Heel veel sterkte. Ik heb ook het advies gehad om af te vallen. Weliswaar heb ik veel minder overgewicht, want mijn bmi is 28. Ik ben nu eiwitten aan het verhogen en koolhydraten aan het minderen en het gaat als een trein. Vorige week over gestapt van het dietistendieet waarmee ik in 3 maanden 2 kilo afviel en nu in 1,5 week 2 kilo. Door de pco, sla ik koolhydraten bijna rechtstreeks op als vet. Daarom werkte het dietistendieet niet meer na het stoppen met de anticonceptie. Ik wil je veel succes wensen, maar je moet er wel klaar voor zijn. Als het knopje in je hoofd niet om is, lukt het je niet. Probeer ook te accepteren dat het soms even niet uitkomt. Dat je er niet klaar voor bent. Vaak vind je dan ineens de rust waardoor het wel gaat.
Wat ik me net afvroeg tot wanneer mag je eigenlijk afvallen? tot je een posi test heb of is dit niet goed?
Het beste is te stoppen zodra je een positieve test hebt, in verband met de afvalstoffen. Al schijnt een kindje er geen last van te hebben. Maar je moet het ook niet willen. Gewoon genieten van je zwangerschap en als je niet meer aankomt dan nodig is, is dat er daarna vast zo weer vanaf. We zijn er ten slotte voor gemaakt, nietwaar!
Ik ben nu inderdaad weer begonnen met sonja bakker in de hoop er kilo's af te krijgen en ik stop zodra ik een posi test heb. We beginnen pas in september dus kan nog mooi even een poging doen om kilo's kwijt te raken.
Ik hoop het ook nog voor elkaar te krijgen om er wat af te krijgen. Maar voorlopig geen eisprong, dus pas volgende cyclus clomid. Tegen de tijd dat ik een eisprong heb, ben ik misschien al wel bij mijn streefgewicht. Het gaat nu best vlot met dat eiwittendieet. En ik vind het zelf een stuk makkelijker vol te houden. Geen hongergevoel en als ik wil snacken, pak ik een stukje kaas/worst, komkommer met filet of ei. Zit je in no time vol van en als je dan kijkt wat je achteraf gegegeten hebt, komt het nog niet in de buurt van die rol koekjes die ik eerst altijd in 1x kon opeten (oeps) Succes met Sonja!
Dankje ik ben er al 16kg mee afgevallen maarja ik wil toch echt een keer onder de 100 komen en dan moeten er nog 9 af. Heb een hele kleine hoop dat als ik zwanger raak ik onder de 100 zit. Dus ik moet nu gewoon echt heel erg me best gaan doen en zorgen dat ik geen lekkere dingen meer eet. Al is dat natuurlijk wel erg lastig zeker als het nog in de kast ligt. Jij ook heel veel succes met afvallen je moet er nog 4 zie ik. Hoe gaat dat eiwittendieet precies?
Ik heb mezelf alleen als doel gesteld "Afvallen" verder geen streefgewicht of iets dergelijks. Dus zie wel wat de gynaecoloog straks zegt van m`n afvallen, ik merk dat er af is in ieder geval mijn kleding zit ruimer.
