Wij gaan voor een 1e kindje in 2012!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Brittney, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    #1 Brittney, 25 jul 2011
    Laatst bewerkt: 25 jul 2011
    Het duurt nog even, maar wie weet er nu al dat jullie in 2012 gaan proberen voor een kindje??

Wij gaan zelf half februari 2012 voor een 1e kindje. De reden dat wij nu nog even wachten is dat wij half mei 2012 gaan trouwen en ik dan niet meer dan 3 maanden zwanger zou willen zijn.

Ik stop wel deze maand alvast met de pil, zodat mijn eigen cyclus weer op gang komt.

Wie kletst er mee en helpt er mee aftellen tot 2012 :cool: ?

2. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    Hoi Brittney,

Wat leuk dat jullie volgend jaar aan een 1e kindje willen beginnen:)

Ik ben deze maand gestopt met de pil en wil na mn menstruatie in september met mn man beginnen voor de 1e...Vind het zo spannend....

We wachten nog even ivm mn contract..Die verloopt in okt & nov (heb 2 contracten;)). Dus wil het wel veilig houden dat ik mn contracten verlengd krijg..Er is geen bericht dat dit niet zou gebeuren maar toch;)

Het is dan niet dat we in 2012 willen beginnen, maar in 2012 hopen ons 1e kindje te verwelkomen...Mag dat ook een beetje?

Groetjes

3. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    Hai spannend22,

Gezellig dat je mee komt kletsen! Ja hoor dat mag ook! Ik heb nu nog 3 pillen te gaan en dan gaat de pil ook de prullenbak in.
    Hebben we in elk geval al gemeen dat we moeten afwachten hoe onze cyclus gaat verlopen!

Mijn contract wordt (als het goed is) begin 2012 omgezet in een vast contract. Dit is voor ons ook wel een reden om nog even te wachten, dus ik snap dat heel goed bij jou!

Wat voor werk doe je? En hoe oud zijn jullie? Ik werk zelf op een basisschool, groep 3. Ben 24 jaar en mijn vriend 27.

Leuk om alvast iemand te hebben om met mee te leven!!
    Ben benieuwd wie zich nog meer aansluiten :)

4. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

12 jul 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan ook in 2012 beginnen. We weten alleen nog niet wanneer... :)
    Ik ben al wel een tijdje gestopt met de pil, alle rommel mijn lijf uit! :p Tot nu toe verloopt mijn cyclus goed..

5. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    Welkom Bloempje! Leuk dat je er ook bij komt!

Ja dat is ook mijn motivatie om te stoppen met de pil! Weg met die troep uit mijn lijf!! Niets gemerkt van 'ontpillen'?
    Wat is jullie reden om nog even te wachten tot 2012?
    Als je wil is het misschien leuk om iets over jezelf te vertellen? Leeftijd, werk?

6. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    Hoi Brittney,

ik werk in de zorg met jongeren met een beperking..erg leuk werk..wil dit ook zeker niet opgeven..maar als ik in oktober zeg dat ik 8 wkn zwanger ben, dan weet ik bijna zeker dat iedere baas mn contract niet zou verlengen. En geef ze eens ongelijk..ik werk hier nu vanaf okt/nov en 2 van het totale team van 4 waren zwanger..dus dat schiet niets op...mensen verwachten het wel van mij dat ik snel zwanger ben, aangezien ik in april ben getrouwd.
    ik ben 22 (in sept 23) en mijn man is 29..

Hopelijk kunnen we op 5 dec met sinterklaas melden dat we zwanger zijn:) Of al eerder natuurlijk.... En als het later is, maakt het nog niets uit..We hebben de tijd;) Maar dromen doen we zeker haha...

Tot nu toe loopt het goed...Zit nu op ong dag 15 van mijn cyclus en heb de afgelopen 3 dagen denk ik mijn eisprong of het begin daarvan gevoeld...Een teken voor mij dat het goed zit:) Ik had voordat ik de pil slikte altijd een regelmatige cyclus, dus hopelijk na het slikken van mijn pil ook..Ik merk verder weinig van het ontpillen...Gelukkig maar..Nu afwachten wanneer ik mijn menstruatie krijg...

