niets met snot te maken, maar houdt het allemaal wat meer open waardoor de oren ook wat meer 'frisse lucht' krijgen. Ben helaas ervaringsdeskundige (zelf veel oorontstekingen gehad)
Gelukkig neemt meneer heel goed tabletjes in! Ja daarstraks gespoeld en morgen maar weer doen, dacht ik er klaar mee was! Bah!
klopt maar als ze bij ons echt verstopt zaten hielp zoutoplossing echt niet! en die andere wel maar neusje van haar kindje zit niet verstopt dus zal zout wel voldoende zijn.
Fijn dat je zo snel terecht kon! Inmiddels al nieuws? Hier voor de jongste nu ook een verwijzing KNo, vanwege vocht achter d'r oren en het feit dat redelijk milde klachten bij de oudste ook voor enorm brakke nachten zorgden... Kunnen volgende week donderdag al terecht, is spoed achter gezet vanwege de hartproblematiek hier en het feit dat ze bij een opeenstapeling van klachten de andere klachten zo snel mogelijk onder controle willen hebben. Nou, geluk bij een ongeluk dus
Ja gelukkig wel, nu andere oordruppels en antibiotica drankje! Binnen een week moet t weg zijn, is het vrijdag nog niet minder of weg dan weer bellen en dan KNO arts!
Nou zit nu op dag 7 van de antibiotica, moet doorgaan tot 10 dagen! 1 oor is over, andere echt nog een klein beetje! Instabiliteit blijft alleen, dus dinsdag toch maar eens vragen! En ook sinds dag 4/5 uitslag die er vaak bij hoort word nu steeds erger maar trekt weer weg als de kuur klaar is!
AB doen een enorme aanslag op de darmen, dus zorg voor licht verteerbaar voedsel en geef eventueel pro-biotica bij!
Ja dunne ontlasting heeft hij chronisch dus dat is het niet! Hij heeft "mazelen" uitslag, overal plekjes met een aantal rode bultjes! Gelukkig geen last vast ziet er alleen gek uit!