Ik ben er al 4 kwijt, ik moet er nog 12. Op zich nog 8, maar met 12, zit ik op een bmi van 23. Een beetje veilig dus Ik heb tot nu toe wat aangeklooid, maar vanavond heb ik een afspraak met een dietiste. Dus dan ga ik het finetunen. Als je het wilt, kan ik je mijn voedingsdvies, zodra ik het binnen heb naar je mailen. Tot nu toe heb ik een beetje ene mix gedaan tussen south beach en Dr. Frank. South beach heeft een hele handige uitleg op haar site staan. Het grote voordeel van dit dieet is dat er altijd wle iets te nemen valt. Ik ga graag uit eten, maar dan eet je gauw te veel. Maar nu neem ik geen brood of frites, maar wel alle vis en vleessoorten. En ik kan je zeggen dat je je daar aardig verzadigd van kan voelen. Het enige lastige is taartjes met een verjaardag. Maar een eiersalade ofzo, neem ik gewoon. Ik doe het alleen in plaats van op een toastje, op een plakje komkommer bijvoorbeeld. Ik eet nu alleen volkoren crackers, zilvervliesrijst en volkoren macaroni. Als ik op gewicht ben, ga ik alles weer doorvoeren. Ik heb heel geleidelijk steeds meer weg gelaten. Eigenlijk precies anders dan ze op de meeste eiwittendieten advisereren. Daar zeggen ze cold turkey, maar dat vind ik niets. Ik heb eerst alles vervangen voor volkoren. Toen 2 boterhammen vervangen voor volkoren vrackers van vitalu. Toen mijn ontbijt vervangen voor 2 gebakken eitjes in de olijfolie. Om 10 uur pak ik een half bakje optimel kwark. tussen de middag een bak sla met magere fetta kaas, walnoten, kip of vis uit een blikje en vinaigrette dressing. In ieder geval veel rauwkost. Gisteren had ik nog verse gevulde soep over dus heb ik die mee genomen. Om een uur of vier pak ik de crackers met 100 gram huttenkase. 's avonds neem ik gewoon mijn avondmaaltijd met minimaal 200 gram groenten en een goed stuk mager vlees of vis (minimaal eens per week vet en eens per week magere vis). Maar wel met minder rijst, pasta of aardappelen. Aardappelen eet ik eigenlijk niet. Maar dat komt toevallig zo uit. Zou ik het wel nemen, niet meer dan 1. Dan een volkoren biscuit bij de koffie, een festini aardbeien ijsje en 's avonds nog een paar schijfjes komkommer met filet americain of max 3 melba toastjes volkoren met smeerkaas. En een stukje fruit natuurlijk. Dus honger heb ik totaal niet. Maar als je kijkt op south beach staat het makkelijk uitgelegd vind ik.
Laat je in ieder geval niet te snel afschepen door de gynaecoloog in het ziekenhuis. Ik heb geprobeerd af te vallen (ik ben ook echt veel te zwaar), maar ze wilden me niet helpen, of ik moest eerst maar eens "even" 25 kilo afvallen. Ik heb het geprobeerd, maar het lukte gewoon niet, ook omdat ik juist op een gezonde manier wil eten (geen shakes etc). Een operatie was voor mij ook geen oplossing, omdat je dan daarna minimaal een jaar niet zwanger mag worden en gezien mijn leeftijd nu 38) vond ik dat ook geen optie. Uiteindelijk heb ik contact gezocht met Geertgen in Elsendorp. Hoewel ook zij zeggen dat er met overgewicht en zwanger zijn wat extra risico's kunnen zijn willen ze wel helpen. We zijn in het IUI traject gekomen en bij de tweede poging blijk ik nu (gelukkig) zwanger te zijn. Ik hoop dat ik de zwangerschap geheel zal kunnen uitdragen (nu nog zoveel onzekerheid!) maar daarna wil ik zeker weer gaan proberen om af te vallen. Ik sport overigens wel, ga regelmatig met de fiets naar het werk, dus het is echt niet zo dat ik alleen maar wat op de bank lig om een zak chips leeg te eten... Overigens moet ik nu weer terug naar het ziekenhuis voor de reguliere begeleiding maar ik heb wel aangegeven dat ik de gynaecoloog die ik eerder had echt niet meer hoef te zien...Die man ben ik wel beu. Hij was zo onmenselijk. We waren op het moment dat we ons bij hem melden al 3 jaar aan het proberen, nog een half jaar geprobeerd om af te vallen, maar dus niet gelukt en weer bij hem gemeld. Maar hij wilde gewoon niet helpen... Ik word er nog boos (en heel verdrietig om). Ik wilde in ieder geval dat ik al eerder naar Geertgen gegaan was (is weliswaar lang rijden vanaf hier, maar dat heb ik er dan wel voor over...)