We zijn al veel aan het bekijken...Hebben al dezelfde smaak qua kinderkamers....Verder weten we nog niet..Namen is best lastig haha..We zijn er niet continu mee bezig hoor..maar wel voorbereidingen aan het treffen..Herken je dit?

7. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    Jaa dat herken ik wel! Was 2 dagen geleden aan het winkelen en ik moest toch echt even de Prenetal in! Ook inderdaad kinderkamers kijken, kinderwagens haha. De voorpret is gewoon al leuk! Mijn vriend is wel veel nuchterder hoor! Die heeft zoiets van over een half jaartje ga ik mij daar pas echt druk over maken, maarja vrouwen hé...ongeduldig!!

Ik heb ook een lijstje waar ik leuke namen opschrijf die ik in het voorbij gaan hoor of lees. Zoek wel een beetje een aparte naam, dus als ik een mooie hoor, dan schrijf ik die maar meteen op voordat ik 'm vergeet.

Het is jammer dat het zo gaat met vrouwen die zwanger raken binnen een jaarcontract. Je hoort inderdaad vaak dat bazen het contract dan niet verlengen. Bij mij op school is er ook iemand in een jaarcontract zwanger geraakt en dat contract werd wel omgezet in een vast contract. Maar ben toch blij als dat vaste contract binnen is volgend jaar!

8. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

12 jul 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eigenlijk helemaal geen last gehad van ontpillen. Ik ben direct regelmatig geweest.. daar ben ik overigens wel heel erg blij mee. Ik ben 28 en mijn vriend is 27. Ik doe administratief werk. Gelukkig heb ik vast contract dus ik hoef me denk geen zorgen te maken over ontslag of iets dergelijks als ik toch zwanger zou raken..

9. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    @ bloempje, dat is wel fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken..ik heb vrijdag mn functioneringsgesprek..wil het ook opgooien om een vast contract te krijgen..maar in de zorg doen ze dat niet meer zo snel na pas 1 jaar contract te hebben gehad....:(

@ Brittney, ik ga nog geen winkels in, maar speur met tijden wel het internet af...Haha..Mijn man is ook veel nuchterder..Sinds dat ik gestopt ben met de pil vind hij het toch ook stiekem een beetje spannend worden..Maar hij blijft nuchter...haha...Grappig die verschillen...

Het lijkt me ook zo lastig om tegen je familie en goede vrienden de eerste weken je mond te houden..En hoe vertel je het tegen ze? Ik ben bang dat ik van blijheid en spanning mijn lach niet in kan houden als het eenmaal zo ver zou zijn... Hebben jullie dat ook?

Ik ga nu werken (moet tot 22u) dus ik kan morgen pas weer iets schrijven...Fijne avond en het wordt hier gezellig:)

10. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Hoi hoi iedereen!

Ook wij hopen in 2012 ons eerste kindje te mogen verwelkomen
    :) Ik ben afgelopen april al gestopt met de pil omdat ik die 'troep' inderdaad ook al uit mijn lichaam wilde hebben. Stiekem zou ik het nu al willen proberen, maar vriendlief is verstandig haha! We wonen momenteel nog bij zijn ouders in huis en dan is het niet handig om daar een kindje groot te brengen. Twee weken geleden hebben we ons voorlopig koopcontract ondertekend dus ons eigen huisje komt er binnenkort aan! Zodra we heerlijk op ons eigen plekkie zitten, willen we het écht gaan proberen! Ik kijk er nu al naar uit :D

Alleen nu nog zorgen dat ik een regelmatige cyclus krijg
    ;) Voorheen was het altijd 32 dagen en de laatste keer was het 40 dagen. Eigenlijk zou ik vandaag ongesteld moeten worden (als je uitgaat van 32 dagen), en anders komt het vast ergens in deze week wel..

Nou ik hou dit topic goed in de gaten!

Groetjes,

Naatje

11. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    Het wordt hier zeker gezellig! Heerlijk om je verhaal kwijt te kunnen en ervaringen te delen!

@ Bloempje...heerlijk die zekerheid van een vast contract. Daar hoef je je in elk geval geen zorgen over te maken. Mag ik vragen wat jullie reden is om nog even te wachten? Ben je er nu nog niet helemaal aan toe of een andere reden? Als je het niet wil delen is dat ook goed hoor! En super dat je cyclus meteen regelmatig is, daar hoop ik ook op!

