Vanaf week 13 bij de fysio ivm klachten en sinds week of 2 elke stap pijn... Minder dus! Nou lees ik veel vrouwen die ivm bekkenpijn gestopt zijn met werken. Heb vooral zittend werk en heb thuis ook pijn dus zie er nu het nut niet zo van in dit aan te kaarten maar kan niet zo goed inschatten waar de grens xou moeten liggen? De vorige keer ben ik onder het mom van 'niet zeuren, hoort erbij' te lang doorgelopen en dat wil ik nu eigenlijk voorkomen..(kon aan het einde helemaal niets meer... Natuurlijk heb ik minder pijn als ik thuis ben en vaker kan gaan liggen etc. Dus waar trek je dan de grens?
Ik heb een goed gesprek met onze arbo arts gehad, en die adviseerde mij niet meer dan 6 u per dag werken. Dat is tot nu toe goed vol te houden gelukkig. Misschien kun je eens met de arbo gaan praten dus?
En wat voor werk doe je en hoeveel klachten had je? Ik ben toch bang een aansteller gevonden te worden dus zoek wat ervaringen...
Gewoon gesprek aanvragen, Ik werk in de kinderopvang 24 uur per week ik redde het thuis niet zonder extra rust dus nu op het werk ook extra rust. En niet meer alleen werken.
Luisteren naar je lichaam! Ook met zittend werk. Ik kreeg met 19 weken ook last van mijn bekken. Ik heb uit eindelijk de ziekte wet in gegaan en op therapeutische basis zes uur per week aan het werk. Drie dagen van 2 uurtjes per dag.
Ik kreeg bij week 10 last. Bij ongeveer week 21 halve dagen gaan werken en lichter werk. Bij week 27 lag ik er helemaal uit. Ik werkte op een babygroep en mocht niet meer tillen. Daarom naar de nso verhuisd. Maar mijn bekken herstellen eigenlijk alleen met liggen nog een beetje een ik heb ook nog eens een peuter thuis rond lopen. 24/7 pijn hebben vrat me echt op. Pas na 2 weken thuis te zijn heb ik nu momenten dat ik geen pijn voel en dat ik de dagen wat beter trek. Luister naar je lichaam, draag een goede bekkenband en vraag een gesprek aan met de arbo zou ik zeggen.
Ik ben rond week 16 geloof ik ook halve dagen gaan werken. Ik heb een stressvolle kantoor baan en ik kon gewoon echt niet meer normaal zitten. Ik werk nu dus al 11 weken 4 uur per dag en ik merk dat ook dat nu te veel wordt.. thuis doe ik weinig anders dan liggen, dat is namelijk prima vol te houden. Ik twijfel ook enorm om volledig de ziektewet in te gaan. Ik word zo bang van de verhalen over vrouwen die nog jaren bekken problemen hebben..... maar ik wil me dan ook weer niet aanstellen. Ik herken je probleem dus, stap 1 is in elk geval minder werken.
Lastig. Ik denk dat die grens ook heel persoonlijk is. Ik heb zelf behoorlijke BI en kan juist moeilijk langdurig zitten (max. een half uurtje). De grens zou voor mij daar liggen: als ik er tegenop zou gaan zien om naar mijn werk te gaan, omdat ik mij zo beroerd zou voelen, dan word 't tijd om maatregelen te nemen. Maar idd misschien eens overleggen met de fysio / bedrijfsarts?
Hey Vek, Ik begrijp je probleem. Zelf voel ik me vanaf week 7 misselijk en beroerd. Nu sinds enkele dagen ontzettende pijn aan mijn onderrug met uitstraling naar mijn bil en been. Ben benieuwd wat de fysio erover zegt want het belangrijkste is dat je voor jezelf kiest en je kind, ongeacht wat andere roepen. Niemand kan voor jou bepalen hoe jij je voelt, dat weet je zelf het beste. Succes!
Je bent zelf de enige die echt de grens kunt aangeven, maar je hebt nog een tijdje 'zwanger' voor de boeg. Als je nu geen stap kunt lopen zonder pijn, zou ik wel actie ondernemen hoor! Ik zou een afspraak met arboarts maken en samen met hem bespreken hoe je dat het beste kunt doen. Minder uren werken, een andere stoel, meer pauzes op het werk, mogelijkheid creëren om te liggen tijdens een pauze (aangezien liggen het beste is voor bekkeninstabiliteit). Er zal vast iets te bedenken zijn, toch? Ik kende ooit iemand die na 2 uur werken 30 min mocht gaan liggen op een bedje in een rustige ruimte en op die manier nog wat langer volhield.
Afspraak maken met een arbo arts. Die kan kijken naar de ernst van je klachten en daarop een advies geven. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap eerst halve dagen kunnen werken en richting het verlof werkte ik 3x per week 2 uur. Niet veel, maar dan was ik tenminste nog op mijn werk (wat ik heel prettig vond!). Zeker doen hoor, bedenk dat je na je bevalling ook nog met je rug door moet, dus je kunt beter rusten wanneer het kan. Dus zeker in gesprek gaan met de arbo arts!
Hier met 14 weken in de ziektewet. Ik had vanaf week 6 acute bekkeninstabiliteit.. Kon amper lopen. Ik kon geen vervangende werkzaamheden doen, mijn eigen kon ik niet meer uitvoeren. Helaas. Maar dat konden en achteraf denk ik wilden ze niet aanbieden. Ik ben nu 8 maanden terug bevallen en helaas nog niet de oude. Door de bekkeninstabiliteit een zenuw beknelling gekregen.. En nog altijd last van die beknelling en bekken. Maar gelukkig geen zware pijnstillers meer! Dus loop er niet te lang mee door!!