extreem moe op werk

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by luusje6, Aug 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luusje6

luusje6 Lid

Nov 26, 2010
    16
    0
    0
    adm medewerker
    den haag
    ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren.
    Op werk merk ik dat ik extreem veel moeite heb, ben super moe en lukt me soms amper om wakker te blijven.
    Ben pas 8 weken, en nu al zoveel last.
    Durf me niet ziek te melden, durf niet aan te geven dat ik het niet trek meer. straks ontslaan ze mij.
    ik had ook gedacht om na de zwangerschap thuis werk te doen maar mijn manager is daar niet echt voor.
    ik werk nu 40 uur per week maar ik trek het niet meer!

Iemand tips?

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Dit is vooral een kwaal van de eerste 12 weken dus wordt vaak wel beter maar moeheid blijft erbij horen. Waarom ben je bang dat ze je ontslaan? Je kan echt niet zomaar van iemand af en tenzij je een tijdelijk contract hebben wat ze zonder opgaaf van reden niet hoeven te verlengen.

Als je een vast contract heb, heb je vanaf het moment dat je het verteld tot 4 of 6 weken na afloop van je verlof. Er zijn wel uitzonderingen zoals grove fouten van jou kant of economisch belang maar vanaf het moment dat jij vertelt dat je zwanger bent gaat de onstlagbescherming in.
    Je hebt ook recht op 1 uur extra pauze per dag dus ik zou vertellen dat je zwanger bent en zeggen dat je nu heel moe bent, dat dit een kwaaltje van het eerste trimister heeft en je nu graag gebruik wil maken van je extra pauzes om te voorkomen dat je straks oververmoeid bent.
    na je verlof heb je gewoon recht op ouderschapsverlof, in jouw geval 26 keer 40 uur, nou daar kan je wel effe part time van werken hoor. net zoals mijn werkgever, zal die van jou er vast niet blij mee zijn maar dit is het moment dat je op je strepen moet gaan staan en je wettelijke recht verdedigen.

Maar zoals ik al zei, als je een tijdelijk contract heb en je hebt ene vervelende werkgever dan kan je er helaas niet zoveel tegen doen als ze je contract niet verlengen (dat si anders dan ontslaan)

3. Purple85

Purple85 Niet meer actief

Je kunt het idd altijd aangeven. Dat heb ik ook gedaan.
    En houden ze er rekening mee. Nu heb ik gelukkig niet zon zwaar werk maar viel mij ook erg tegen in het begin het word wel minder.
    Na mijn zwangerschap mag ik gelukkig wel wat thuis werk doen.

4. MWB

MWB Bekend lid

Dec 7, 2011
    907
    0
    16
    Ik heb me toevallig voor vandaag ook ziek gemeld. Het was ontzettend warm op het werk en gisteren was ik bijna aan het hyperventileren door de warmte. Na een slechte nacht ( ontzettend misselijk) kon ik vanochtend echt niet meer. Ik heb nu de hele dag op bed gelegen en ben nu weer bekaf van even naar de winkel.

Ik ben van mijn mening dat je lichaam zelf zijn grenzen aangeeft en die van mij waren even bereikt. Ik hoop vannacht weer goed te slapen zodat ik morgen weer kan werken!

5. Babette8

Babette8 Bekend lid

Nov 29, 2011
    727
    0
    0
    Na 12 weken heb je je energie weer!

6. ukkie11

ukkie11 Actief lid

Dec 18, 2010
    256
    0
    0
    Hier het zelfde echt doodmoe kon gewoon niet meer ben direct naar huis gestuurd door leidinggevende en het advies gekregen morgen ook nog een dagje bij te tanken.

7. Mila77

Mila77 Bekend lid

Nov 12, 2008
    629
    0
    0
    Ik weet niet wat voor soort contract je hebt maar ze kunnen je niet zomaar ontslaan hoor! Ti's een kwaaltje wat er echt bij hoort. Ik had er tot ver na de 12 weken ook nog last van helaas. Voelde me ook echt geradbraakt. Maar je hebt idd recht op extra pauze. Wellicht is dat een optie.

8. MissJopie

MissJopie Actief lid

Feb 24, 2009
    387
    0
    0
    Het hoort erbij en zakt vaak weer. Bij mij na 12/13 weken weer volop energie.

Thuis lekker bankhangen en vroeg naar bed! Dan heb je op je werk mss ietsje meer energie. Iedereen heeft t meteen over gas terug op t werk maar je kunt ook bij thuis beginnen... Hopelijk gaat t weer over. Succes en geniet!

9. Diaantje85

Feb 1, 2012
    65
    0
    0
    Utrecht
    Hoi,

Ik ben ook erg moe, vooral aan het eind van middag neemt de moeheid toe. Heb nergens zin in, soms ben ik gewoon te beroerd om een glas water te pakken. Hopelijk gaat de vermoeidheid snel over!!

In de arbeidstijdenwet staat dat een zwangere vrouw recht heeft op extra pauze. In overleg met mijn leidinggevende neem ik rond 11.30 uur een half uurtje pauze, en rond 15.00 uur.

Share This Page