31 weken zwanger en onrustig voor de bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caadje1989, 21 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Ik ben momenteel 31 weken en 2 dagen zwanger van ons tweede kindje en merk dat ik nu erg onrustig begin te worden. Vooral de gedachten aan de bevalling.
    Ik zal proberen kort uit te leggen.
    Onze eerste zoon is met 40 weken en 1 dag geboren. Bevalling kwam héél langzaam op gang, volgens verloskundigen zou die ingedaald hebben gelegen, maar na 16 uur bevallen kwam ik met moeite op 8 cm ontsluiting en bleek zijn hoofdje nog steeds niet goed te liggen.
    Hierdoor daalde op den duur zijn hartslag waardoor we tóch een keizersnede ondergingen. Prima gegaan!

Maar nu met de 2e, vraag ik mij af... Ze ligt nog steeds zo hoog, net als mijn zoontje destijds. Overdwars in mn buik, strak tegen mn ribben en ergens vermoeden mijn man en ik dat het verloop weer net zo zou gaan als bij onze zoon.

Nu hebben we vanwege onze "zorgen" dinsdag een gesprek met gyn in ziekenhuis en om ons beetje goed voor te bereiden ben ik al met een vragenlijstje bezig, maar ondertussen ook benieuwd naar advies/tips/verhalen van jullie...
    Ik ben zelf maar klein van stuk; 1.50m, zou het kunnen zijn dat mijn bekken gewoon te smal zijn waardoor mijn zoontje nooit goed heeft kunnen indalen en nr. 2 nu dus ook die juiste draai niet gaat maken?
    Doen ze tegenwoordig überhaupt nog bekkenmetingen en zo ja, hoe gaat dat in z`n werk?

Buiten dit alles om, wordt ik ook nog getest of de GBS bacterie weer actief is (dit was bij mn vorige zwangerschap ook het geval waardoor ik aan het infuus moest bevallen met antibiotica) Dus ook dat moet weer uitgeplozen gaan worden.
    Kortom, best wat onzekerheden dus ik ben benieuwd naar tips, verhalen van jullie rondom smalle bekken, bekkenmetingen, ervaringen met 2e of meerdere zwangerschap en GBS bacterie enz.

Dankjulliewel!!

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Gelukkig zegt lichaamsgrote niks over het baren van kinderen! Ik snap dat je het spannend vind. Maar weet ook dat tweede kindje gewoon meer ruimte hebben dan een eerste. Dus die dalen vaak pas tijdens de weeen in. Gezien je geschiedenis zal je arts de huidige situatie ook bespreken. Een dwarsligging is lastig want dat gaat inderdaad vaginaal niet lukken. Maar wie weet draait je kindje nog. Alle tijd nog.
    Volgens mij doen ze geen bekkenmeting meer. Maar dat weet ik niet zeker. Er zijn namelijk tal van redenen dat een ontsluiting niet vorderd of een kindje niet door het geboortekanaal kan bijv stress ander hoofdligging zoal 'sterrenkijker' ed.
    Je komt er vast uit. Veel geluk gewenst

Deel Deze Pagina