Voetjes staan naar binnen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mriek88, 1 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    hallo, mijn dochter van 21 maanden loopt erg met haar voeten naar binnen, soms struikelt ze er ook over. Is dit normaal, trekt dit nog bij of moet ik er wat mee? Ik zelf loop ook erg met mijn voeten naar binnen en ik heb er wel last van dus wil met haar er niet te laat mee zijn. Groetjes

2. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ik zou ermee naar de huisarts gaan. Als het nodig is kan hij je doorsturen naar een therapeut/arts. Zou er zeker wat mee doen, als je er op tijd bij bent kan het een hoop schelen voor later!

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zoontje doet dat ook met 1 voetje. Ik heb het een aantal keer aangekaart maar ze hebben gezegd dat het normaal is en dat er veel kinderen zijn die dat hebben. Dat gaat vanzelf over.
    Ikzelf had dat toen ik klein was ook en is helemaal goedgekomen.
    Het is wel vervelend want mijn zoontje die valt al over een stofje.
    Toch kan het geen kwaad om voor de zekerheid het cb of ha te vragen omdat wij natuurlijk niet weten of het bij jou zoontje heel erg is.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je moet naar kinderorthopeed gaan ermee.
    Ze kijken en indien nodig maken ze foto van. Het kan teken van heupdysplasie zijn of iets anders of niets aan de hand maar huisarts laat staan cb is niet is staat om dat beoordelen.
    Is niet zo dat het heel erg slecht is maar is wel iets om door orthopeed nakijken mede omdat ze struikelt

Andere optie als huisarts niet wil is naar kinderfysio die heeft nodig kennis. Geen verwijzing nodig en gratis. Die kan wel beoordelen of dat veel is of mindere mate die kijkt ook naar het gehele motoriek ook draai en staand van heupjes etc.

Mijn vrindien dochter had dat ook en ze heeft steunzooltjes gekregen ik weet verder niet wat daar aan de hand was.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Ik zou het neerleggen bij de consultatiebureau, kunnen vast advies geven. Als ze het nodig vinden kun je als nog naar de huisarts

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Mijn oudste heeft het ook gehad, die struikelde zo ontzettend vaak. Ik schijn het ook gehad te hebben, dat is nu trouwens prima bijgetrokken.
    Zoon liep alleen op schoenen van Dr. Visser goed (van Scapino). Allerlei (erg dure) merken geprobeerd, maar niks hielp, behalve die dus. Geen flauw idee hoe het kwam, maar sinds hij die droeg struikelde hij tenminste niet meer zo
    Nu is hij bijna 7 en loopt hij keurig recht.
    Dus misschien eens allerlei merken schoenen proberen?

7. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Mijn jongste heeft dit ook heel erg extreem. Hij valt 10-15 x per dag hierdoor.
    Veel kinderen lopen met hun voeten naar binnen, dat is normaal. Mijn zoontje heeft alleen de pech dat hij hypermobiel is en toeing-in heeft (naar voren gekanteld bekken)
    Hij heeft nu steunzooltjes wat iets helpt, en stevige schoenen.

Je kan ook altijd naar de fysio gaan om er een keer naar te laten kijken

Deel Deze Pagina