Extreem nachtzweten en kuitkrampen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door miekkie, 5 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ik ben inmiddels 26 weken zwanger.
    Had al vanaf vroeg in de zwangerschap last van nachtzweten. Maar in plaats van dat het minder wordt, wordt het alleen maar erger en erger. Afgelopen nacht bijvoorbeeld drie keer doorweekt wakker geworden en een schoon shirt en beddengoed moeten pakken. Kan dit normaal zijn? Of is er iets waar ik me zorgen over moet maken en de verloskundige voor moet bellen?
    Daarnaast komen ook mijn nachtelijke kuitkrampen steeds vaker voor, duren ze langer en zijn ze soms zo heftig dat ik er de volgende dag nauwelijks meer van kan lopen.
    Mijn nachten zijn door deze dingen zo ontzettend gebroken, dat ik denk: Hoe hou ik dit nog 13 weken vol?
     
  2. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ik heb geen zwangerssuiker, daar ben ik pas geleden op getest.
     
  3. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.846
    2.663
    113
    Vrouw
    Klinkt voor mij als een tekort aan magnesium. Probeer magnesiumolie op je voetzolen voor het slapengaan (opname door de huid is beter dan oraal). Dat zou iig de krampen moeten verminderen! Sterkte, klinkt megarot!
     
  4. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Dank je wel!! Ik zat ook al te denken om een keertje te gaan magnesiumfloaten. Maar ik kwam via Google tegen dat je niet zomaar zonder overleg met medici mag beginnen met magnesium?
     
  5. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.846
    2.663
    113
    Vrouw
    Oeps, ik heb dat tijdens de zwangerschap van dochter wel gedaan :| Misschien maar even overleggen met de verloskundige voor de zekerheid.
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.558
    3.194
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    is je kamer al wel goed geventileerd? En heb je eventueel al een ventilator staan?
    En slik je al wel extra magnesium gewoon? Want ik meen dat dat sowieso wel mag en goed kan helpen. Eventueel zou ik proberen als je er geen last van krijgt dagelijks een banaan te eten voor een extra shotje magnesium ;) . Maar geen idee of dat voldoende doet. Ik zou je vragen ook gewoon even bij de verloskundige (telefonisch) neerleggen.
     

Deel Deze Pagina