Extreem moe.......

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Lieve2014, Jun 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieve2014

Lieve2014 Nieuw lid

Jun 17, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ben nu 6 weken zwanger van mijn tweede kindje en ben ontzettend moe. Echt heel moe. Ik heb mij ziek moeten melden op mijn werk, want dat gaat op dit moment gewoon echt niet lukken. Dus zou ik mijn werkgever ook zsm moeten gaan inlichten. Gelukkig werk ik in het onderwijs en heb ik binnenkort lekker 6 weken vrij.
    Daarna hoop ik wel weer van mijn extreme vermoeidheid af te zijn.
    Ook ben ik met vlagen misselijk. Ik eet ook niet veel, omdat ik daar weer misselijk van word, maar als ik een lege maag heb, word ik ook weer misselijk. Verder kan ik door die moeheid erg weinig hebben en ben chagrijnig.
    Vanmorgen heb ik het mijn ouders verteld, want zij vroegen zich ondertussen ook af waarom ik zo vaak op bed lig.

Herkenbaar voor iemand?

2. Bilie

Bilie Actief lid

Mar 9, 2012
    223
    0
    0
    Ja die vermoeidheid is volledig normaal :) had het bij m'n eerste zwangerschap ook heel erg, maar vooral het eerste trimester.. Dus dat geeft al goede hoop ;) Nu ook weer, maar niet zo extreem als vorige keer, namiddag een dutje doen kan zo zalig zijn :)

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Hier ook! Heel erg moe.. Ik doe zodra het kan een dutje overdag.. Dit helpt wel. Helaas werk ik onregelmatig en moet ik morgen tot 23:30 em lukt het niet om van te voren een tukkie te doen..
    Van de vermoeidheid wordt ik misselijk.
    Mijn ogen branden nu ook. Maar met mijn dochter (5) en mijn nichtje waar ik nu op pas (2) gaat het niet lukken. Vanavond dus maar weer om 9 uur maar bed!

4. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

Aug 2, 2007
    421
    1
    0
    Hier ook vanaf een week of 5 onwijs moe.... En vooral daardoor lamlendig! Nu nog steeds iedere middag een dutje met kleine pop... Hoop dat ik snel weer wat energie terug krijg!

5. Silly909

Silly909 Lid

Nov 22, 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Jazeker herkenbaar !!! Ik heb dat tot 12 weken gehad. Niet zomaar moe nee kapothondsmoe ! En daarvan werd ik ook gek. 24 uur per dag was ik een dweil. Na 12 weken werd dat ineens beter ..:)Zijn die hormonen die dat doen en omdat er zoveel aan de gang is in je buik. In principe is je babytje (klaar) na 12 weken het moet dan eigenlijk alleen nog groeien..Een heel procec dus ..
    Sterkte xxx

6. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

Sep 29, 2012
    477
    235
    43
    Heel herkenbaar! Ik was ook zo moe dat ik me afvroeg of ik me ooit weer beter ging voelen. Na 13 weken werd de vermoeidheid minder, en nu we 20 weken zijn is het echt heel erg afgenomen. Voel me nog weleens moe, maar echt niet vergeleken met het begin!
    Gewoon toegeven aan je vermoeidheid en weet dat het straks beter gaat!

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Herkenbaar hoor.
    Ik was van week 6 tot 13 ongeveer erg moe daarna voelde ik me steeds een beetje beter. Ik was niet misselijk maar moest wel altijd mijn maag gevuld hebben om niet misselijk te worden.
    Ene zwangerschap is de andere niet dus als je dit niet herkent van je eerste is dat niet zo gek.
    Volhouden en succes!

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Hier ook erg moe! En dan werk ik ook nog 6 dagen per week :( Ik probeer s middags altijd wel even een kleine siesta te houden want soms heb ik echt 0,0 energie. Heel vervelend! Heb ook wel dagen dat ik me redelijk normaal voel. Heb drie ochtenden misselijkheid gehad rond week 6. Nu sinds twee dagen overdag steeds een beetje misselijk, dan moet ik gewoon even wat kleins eten. Geloof idd dat dit gewoon komt doordat ik dan een lege maag heb

9. Vraagtekentje

Vraagtekentje Actief lid

Apr 29, 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook heel erg moe. Zit nu op 6w4d en heb vanaf week 5 die extreme vermoeidheid. Ik slaap nooit in de namiddag normaal, maar nu moet ik dat wel doen.. Je lichaam vraagt veel enerie voor wat er vanbinnen allemaal aan het gebeuren is. Met een mooi wonder als resultaat :) het wordt dus doorbijten voor het goede doel.

10. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

Apr 17, 2014
    1,041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ook ik kan me hier alleen maar aansluiten. Helaas zit het er bij mij niet in om tussendoor een dutje te doen op mijn werk. Veel gapen en moeilijk concentreren. Ben dan ook s'avonds echt kapot als ik thuis kom en plof het liefst op de bank neer. Mijn vriend heeft daar niet altijd even veel begrip voor helaas, die krijgt natuurlijk nog niets mee van al die veranderingen in me.

11. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

Jun 12, 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Hier ook extreem moe, het liefst zou ik niks anders doen als slapen maar dat zit er natuurlijk niet in :(. Werk vind ik ook zwaar nu.

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wat jij nu verteld overkwam mij ook rond de 6 weken. Op 7 weken kwam extreme misselijkheid erbij (zonder braken). Nu is het iets beter met de misselijkheid maar ben nog steeds extreem moe. Lig elke avond om 8u in de zetel te slapen. Werk fulltime en heb nog een kleine dreumes rondlopen... Niet makkelijk!

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Herkenbaar hoor. Het eerste trimester (tot ongeveer 13 weken) echt heel erg moe. Daarna vol in de energie en niks aan het handje. Nu begint de moeheid weer wat meer te komen :)

Share This Page