Babke klinkt aan de ene kant erg makkelijk aan de andere kant ook best lastig hoe die je dit dan precies als je aan het werk ben? Dat blijf ik lastig vinden van het afvallen. Ik ben namelijk gastouder en moet dus wel het goede voorbeeld geven met goed/gezond eten. mwb jeetje zeg wat een nare ervaring heb jij gehad met die gyn. Heel logisch dat je hem niet meer wil zien. Maar wat een geweldig nieuws dat je nu zwanger ben gefeliciteerd en geniet er van.
Gelukkig was mijn gynaecoloog een aardige vrouw, ze pakte het goed aan en bracht het ook met een hoop humor, iets wat mijn partner en ik heel erg kunnen waarderen ipv te serieus gedoe en je niet op je gemak voelen.
Dat is dan wel fijn dat je een aardige vrouw had. Dan ga je denk net iets met meer vertrouwen nog een keertje terug.
3 dagen gebloed en zo heftig als het was zo is het nu ook weer net zo snel afgelopen, vraag me wel af of ik nu echt kan doortellen wat betrefd cyclusdagen, omdat het was opgewekt door de primolut. Dan zou vandaag CD 4 zijn, ben erg benieuwd of mijn lichaam het nu zelf weer over gaat nemen of dat het geklooi blijft. Ik temp elkeochtend voor ik opsta, en ook ovu testen. Mischien wordt ik zo wat wijzer over hoe mijn lichaam werkt. Nog 1,5week dan uitslag of er iets mankeert, spannend!
Inderdaad erg spannend over 1,5 week weet je het. Laten we hopen dat je lichaam het nu weer helemaal zelf oppakt naar de primolut of nog beter dat je gewoon een posi test heb
Mag ik even 'on topic' inbreken? @ Dikkemams: ik las dat jij ook 5 dagen primolut hebt geslikt en daarvan een menstruatie hebt gekregen. Mag ik vragen hoeveel dagen er tussen je laatste pil en menstruatie zaten? Ik zit nu op dag 2, voel wel wat trekken maar nog geen bloeding. *En ik wil zo graag ongesteld zijn * Dank je voor je antwoord, en ik wens je heel veel succes met afvallen en de uitslagen! Liefs Uk
@Uk1983 24 Primolut 25 Primolut 26 Primolut 27 Primolut 28 Primolut 29 30 31 Bloeding Augustus 1 Hevige bloeding 2 Bloeding 3
Ook hier erg flink overgewicht. 3 jaar geleden 40 kilo afgevallen met Atkins maar al dat vette eten is me tegen gaan staan. Ik heb nu een verwijzing liggen van de huisarts voor de dietiste, op haar aanraden na een jaar gestopt met temperaturen en ovulatietesten. Mijn cyclus is, zover ze het kan beoordelen wel netjes. Babke, ik zou ook graag een kopietje van je schema ontvangen. Omdat Atkins voor mij wel werkte!!
Ten eerste wil ik je onwijs veel succes wensen. Ik weet ook helaas hoe het allemaal is. Heb ook flink overgewicht en er is al 30 kg vanaf. Ben van een bmi van 48 naar 39 gegaan. Ik ben uitgeloot voor de lifestyle studie. Zij doen onderzoek naar vrouwen met overgewicht en een kinderwens. Ik mocht gelijk de reguliere trajectin en ben inmiddels met ronde 7 clomid bezig. Gisterenheb ik en hsg gehad en mijn eilders zaten verstopt maar ze hebben ze kunnen doorspuiten. Ik ken de strijd en wat eerder gezegd werd als je een kindje wil lukt afvallen wel klopt niet helemaal. Het maakt het alleen maar moeilijker.
Hoi ik stopte op vrijdag met de laatste en werd pas op woensdag ongesteld dus het kan even duren. Irritant he?