@ spannend 22...Ik heb dan nog niet zo gekeken naar spuletjes op internet. Als ik daar aan begin, kom ik nooit meer achter de computer vandaan denk ik haha.
    Het lijkt mij ook heel moeilijk om de eerste weken je mond te houden. Wij gaan het 3 maanden voor ons trouwen proberen, dus mocht het voor ons trouwen raak zijn (hoop het wel!) dan denk ik dat we het wel aan mijn en zijn ouders gaan vertellen na een aantal weken, maar tegen de rest echt pas na ons trouwen (tenzij ik mijn buikje niet meer kan verbergen, maar ga er niet van uit dat het in 1x al raak is (mag natuurlijk wel :D)

Ik wil mijn en zijn ouders als we het gaan vertellen iets geven. Iets van een rompertje met I love opa/oma of zoiets. Krijg er nu al de kriebels van als ik aan dat moment denk haha

Ik ga er ook even vandoor. Lekker shoppen met m'n moeder (heerlijk die zomervakantie).

Werkse spannend22!! En tot vanavond/morgen weer!

12. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    Nog even snel...

Welkom Naatje!! Gezellig dat je er ook bij komt! Hier kan je lekker je verhaal kwijt, ervaringen delen en kunnen we met elkaar alvast uitkijken en praten over een spannende tijd die eraan komt!

Gefeliciteerd met je huisje! Wij wonen nu sinds 1,5 jaar samen. Heerlijk je eigen plekje! Kan mij voorstellen dat je er nu nog niet aan begint als je bij zijn ouders inwoont, maar snap dat het verlangen wel heel groot is (heb ik ook last van haha!)

Wanneer hopen jullie over te gaan naar jullie nieuwe huisje?

Hopen dat je cyclus een beetje regelmatig blijft, een cyclus van rond de 32 zou netjes zijn!

13. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

12 jul 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Naatje: Welkom! Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken om je cyclus. Ik heb altijd een cyclus van 28 a 29 dagen. Vorige maand waren het ineens 35 dagen... Ik maakt me inderdaad ook ongerust.. maar het is gewoon goedgekomen.
    Het kan ook door stress zijn dat je iets later ongi wordt.. Pas als het een aantal maanden niet regelmatig is, hoef je pas druk te maken. Het ontpillen kan trouwens wel een jaar duren.. :)

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hoi meiden! Leuk dat jullie gaan proberen zwanger te worden! Wij zijn zelf al bezig. Bij ons was het ook een beetje net als met Brittny wij zijn vorige maand getrouwd en hebben gewacht tot 4 maanden voor de bruiloft met beginnen omdat ik anders bang was te dik te worden in m'n jurk. Helaas is er nog geen zwangerschap te bekennen en voel ik me flink stom af en toe dat ik dacht dat het zo 1-2-3- raak zou zijn. Ik ben ook wel blij dat we niet gewacht hebben tot na de bruiloft want dan had het allemaal nog langer geduurd.

Voordat wij echt begonnen waren liep ik ook steeds de Prenatal in maar ik heb dat bewust niet meer gedaan toen we bezig waren omdat ik nog niets wil kopen natuurlijk, je weet immers nooit!

Ook mijn man is veel nuchterder, waar ik het af en toe niet mee zie zitten en me flink druk kan maken of alles wel goed zit zegt hij: we zien het wel, we hebben het samen toch ook fijn? Dat is helemaal waar natuurlijk maar toch kan ik het niet loslaten. Erg irritant soms. Ik ben nu ook begonnen met temperaturen om te kijken of er niks mis is en aangezien mn temperatuur nog niet om hoog is gegaan maak ik me ook daar weer druk over zo nu en dan... Ik moet zeggen dat dat wel de mindere kant is. Ik weet ook wel dat ik gewoon te ongeduldig ben en moet afwachten hoor.

Ik hoop iig dat het voor jullie heel snel raak is meiden!

