Ik ben gewoon heel erg benieuwd, eerst dacht ik dat het bakerpraatje was maar heb toch studie gevonden dat de hormonen die zorgen voor maagzuur ook voor haargroei bij kindje zorgen. En de echoscopiste zei het ook. Nou had ik zelf bij beide zwangerschappen mega maagzuur 3e trimester en beide kindjes enorme bos haar..
Kind waarbij ik t meeste maagzuur had (van 8 weken tm dsg bevalling aan de omeprazol) is tot zn 3e jaar nagenoeg kaal gebleven. Nu nog een dun bosje maar er zit iig wat haar op haha Nr2 ook nagenoeg kaal al had ik toen iets minder last van maagzuur
Nee, klopte hier niet. Bij de zwangerschap met véél meer maagzuur (Omeprazol vanaf 18 weken geslikt) een baby met beduidend minder haar dan in de zwangerschap met minder maagzuur.
Klopt hier niet. Mega veel maagzuur gehad bij de eerste, maar deze had weinig haar. Nu slik ik dagelijks Omeprazol want na eerste zwangerschap is de maagzuur nooit meer verdwenen, ben benieuwd over een week of 26..
Ja dus wat ik al dacht veel maagzuur hoeft niet persé veel haar te betekenen maar andersom denk ik over algemeen wel dat als kind flinke bos haar heeft je toch wel bijna verzekerd bent van maagzuur
Ik had bijna geen last van maagzuur en ze waren allevier zo kaal als een biljartbal tot ongeveer een jaar oud, telt dat ook ?
Ik heb tijdens mijn zwangerschap helemaal geen last van maagzuur gehad en onze dochter werd toch echt geboren met een bos haar!
1e zwangerschap heel veel last van maagzuur gehad, maar mijn zoontje had echt niet veel haar.. Nu nog niet veel last van maagzuur gelukkig, ben benieuwd..
3e zwangerschap, maar bij geen van de zwangeschappen veel last van maagzuur. Maar wel kinderen met een hele bos haar! Ook dit kindje zal veel haar krijgen, want dit was 1,5 week geleden al te zien op de echo. Ik denk dat afkomst er ook wel mee te maken heeft. Mijn kindjes zijn half Surinaams en volgens mij hebben donkere kindjes meestal wel veel haar.
Beiden zwangerschappen veel last van maagzuur gehad. Een dame had een volle bos, de andere dame niet. Dus hier klopt het voor de helft
Ik vraag me ook altijd af wat er waar is van deze theorie.... Maagzuur is een behoorlijk veel voorkomende zwangerschapskwaal en nu heb ik geen idee wat het percentage baby’s geboren met “veel” haar (en “veel” is natuurlijk ook subjectief ) is, maar als ik dit soort topics lees, lijkt het meestal gewoon toeval te zijn. Wel heel benieuwd naar de theorie erachter (want die kan ik online niet echt vinden), dus als iemand die kent...
Nee, ik had wel last van maagzuur maar baby had maar een heel dun laagje haar. Maar ik weet van iemand van de zwangerschapsgym dat zij erg veel maagzuur had en WEL een kindje kreeg met heeel veel haar! Dus... Sorry dat je dus eigenlijk niks kan met mijn ervaring. Ik heb gestemd op: "Ja maagzuur maar baby had niet veel haar"
Ja klopt "veel" is subjectief idd denk wel dat als kindje niet veel haar heeft daar geen opmerkingen over komen en als ze het wel hebben je bij elk bezoek moet horen hoeveel haar ze/hij wel niet heeft Maar ik dacht dus ook bakerpraatje en toeval maar vond toen wel een studie dat het een verband heeft. Wat niet wil zeggen dat maagzuur altijd betekent volle bos haar (want je krijgt t ook gewoon progesteron en baby die tegen je maag aan drukt etc) maar andersom (volle bos haar=maagzuur) zou dus wel heel vaak zo zijn. Boeit verder ook niet maar omdat het bij mij dus 2x klopte was ik gewoon benieuwd. Als ik de info vind zal ik t hier posten