Sarah, ZO zie je maar he...het is overal anders Hier flink balen, ben niet afgevallen maar 0,4 kilo aangekomen...baalbaal baal!
idd dat klopt,maar ik ben van mening dat je niet slank hoeft te zijn om zwanger te kunnen worden, daarom dat ik me ook niet hoef te schamen om niet zo te zijn ken genoeg vrouwen waar het spontaan lukte zonder problemen, je moet je echt niet down voelen diligo dat je niet afvalt dat komt heus wel oké!! mag ik weten welke dieet je bezig bent? Ik steun jou door dik & dun
Sarah, Vind ik ook meid, maar in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben vinden ze van wel Ik doe Weight Watchers, daarnaast ben ik aan het revalideren. Maar op zich loopt het prima blijf alleen een beetje hangen
Hoi meiden, Hier ook een dame met overgewicht. Ik ben 1.60m en weeg inmiddels bijna 88 kg. Echt het zwaarste wat ik ooit heb gewogen!! BMI is inmiddels 34. Ik ben begin januari gestopt met de pil, toen had ik nog het gewicht van 80 kg. Ik merk door de stress van het "niet zwanger" worden, dat ik juist nog meer ben gaan eten, en al mijn emoties weg eet.. Heel frustrerend!! Gelukkig is mijn cyclus redelijk regelmatig.. dus daar maak ik me geen zorgen om.. maar wel om mijn huidige eetgedrag en dat ik mezelf maar niet kan motiveren om af te vallen. Telkens houdt ik het een paar dagen/weken vol.. met als gevolg dat ik daarna weer als een jojo omhoog schiet.. Fijn te lezen dat er meer meiden zijn met overgewicht en dat dat niet bij iedereen problemen geeft om zwanger te worden.. Ik ben inmiddels in ronde 9 beland.. en weet van mezelf dat ik weer moet gaan afvallen.. Veetje
Hallo Dames, Ook hier een dame met overgewicht. Ik ben 1.53 en weeg 83,8 kg. ik volg nu weight watchers. het gaat best langzaam er af. Maar ben nu blij met elke ons wat er af gaat. Hoop dat het wat sneller zal gaan als ik er bij ga bewegen/sporten. 12 oktober hebben we een afspraak in het ziekenhuis om een behandeling te krijgen zo dat ik zwanger kan worden. Ik heb van mij zelf namelijk geen eisprong. Mijn angst is best groot om door de clomid of spuiten nog meer aan te komen. ik moet hier bij dagelijks gaan sporten en gezond eten om zo min mogelijk aan te komen. Vorge zwangerschap was ik 3 kg in korte tijd aangekomen door de clomid. die niet eens aansloeg. daarna gaan spuiten en gelukig was ik meteen zwanger. heb nu een lieve meid. deze behandeling heb ik gehad bij Geertgen in Elsendorp. Nu gaan we naar het ziekenhuis hier in onze buurt. ik hoop dat we snel zwanger worden
Hier ook een WWer, nadat ik stopte met roken 10 kilo aangekomen en ook PCOS. Met mijn 1,74 ging ik in 3 maanden tijd van de 82 naar de 93,7 pffffff.. Gelukkig lukt het aardig en zit ik nu op 88.7 De motivatie is hetzelfde als toen ik stopte met roken, mijn kinderwens!! Dat zorgt ervoor dat ik iedere dag 1 uur tot 2 uur sport Succes jullie!!
ook ik was bij een gynacholoog geweest vanwege menstruatie problemen en moest eerst maar afvallen 10% van mijn lichaamsgewicht was goed en zodra we dan een kinderwens hadden moest ik terug komen, 1,5 jaar later vonden we dat we er klaar voor waren, was ik inmiddels 15 kilo kwijt, kom ik daar op zich redelijk goed gesprek, maar moest toch nog 8 kilo kwijt, ook dit heb ik nu behaald en 11 oktober moet ik weer terug.. Hoop niet dat ik dan weer weg wordt gestuurd om af tevallen.. want meer lukt echt niet ben nu al 2 maanden op dit gewicht.. niks eraan maar ook niet eraf. Weten jullie ook hoe de clomid behandeling in zijn werk gaat? of hoe het nu verder zal gaan lopen, ik neem aan dat wij die medische molen ingaan.. heb aan zijn eis voldaan
Brabantsmeisje, Super stoer zeg, gestopt met roken! Respect hoor! Die kilo's gaan er vast ook af! Knap van je!
hallo Heel leuk dat jullie ook weight watchers volgen. we kunnen elkaar toch zo motiveren. ik hoop maar dat de gynacoloog mijn beide eierstokken kan zien. vorige keer was de linker eierstok heel moeilijk te vinden. toen woog ik 80 kg. Nu weeg ik dus bijna 4 kg meer! Spannend want als ze niet (goed) te zien zijn gaan ze echt niet stimuleren. dan moet ik als nog afvallen voor dat ik kan beginnen met zwanger worden.
hoi hoi hoe gaat het met jullie, het is een beetje stil hier. Afgelopen donderdag had ik mijn weeg moment bij de WW-cursus. was 1 ons aangekomen, maar ik heb mijn menstruatie nu. Deze week heb ik meer gegeten dat de bedoeling is. Als ik mijn maandelijkse periode heb, dan heb ik grote zin in iets zoets. koek etc. er zal niet veel af zijn aanstaande donderdag denk ik. maar ja.... als er ,maar 2 ons af is ben ik al tevreden.