Groetjes,

Justy

15. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    #15 Brittney, 25 jul 2011
    Laatst bewerkt: 25 jul 2011
    Zo terug van shoppen! Een paar leuke pumps gekocht en 2 leuke vestjes :)

Welkom Justy! Spannend dat jullie al begonnen zijn! Inderdaad een beetje het zelfde verhaal als bij mij. Wij beginnen ook al voor het trouwen omdat de kinderwens sterk is en als het niet zo 123 lukt, dan zijn we maar alvast begonnnen anders duurt het nog langer. Dus ik begrijp dat maar al te goed!
    En het is helemaal niet stom dat je dacht snel zwanger te worden, je moet toch positief blijven!! Ik denk dat we allemaal stiekem hopen dat het snel raak is als we beginnen.
    En ik snap heel goed dat je je druk maakt! Ik doe dat ook al snel! Dat wordt nog wat met mij :s

Heb je al ovulatietesten geprobeerd ipv temperaturen? Ik heb het idee dat dit je veel meer duidelijkheid geeft!

16. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

12 jul 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Brittney: Het is inderdaad fijn om de zekerheid van een vast contract te hebben. De reden dat wij nog niet aan kinderen zijn begonnen heeft eigenlijk te maken met planning. We zijn net gaan samenwonen en willen nu eigenlijk ons huisje helemaal mooi maken. Ook willen wij graag nog wat sparen voordat er een kleine komt.. dat gaat denk best veel geld kosten zo'n klein hummeltje. Verder moet ik eigenlijk ook nog even aan het idee wennen.... Ik heb altijd even de tijd nodig om dingen op me in te laten werken en me ergens op voor te bereiden.. :p Dus ja.. nu nog gewoon lekker genieten van elkaar..:D

17. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    @bloempje....snap ik heel goed hoor! Het is ook een hele verandering!! Toen wij gingen samenwonen wilde ik ook het huis perfect hebben en nu dat zo ver is sparen wij natuurlijk ook hard voor de bruiloft.
    Zo een hummeltje zal zeker ook een hoop geld kosten, kijk alleen maar naar wat een pak luiers tegenwoordig al kost haha

Wij genieten ook nog lekker van elkaar, maar ik hoop stiekem dat het snel februari is, op naar 2012 :)

18. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

12 jul 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik me eigenlijk af vroeg: hoe gaan jullie partners hiermee om.. zijn zij er ook al een beetje mee bezig of eigenlijk helemaal niet.
    Die van mij is er totaal niet mee bezig.. hij zegt dat als het zover is, hij alles dan wel ervaart en de ervaring over zich heen laat komen..
    Hij vind het ook helemaal niet spannend.. Ik vind dat eigelijk wel een beetje gek dat vrouwen en mannen zo anders kunnen reageren...

19. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    welkom allemaal:D
    Een gezellige boel zo:)

@ Brittney, Heerlijk om al dingen te kijken he:) Mijn man is daar anders in. Die doet dat niet..Maja, daar ben je een vrouw voor denk ik he;)

@ Bloempje, mijn man is ook nuchterder, maar ik merk wel dat hij er mee bezig is door bepaalde opmerkingen...En we sparen nu ook voor kinderkamer/babyspullen zeg maar..Dus we zijn er al wel beetje mee bezig..maar nog niet fulltime, want dan zou je gek worden denk ik...

We willen in september beginnen en hopen eigenlijk dat we met sinterklaas/kerst kunnen vertellen dat we zwanger zijn..Maja, dat zou wel heel snel zijn..Ik heb wel altijd voor de pil een regelmatige cyclus gehad..Nu ben ik net gestopt en loopt het nog zoals het hoort, maja de pil zit nog in je lichaam zeggen ze toch? Dus ik ben benieuwd hoe het volgende maand gaat..Maar de tijd gaat zo snel..het is alweer eind juli..Voor we het weten zijn we allemaal zwanger:) Heb er zo'n zin in:) Het scheelt dat door mijn werk ik er niet continu aan kan denken..Alleen als ik thuis ben haha...

Soms denk ik ook wel eens: Ben ik er al wel klaar voor...Terwijl ik het heeeeeeel graag wil en weet dat we het kunnen...Hebben jullie die gedachten ook wel eens?

20. Behappy

Behappy Niet meer actief

Hoi hoi dames,
    September stop ik met de pil en in 2012
    Willen we het liefst gaan beginnen !

Liefs

Deel Deze Pagina