Extreem overgewicht, afvallen, en zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door dikkemams, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    joh dat is piece of cake... komt helemaal goed als je iets wilt dan gaat het al als vanzelf de eerste week is ff flink doorbijten maar daarna als je het te pakken hebt komt het helemaal goed.

Hier ook woog op toppunt 132 kilo in de loop der jaren afgevallen naar 120 dus niet eens zo schokkend veel afgevallen. Vanaf februari serieus begonnen en begin maart zat ik op 110 kg. Voor die tijd waren we al 3 jaar bezig om zwanger te worden en in maart was het raak. Helaas draaide dat uit op een MA maar daarna gelijk in de eerste ronde na curretage weer bingo>

MIjn hart ging in het begin na het afval advies erook tegenin maar nu heb ik wel ingezien dat het uiteindelijk geholpen heeft want 2 keer is geen toeval voor mij dan.

Heel veel succes.

2. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Dank jullie wel meiden!

Ja, ik heb goede begeleiding. Ben bij Weight Watchers en wordt begeleidt vanuit het ziekenhuis waar ik ook revalideer. :) Ik ga ervoor! :)

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi!
    zo te lezen ben ik niet de enige hier met overgewicht! (dat maakt het al wat dragelijker).
    Ik ben sinds september vorig jaar gestopt met de pil, we zijn dus officieel een jaar bezig om een kindje te krijgen, maar de laatste maanden zijn we er echt heel bewust mee bezig(ov-testen enz).
    Helaas nog steeds geen resultaat.
    Ik ben ook bang dat het door mijn overgewicht komt, ik ben 1.80 en weeg rond de 102. Ik loop bij een dieetiste(al meer dan een jaar)maar er is nog maar 5 kg af. Het lukt gewoon niet meer!!! Ik blijf echter wel schommelen rond hetzelfde gewicht(das dan nog een beetje positief).
    Ook ik ben bang dat ik straks bij een dokter te horen ga krijgen dat ik af moet vallen, hoewel we nog geen dokter hebben ingeschakeld. Maar als ik er aan denk zakt me de moed nu al in de schoenen!:$
    Eerst maar eens met de huisarts praten als het begin volgend jaar nog steeds niet is gelukt...

Heel veel sterkte er mee! ik weet hoe frustrerend het is om te zwaar te zijn!

4. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    hallo dames,
    ik zag dit topic en ondanks dat het al een tijdje aan de gang was, wil ik ook even mijn verhaal neerzetten.
    Ik ben 35, heb een mega kinderwens, maar ook extreem overgewicht. Mijn bmi zit zelfs tegen de 50 aan. Ik heb net 6 maanden een intensieve therapie voor mijn BED (eetstoornis) achter de rug, met een wisselend resultaat. Ik ben naar de gyna gegaan om advies in te winnen ivm mijn kinderwens. Daar werd me doodleuk verteld dat het beste een maagverkleining zou zijn. En met mijn leeftijd zou daar nog genoeg tijd voor zijn. Als ik 38 zou zijn dan zou het wel krap worden, want mocht ik hulp nodig hebben bij het zwanger worden dan moet ik naar een bmi van 32. Nou de moed schoot me in de schoenen. Dus een therapie, 2 volle dagen in de week voor mijn eetstoornis gaan volgen. Met wisselend resultaat. Ik jojo wat, doordat ik mijn eetbuien nog niet volledig onder controle heb. Ik overweeg nu wel degelijk een maagverkleining. Niet omdat ik dat zo graag wil maar puur voor mijn kinderwens.
    Gelukkig heb ik nog wel een ovulatie en een normale cycles. Heb dus besloten mijn spiraal er uit te halen en het komende halfjaar de natuur zijn gang te laten gaan. In de hoop zwanger te worden, voor het tijd is voor een maagoperatie. In de tussentijd probeer ik mijn eetbuien zo veel mogelijk te onderdrukken, gezond te eten en ga ik vanaf volgende week de sportschool weer in (sport tot nu toe maar 1x per week), in de hoop toch wat gewicht te verliezen en hopelijk spontaan zwanger te worden.
    Als is gewicht verliezen met mijn te langzaamwerkende schildklier (die op dit moment stabiel is met medicatie) wel heel erg lastig.

iedereen heel veel succes en sterkte met het afvallen, en zwanger worden.

5. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

hoi liefste mams'

ook ik heb overgewicht, met mijn lengte van 1.65 en een gewicht van 100kg :)
    mij raden ze ook aan om af tevallen langzaam en via een diatist
    Maar de oorzaak ligt bij mij zelfs niet aan het eten maar door stress'
    ook ik maak Geen eisprong aan,dus moet nu beginnen met 5dagen Clomid en dan Pregnyl en dan zou de kansen wel verhoogt kunnen worden,

ik snap er eigenlijk ook niets van , veel mensen rondom mij zijn ook zwaarlijvig en hebben geen moeite met zwanger geraken
    het moet ons overkomen weer eens :)

6. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Stress is een erg belangrijke factor bij het overeten. Ik ben via het ziekenhuis in een gecombineerd traject met fysiotherapeut, dietiste en psycholoog terecht gekomen en heb daar met name veel aan de psycholoog gehad. Afvallen was tot recent nog niet echt gelukt, maar ik heb wel mijn eetbuien onder controle. En sinds ik zwanger ben, ben ik nu al 4,5 kilo afgevallen in plaats aangekomen, zonder er eigenlijk iets aparts voor te doen. Ik ben benieuwd of ik aan het einde ook nog minder weeg! Ze zeggen dat ik namelijk eigenlijk maar 6 kilo bij zou mogen komen, dus ik wacht af!

7. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Sarah,
    Dat was ook ongeveer mijn gewicht en lente :) Ik vroeg me af hoe het kan dat je al aan Clomid mag beginnen? Ik moest namelijk sowieso onder een BMI van 34 zitten en nu willen ze graag 10% gewichtsverlies...:(

MWB,
    Ik kan me helemaal voorstellen dat dat idd het beste helpt, met een psycholoog...vaak gaat het idd niet over het eten, maar meer over wat er daarbinnen gebeurt ;) Apart zeg dat je bent afgevallen tijdens je zwangerschap! Maar wel fijn, toch?

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    ik was tot de helft van de zwangerschap ook alleen maar afgevallen. Daarna ging ik langzaam aankomen. Ben exact 8 kg aangekomen en ben met 39,6 bevallen. Uiteindelijk via een spoedsectio en dat is dan wel weer erg risicovol met extreem overgewicht, wil ik nooit meer!
    Maar zwanger zijn? Met overgewicht? dat zou ik zo weer doen!!
    Maar nu toch aan t afvallen (-18 kg) ivm risico op weer een sectio ;)

9. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Anne
    WOw wat goed van je! :) Waaraan merkte je dat het gevaarlijker was, een sectio met overgewicht?

10. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Hier ook over gewicht. Tot nu toe 7,9 aangekomen en dat is volgens de gyn erg netjes. Bij mn eerte gewoon bevallen met overgewicht en ongeveer 14 kg aangekomen tot 41 en 2 dagen. :) en ook ik ging voor een tweede..

11. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Even voor de zekerheid. met 41 bedoel je BMI toch? Of aantal kilos aangekomen?

12. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    41 weken en 2 dagen zwangerschap. :)

13. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Oh hahaha..ok :p Kan wel merken dat ik nog geen kindjes heb ;) ik praat nog in BMI, kilo's etc..niet in weken ;) dank je voor de toelichting meid!

14. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Hier ook lang geprobeert zwanger te worden en steeds last van baarmoeder pijnen, dus doorgestuurd naar de gyneacoloog. Dat was op 25 juni.

Daar konden we een spermatest laten doen en zouden ze mijn cyclus volgen doormiddel van elke ochtend een echo te doen en te kijken hoe de eicel zou rijpen.Mijn man en ik keken elkaar, en we dachten het zelfde, hier zijn wij nog niet klaar voor. Niet dat hele circus aan mijn lijf.