Mira: nou keurig hoor! Maar 1 onsje erbij tijdens menstruatie. Bij mij is dat vaak wel 1 tot 2 kg (vocht vooral). IK ben net herstellende van flinke buikgriep. Was afgelopen week dus heel snel 3 kg kwijt, maar er komt nu weer vocht in mijn lijf en eten in mijn darmen. Mijn lijf moet echt even weer in balans komen en dat zal ik wel even merken op de weegschaal
Hallo Dames, Hier ook 1 die zo lang dat ik weet last heb van overgewicht (moeder en oma ook) dus ook een verhoogt BMI, aug 2010 gestopt met de pil. 2 maart bij de gyn geweest na verwijzing van hs had van zoiezo 1 jaar terug me menstruatie bijgehouden die erg wisselvallig was, gelijk een inwendig onderzoek gehad (alles was schoon) en bloedprikken,een week later bij mijn man een zaadonderzoek, 13 april terug geweest voor de uitslagen en verder overleggen voor een plan, uit de onderzoeken is gebleken dat mijn man traag zaad heeft,ik een BMI van 38 en een teveel aan manlijkhormoon in me lijf. Me man en ik rookte toen allebij nog, de gyn vertelde ons dat er geen plan was omdat ik een BMI van 38 had,en moest stoppen met roken (waren we al van plan hadden we ook al aangegeven te willen stoppen) ik moest eerst maar flink gaan afvallen van BMI 38 naar BMI minimaal 35 het liefst BMI 30, toen ik vroeg waarom gaf zij aan dat dat voor behandellingen beter was, ik vroeg haar waarom we niet al konden begingen om mijn cyclus oppijl te krijgen maar het was de bedoeling,in 6 maanden moest ik op die 30-32 BMI zitten dan terug komen en dan zou er gelijk gestart worden met iui, waar wij het totaal niet mee eens waren wij hadden duidelijk aangegeven eerst op de natuurlijke manier proberen. Gelijk de dag na bij de gyn zijn geweest allebei per direct gestopt met roken. Conclusie nu 6 maanden verder elke dag sporten,gezond eten en nog is een dieet erbij maar 4.5 kilo eraf nu een BMI van 36, en al bijna 10 maanden geen menstruatie, dus de kans op een spontane zwangerschap helemaal van de baan. Nou zijn we van plan om maandag de hs te bellen of zij ons kan helpen om in ieder geval me cyclus opgang te krijgen dat we weer een kans krijgen om het op de natuurlijke weg te proberen. sommigen in mijn omgeving vinden dat ik dit al te lang op zijn beloop laat, en dat heb er niks mee te maken dat een kindje niet welkom is, maar ik ben al gauw bang dat ik te veel ben, zeurderig overkom of dat ik wanhopig bij de hs overkom,stom he!!! wat zouden jullie doen wel bellen/ niet belle liefs
@sweety ik zou zeker andere opties bekijken. Zeker is dat afvallen beter is, maar een regulier ziekenhuis behandelt simpelweg niet als je BMI te hoog is. Ik heb me nu een half jaar geleden bij Geertgen gemeld en zij hebben ons wel geholpen. Ik heb nu wel door mijn overgewicht suikerziekte (ik hoop tijdelijk) en moet daarvoor insuline spuiten. Dus er zijn wel extra risico's maar ik hoop dat het voor ons goed gaat aflopen... En daarna wil ik natuurlijk weer een poging doen om af te vallen. Nu ben ik overigens nog niets bijgekomen en zelfs 3 kilo afgevallen...
MWB, Kun je alsjeblieft meer vertellen over GeerttGen en waarom je voor hen hebt gekozen? Ik zie die naam veel voorbij komen en dan ook veel in combinatie met overgewicht. Ik ken de kliniek niet...en ben wel benieuwd!
Ik ben MWB dan niet, maar ook ik ben dankzij Geertgen moeder geworden Ze hanteren er gewoon geen grens qua BMI. Onze arts zei wel eerlijk dat afvallen echt beter zou zijn, maar toch werden we geholpen. Ik heb het daar als heel fijn ervaren en als het om de hoek zou zijn, dan zou ik er zo weer heen gaan als ik tevreden ben over mijn gewicht. Maar het is in Brabant en dat is voor ons 1,5 rijden (en dan hebben we niks tegenzitten op de weg). De wachttijden zijn er meestal erg lang, weet niet of dat inmiddels verbeterd is, maar we hebben wel eens 2 uur zitten wachten in de wachtruimte. Drie kwartier tot een uur is wel gemiddeld. Als je binnen 20 min binnen wordt geroepen heb je een goede dag Dat was in 2010 zo... Maar wij hadden het wel best voor over om minstens 1 x per week daarheen te rijden en zo lang te wachten en dan meestal met teleurstellend nieuws (geen eitjes die rijpen) weer terug... Ze zijn gewoon erg vriendelijk, kundig en de kliniek heeft een heel gemoedelijke sfeer. Ze staan ook erg open voor de mening van de patient. Ze hebben ook een website...
Annedore, Hartstikke bedankt voor de uitleg. Mijn BMI is momenteel net onder de 34. Ik zou dus volgens het ene ziekenhuis med mogen krijgen, maar ons ziekenhuis wil 10% gewichtsverlies zien. Ik ben het er wel mee eens, maar de kans is dat ik verklevingen heb. Het plan is dus eerst zes maanden Clomid. ALs ik dan nog niet zwanger ben, willen ze overstappen naar IVF. Het steekt nu enorm dat we nog niet eens aan de Clomid mogen om te gaan proberen...