Hier vertelde de kraamverzorgster mij dat 1.5 uur na de voeding krampjes komen. Dan dus niet opnieuw voeden, ook al maken ze wel die hap bewegingen.... Idd in een draagdoek, op je buik/ borst leggen of rondlopen op je onderarm helpt daartegen, ook op een speentje zuigen helpt tegen de krampjes. Als mijn meiden honger hadden, doen ze euhwe euhwe en gaan dan als Woody woodpecker op je borst zoeken en met hoofdje heen en weer, dan weet ik wat ze willen... Wellicht is dit ook nog iets voor je; https://www.home-start.nl/pages/Home-start/Home Of een mamma café, of hang iets op bij CB of via hier of je ook nog andere jonge moeders kan ontmoeten?! Tegen die lichamelijke onrust kun je ze wel iets "beschermen"; in de box in een voedingskussen leggen, in bedje goed instoppen ook de armpjes, of dus in een draagdoek, daar worden ze ook vaak rustig van. Ze worden ook altijd rustig van mijn geur... Sterkte, die eerste maanden zijn vaak het pittigst...
J was ook erg onrustig. Bleek een te kort tongriempje te hebben, hieedoor dronk hij niet effectief en kwam er teveel lucht binnen. Dus: honger én krampjes. Tongriempje laten klieven scheelde een heleboel. Verder de Dr. Browns-fles voor als we een fles gebruikten. Uiteindelijk toch nog de borstvoeding goed op gang gekregen. Heb meer dan 9mnd gevoed en doe nu nog 2 voedingen per 24u zelf en de rest flesvoeding. En een lifesaver: draagdoek. Draag jij al? Hier werd mijn zoontje altijd rustig in de draagdoek. En als de draagdoek niet hielp, dan samen onder de douche en daarna samen slapen. Huid-op-huid is goed voor kind én moeder. Weet je wat mijn belangrijkste les was? Meegaan met mijn kindje in plaats van vasthouden aan wat ik allemaal wilde doen (of dacht dat er moest gebeuren). Het heeft geen zin om 'de strijd' aan te gaan. Geef je eraan over. Dan maar eventjes geen afwas doen en niet stofzuigen. Altijd als ik in mijn hoofd met plannen liep, dan werd hij onrustig. Volgens mij zijn onze kindjes veel meer op ons afgestemd dan we denken
Huiltjes herkennen bij een baby van nog maar 6 weken die overduidelijk last heeft van krampjes en reflux is niet te doen: dat lukt geen enkele ouder. Zulke baby's hebben vaak maar twee 'standen': rustig of alarmstand. Je doet het dus helemaal niet verkeerd als je er nog even niet te veel van snapt. Medicatie duurt vaak wel even voor het aanslaat, dus geef het nog even. Ben je bekend met de leefregels rond reflux? Google daar anders even op. En schaf een draagdoek of ergonomische draagzak aan: dat gaat je een hoop rust geven, (meeste onrustige kindjes hebben daar althans een hoop baat bij). Sterkte!
Dat stelt me wat gerust, dank je. Leefregels passen we toe. Draagzak (marsupi) is geen succes. Als ik T erin doe gaat hij uit alle macht lopen duwen met zn armpjes en trappelen met zn beentjes. Alsof hij eruit wil
Dat home start lijkt me wel wat, ga het straks met mijn man bespreken! En ik zal de kinderarts ook het tongriempje eens laten bekijken. De verloskundige heeft er ook naar gekeken en die vond hem niet te kort, maar een second opinion kan nooit kwaad. Overigens krijgt T de fles dus ik weet hoeveel erin gaat (en dat zou genoeg moeten zijn). Maar voor de krampjes zou het kunnen.
Is de draagzak de goede maat? Heb je al een draagdoek geprobeerd? Draagzakken zijn bij newborns vaker niet zo'n succes als draagdoeken.
Hier niet zulke goede ervaringen met homestart: de hulp die ik nodig had, (iemand die even iets ging doen met de andere kinderen of huishoudelijke hulp) mochten ze niet geven. En iemand om tegen aan te praten: daar had ik m'n eigen netwerk al wel voor. NOG een extra afspraak erbij was alleen maar extra belasting
Is de goede maat. Ik heb een draagconsult gehad en kon niet overweg met het knopen vandaar de marsupi, dat zit tussen doek en zak in.
OK, dan zal de onrust op dit moment nog even te groot zijn. Nog even de tijd geven dan, als de medicatie goed gaat werken, wordt het een stuk beter. Wat gebruik je qua medicatie?
Zantac gaf hier na een tijdje ook weer meer onrust. Overgegaan op nexium en na wat gezoek met de dosering gaf dat rust.
Ik begrijp je helemaal. Mijn zoontje overstrekte ook heel erg, met zijm armpjes slaan waardoor hij slecht kon slapen. Kon niet ingebakerd worden. Ben naar een osteopaat geweest en zijn nekwerveltje zat schreef omdat hij een sterrenkijker was. Dit is ook vaak bij keizersnedes. Kan heel goed begrijpen hoe jij je voelt. Machteloos vermoeid en niet meer weten wat je moet doen. Mijn zoontje is nu 14 maanden en is vrolijk en rent rond. Nog kan ik huilen om het feit dat ik niet van hem heb genoten de eerste maanden. CB kan een luisterend oor zijn. Zijn kraampjes gingen weg bij de DR Brown fles. Pas rond 4 maanden kreeg hij controle over zijn bewegingen. Ik wil hier mee zeggen dat het echt goed komt. Kon je maar even een paar maanden verder kijken. Probeer te genieten, je kan het niet over doen helaas.