Eenmaal thuis goed overlegt, ik was 116 kilo bij 1.78, dus besloten af te vallen. En de afspraak voor het 'circus' verzet naar januari 2013. Ik woog 98 kilo op 20 augustus en het belangrijkste, een positieve test in handen.

Ik weet niet of het daar aan gelegen heeft, maar ik had voor mezelf heel erg sterk het gevoel dat ik er eerst alles zelf aan wilde doen voor ik een dergelijk traject in zou gaan.

Afvallen mag dan heel zwaar zijn, onderschat niet wat zon traject voor je doet, lichamelijk maar ook geestelijk.

SUCCES IEDEREEN!

15. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Sea,
    Wow meid...dat raakt me wel! Respect voor jou! Ik heb bewonderng voor hoe je erin staat! Hoe ben je afgevallen? Had je niet teveel last van de druk van het afvallen?

16. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL

Dankjewel, de wil om een kindje te krijgen was gewoon ook heel groot. Ik had mijn afspraak van januari op mijn 'snoepkast' geplakt. ;)

Ik had geen zin om in januari daar te komen met de mededeling dat ik niks was afgevallen dus een flink stok achter de deur.

Ik ben chronisch ziek, heb reuma, hidradenitis supperativa (ontstekingsaandoening van de huid) en ik kan dus niet alle sporten beoefenen die ik zou willen. Ik zag mezelf ook niet in een sportschool te zweten! Manlief had een xbox en ik heb daarvoor een xbox kinect gekocht met allerlei sportspelletjes. De camera pakt je bewegingen op en werkt super goed. Voor je het weet sta je een uur te bewegen zonder dat je het door hebt. Mijn buurjongetjes kwamen ook elke dag zeuren of ze met mij op de xbox mochten dus dat hielp ook wel erg goed haha. Just dance is ook super leuk! Helemaal als meer mensen het doen in het huishouden. Dan battle je echt voor de punten. En ik wil wel winnen natuurlijk ;)

Verder kwa voedsel heb ik veel fruit gegeten, echt de moment dat ik snackte vervangen door fruit momenten. Ik ben echt van het snoepen. Mijn maaltijden en producten is niks mis mee. Alleen de zak chips 's avonds he......

17. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    oooh wat super knap van je! Ik heb zelf een lichamelijke beperking, een zenuwaandoening, verlamde voet en gevoelsstoornissen (voornamelijk pijn, afgewisseld met gevoelloosheid). Kan me dus voorstellen wat je bedoelt met niet alle sporten kunnen doen. Ik ben weer aan het revalideren en ik fiets sinds kort, met elektrische ondersteuning weliswaar, maar ik beweeg toch meer dan ik deed ;)

Je bent een inspiratiebron meid!

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Aan de gyn in mijn ziekenhuis die de sectie niet zelf durfde te doen en mij (ons) met de ambulance naar het AMC in Amsterdam liet brengen ;)
    En aan dat hij vertelde welke risico's er voor mij aan de operatie zaten, zelfs overlijden.
    Ook aan het feit dat ze in het AMC ongeveer 15 keer hebben geprobeerd om de ruggenprik te zetten en er 3 anesthesisten bij waren, omdat narcose te gevaarlijk was.
    En aan het feit dat er 3 gyn's op de OK aanwezig waren voor het geval dat ze ineens erge haast hadden :(

Dussss....met mijn eigen ervaring in mijn achterhoofd moedig ik jullie erg aan om af te vallen, want een bevalling als de mijne gun ik niemand. Ook al is het voor iedereen uiteindelijk goed afgelopen. Het was toch heel erg dat de geboorte van mijn kindje niet meer om hem draaide, maar om het overleven van mij. Het mooie van bevallen was er niet meer...

Dus echt meiden: zet m op hoor! :)

En als ik 18 kg kn afvallen (en ik moet er nog 38), dan kunnen velen van jullie het ook! ;)

19. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Jeetje Annedore, ben er stil van! Heftig zeg! :(

20. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8